Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 535 virtaongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haitala
    BTCF Member
    • Jan 2014
    • 19
    • Lohja

    e34 535 virtaongelma

    Apuja kaivattais, elikkä kyseessä e34 535 90" bmw. Lopputalvesta meni akku tyhjäksi ja hommattiin uusi akku motonetista "SZNAJDER 88AH/640A" (vanha akku samallainen). Auto toimi normaalisti sen 2.5-kuukautta, kunnes akku meni taas tyhjäksi. Apuvirralla käyntiin ja seuraavana päivänä taas tyhjä. Laitoin uuden akun laturiin ja laturi ei suostunut lataamaan akkua ja ilmoitti laturimen näytössä 10.6V eli akku meni rikki? Mitattu yleismittarilla latausvirta autosta ja näytti +18V, jännitteensäädin irti ja hiilet aivan loppu.. uusi jännitteensäädin paikoilleen (motonet).

    Sitten tuli ladattua vanha akku akkulaturilla täyteen ja toimi noin 4 päivää kunnes virrat taas kadoksissa. Nyt tänään annettu apuvirtaa, lähtee hyvin käyntiin mutta 2minuutin verran kävi kunnes sammui, uudestaan virtaa toisesta autosta ja rupesi käymään erittäin vaikeasti, ihankun olisi muutama pytty ollut pois pelistä ja sammui. Samalla sekunnilla mittaristo pimeni ja sähköikkunat lakkasi toimimasta.

    Apuja kaivattais että mistä/miten lähden tutkimaan vikaa? Lopputalvesta kun ilmeni tämä mystinen vika, samaan aikaan Cobran jälkiasennettu varashälytin/keskuslukitus lopetti toimimisen kaukosäätimistä ja avaimella saa 2-3 kertaa runkkailla lukkopesästä että ovet menevät lukkoon.. Johtosarjat takaluukusta käyty läpi ja piuhat kunnossa, ovipahvit poistettu ja tutkittu mutta mitään ihmeellistä ei löydy muutakuin rasvaa huutavat mekanismit.... Ja joo, ei jätä valoja takakonttiin taikka hanskalokeroon, polttimot poistettu..

    Kiitos etukäteen vinkeistä.
    E36 M50B28nv turbo
  • herja
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1649

    #2
    Tuoretta akkua kehiin ja sulake kerrallaan käyt läpi mihin katoaa virta. Voi toki johtua ihan tuosta laturiviastakin. Onko harmaa TFP-118?
    Retard Member

    Comment

    • Klasu-
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 546
      • Helsinki

      #3
      Vaikuttaisi siltä, että sinulla saattaa olla kaksikin, erinäistä ongelmaa;

      - Akun tyhjentyminen auton seistessä, ja tässätapauksessa mainitsemasi aftermarket - häly on tietysti ensimmäisenä mielessä. Töissä näkyy harva se viikko ongelmia, mitä nämä erinäköiset jälkiasennushälyt aiheuttavat. Useimmiten ne harmaannuttavat vain auton omistajan, eivätkä kyllä estä asiansa osaavaa varasta viemästä autoa ihan samalla tavoin kun ilman hälyä.
      Se satunnainen, hetken mielijohteesta toimiva narkkari saa vaan kaiken yleensä rikki - riippumatta hälyttimen läsnäolosta.

      - Akun latautuminen moottorin käydessä. Oletko mitannut latausjännitettä nyt motonetin säätimellä?
      Pitäisi olla lähelle 14v moottorin käydessä. Mitatessa koita ensin vaikka ilman kuormaa, ja sitten valot, takalasinlämppäri ym. päälle, ja sama juttu. Jännite ei saisi notkahtaa alle 13,6v tmv.


      Vinkki helppoon ajonestoon : Ebaysta ostat kauko-ohjattavia releitä yhden tai useamman.
      Yhteen, tai useampaan kriittiseen paikkaan tälläiset kauko-ohjattavat releet (esim. Ecu, Bensapumppu) ja kake avaimien kanssa samaan lenkkiin.

      Näitä releitä on tarjolla tasantarkkaan normaalin releen ulkonäöllä, joten fiksumpikaan varas ei takuulla osaa arvata jullikkaa.
      Plussapuolena lisäksi se, että kun itse tiedät, ja olet jemmannut alkuperäiset releet autoosi, voit olla varma, että "ajonestosi" ei aiheuta omaa tielle jäämistäsi, tai kamalaa savottaa järjestelmän purkamisessa/korjaamisessa/vian diagnosoinnissa.
      Asennuskaan tuskin voisi olla juuri helpompi?

