10 vuotta olen ajanut ja huoltanut nyt jo 415 000 ajettua E34:sta, mutta siitä huolimatta onnistuin tänään suorittamaan muutaman ajatuskatkoksen/sekoamisen vaihtaessani peräöljyjä taas yhden ajetun 50 000 kilometrin jälkeen.
Viime vaihdon tapaa olin menossa ostamaan Castrol 75W-140 Api GL5 Limited slip -öljyä (vaikka on lukoton perä), mutta ajattelin kuitenkin varmistaa muistiani kysymällä oikeaa öljyä rekisterinumeron perusteella. Sain Castrolin 75W-90 Api GL4+ -öljyä. Kävi vielä niin, että luulin muistavani että litra riittää ja oikea määrähän on 1,7 litraa.
Jotta sain auton liikkeelle, uskaltauduin sekoittamaan kyseisiä öljyjä ajatellen niiden olevan riittävän lähellä toisiaan. Paljon tyhmiä mokia yhdelle öljynvaihdolle, mutta miten jatko? Uskaltaisinkohan ajella rauhassa seuraavat 50000 km vai tarvitseeko vaihtaa jo syksyllä tai jopa samantein?
Eli luottaako tuohon, mitä rekisterinumeron perusteella annettiin vai luottaako tuohon joka on jo pitkään palvellut? Entä oliko sekoittaminen paha juttu? :think
Viime vaihdon tapaa olin menossa ostamaan Castrol 75W-140 Api GL5 Limited slip -öljyä (vaikka on lukoton perä), mutta ajattelin kuitenkin varmistaa muistiani kysymällä oikeaa öljyä rekisterinumeron perusteella. Sain Castrolin 75W-90 Api GL4+ -öljyä. Kävi vielä niin, että luulin muistavani että litra riittää ja oikea määrähän on 1,7 litraa.
Jotta sain auton liikkeelle, uskaltauduin sekoittamaan kyseisiä öljyjä ajatellen niiden olevan riittävän lähellä toisiaan. Paljon tyhmiä mokia yhdelle öljynvaihdolle, mutta miten jatko? Uskaltaisinkohan ajella rauhassa seuraavat 50000 km vai tarvitseeko vaihtaa jo syksyllä tai jopa samantein?
Eli luottaako tuohon, mitä rekisterinumeron perusteella annettiin vai luottaako tuohon joka on jo pitkään palvellut? Entä oliko sekoittaminen paha juttu? :think
Comment