525 TDS -95 ei käynnisty ennenkuin antaa toisella akulla lisävirtaa konepellin alla olevasta liittimestä (se joka on merkitty "+":lla ja muovikannen alla). Oma akku on kuitenkin ilmeisesti ok.
Symptoomat ovat sellaiset, että kun avaimestä kääntää, niin mittarivalot kyllä syttyvät ihan normaalisti, hehkut syttyy ja sammuu, ilmastointilaite pitää huminaa konehuoneessa jne. mutta kun avaimella kääntää loppuun, niin kone ei käynnisty, tai ainakaan startti ei sano mitään.
Sitten jos pistää apuakun kiinni tuohon +:mutterin, joka on tarkoitettu lisävirran antamiseen/ottamiseen, niin kone käynnistyy normaalista ja vielä toimiikin. Mutta varjeles jos otat piuhan irti, käyntiääni muuttuu tai kone sammuu saman tien.
Tuossa aiemmin oli kirjoitettu e34:n pääsulakkeesta http://www.bmwe34.net/e34main/mainte...sible_link.htm, mutta en ole tästä sitä vielä löytänyt. Voisikohan olla mahdollista, että takapenkin alla akun + napa ja tuo konepellin + mutteri eivät ole suoraan kiinni vaan nimenomaan niiden välissä on tällainen pääsulake.
Oman akun pitäisi olla ihan hyvässä kunnossa, ja varsinkin se että kone sammuu apuakku irrotettaessa tuntuisi viittaavan johonkin muuhun. Virtaahan tulee silloin jo laturista. Vai voisiko sitten olla että startti tarvii todellakin sellaiset virrat, että jännite tipahtaa käynnistyksessä sen verran että vetää maton elektroniikan alta?
On tässä tullut muitakin skenaarioita mietittyä, esim. olisiko ajonesto voinut mennä jumiin, mutta sitä tuskin näin helposti voi ohittaa.
Tilanne tätä ennen oli, että koneessa ei ollut tuulettimen hihna (se hirmu pitkä köysi) paikallaan, ja konetta käynnisteltiin lyhyesti muutamaan otteeseen. Olisiko sitten voinut mennä jokin osa vituralleen ja ajotietokone estää käynnistymisen? Silloin käynnistys meni kyllä vielä ihan normaalisti omalla akulla.
Symptoomat ovat sellaiset, että kun avaimestä kääntää, niin mittarivalot kyllä syttyvät ihan normaalisti, hehkut syttyy ja sammuu, ilmastointilaite pitää huminaa konehuoneessa jne. mutta kun avaimella kääntää loppuun, niin kone ei käynnisty, tai ainakaan startti ei sano mitään.
Sitten jos pistää apuakun kiinni tuohon +:mutterin, joka on tarkoitettu lisävirran antamiseen/ottamiseen, niin kone käynnistyy normaalista ja vielä toimiikin. Mutta varjeles jos otat piuhan irti, käyntiääni muuttuu tai kone sammuu saman tien.
Tuossa aiemmin oli kirjoitettu e34:n pääsulakkeesta http://www.bmwe34.net/e34main/mainte...sible_link.htm, mutta en ole tästä sitä vielä löytänyt. Voisikohan olla mahdollista, että takapenkin alla akun + napa ja tuo konepellin + mutteri eivät ole suoraan kiinni vaan nimenomaan niiden välissä on tällainen pääsulake.
Oman akun pitäisi olla ihan hyvässä kunnossa, ja varsinkin se että kone sammuu apuakku irrotettaessa tuntuisi viittaavan johonkin muuhun. Virtaahan tulee silloin jo laturista. Vai voisiko sitten olla että startti tarvii todellakin sellaiset virrat, että jännite tipahtaa käynnistyksessä sen verran että vetää maton elektroniikan alta?
On tässä tullut muitakin skenaarioita mietittyä, esim. olisiko ajonesto voinut mennä jumiin, mutta sitä tuskin näin helposti voi ohittaa.
Tilanne tätä ennen oli, että koneessa ei ollut tuulettimen hihna (se hirmu pitkä köysi) paikallaan, ja konetta käynnisteltiin lyhyesti muutamaan otteeseen. Olisiko sitten voinut mennä jokin osa vituralleen ja ajotietokone estää käynnistymisen? Silloin käynnistys meni kyllä vielä ihan normaalisti omalla akulla.
Comment