      Comment

      • Rhodry
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 3269
        • Siuntio

        #4
        Voisin veikata kans sitä hälyä. Omassa oli kans sellanen, joka tosin ei edes toiminut, ja aiheutti kyllä mitä mielenkiintosimpia ongelmia. Mm. ei käynnistynyt kunnolla, kiihdytyksessä lopetti kaasuun vastaamisen yms. Revin koko hälyn pois ja vaihdoin akun niin alko toimimaan.

        Tosin nyt ko. akku on sen 3v vanha ja samoja ongelmia taas, ei meinaa käynnistyä ja latausjännite ajaessa pomppii 10-13,6 välissä.
        BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
        Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
        E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #5
          Originally posted by Rhodry View Post
          Voisin veikata kans sitä hälyä. Omassa oli kans sellanen, joka tosin ei edes toiminut, ja aiheutti kyllä mitä mielenkiintosimpia ongelmia. Mm. ei käynnistynyt kunnolla, kiihdytyksessä lopetti kaasuun vastaamisen yms. Revin koko hälyn pois ja vaihdoin akun niin alko toimimaan.

          Tosin nyt ko. akku on sen 3v vanha ja samoja ongelmia taas, ei meinaa käynnistyä ja latausjännite ajaessa pomppii 10-13,6 välissä.
          Tuo lataus kyllä ei luultavammin johdu akusta vaan laturistasi.

          Comment

          • jani73
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 4328
            • Turku

            #6
            Kannattaa katsoa laturista myös ne liukurenkaat, johon hiilet osuu laturin akselilla, jossain vaiheessa niissäkin alkaa materiaali loppumaan, eikä uudet hiilet enää auta.

            Comment

            • Haitala
              BTCF Member
              • Jan 2014
              • 19
              • Lohja

              #7
              Originally posted by Klasu- View Post
              Vaikuttaisi siltä, että sinulla saattaa olla kaksikin, erinäistä ongelmaa;

              - Akun tyhjentyminen auton seistessä, ja tässätapauksessa mainitsemasi aftermarket - häly on tietysti ensimmäisenä mielessä. Töissä näkyy harva se viikko ongelmia, mitä nämä erinäköiset jälkiasennushälyt aiheuttavat. Useimmiten ne harmaannuttavat vain auton omistajan, eivätkä kyllä estä asiansa osaavaa varasta viemästä autoa ihan samalla tavoin kun ilman hälyä.
              Se satunnainen, hetken mielijohteesta toimiva narkkari saa vaan kaiken yleensä rikki - riippumatta hälyttimen läsnäolosta.

              - Akun latautuminen moottorin käydessä. Oletko mitannut latausjännitettä nyt motonetin säätimellä?
              Pitäisi olla lähelle 14v moottorin käydessä. Mitatessa koita ensin vaikka ilman kuormaa, ja sitten valot, takalasinlämppäri ym. päälle, ja sama juttu. Jännite ei saisi notkahtaa alle 13,6v tmv.


              Vinkki helppoon ajonestoon : Ebaysta ostat kauko-ohjattavia releitä yhden tai useamman.
              Yhteen, tai useampaan kriittiseen paikkaan tälläiset kauko-ohjattavat releet (esim. Ecu, Bensapumppu) ja kake avaimien kanssa samaan lenkkiin.

              Näitä releitä on tarjolla tasantarkkaan normaalin releen ulkonäöllä, joten fiksumpikaan varas ei takuulla osaa arvata jullikkaa.
              Plussapuolena lisäksi se, että kun itse tiedät, ja olet jemmannut alkuperäiset releet autoosi, voit olla varma, että "ajonestosi" ei aiheuta omaa tielle jäämistäsi, tai kamalaa savottaa järjestelmän purkamisessa/korjaamisessa/vian diagnosoinnissa.
              Asennuskaan tuskin voisi olla juuri helpompi?
              en ole vielä uudella säätimellä mitannut, viikonloppuna tarkotus tutkia enemmän, tuli vietyä toi uusi akku motonettiin takaisin ja siellä testerillä totesivat että kennot olivat menneet rikki, antoivat uuden tilalle.
              E36 M50B28nv turbo

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