Murheenkryynini e34 m50b25 vanos -96, tahtoo taas oikutella. 
Keväällä autossa oli päästöjen kanssa ongelmia, joten autoon tehtiin suht perusteellinen remontti.
Vaihtolistalle menivät katti, lambda, tulpat, tulpanhatut, imusarjan tiivisteet sekä ne Cell:n mainitsemat kolme letkua imupuolelle, sekä muutama muu alipaineletku.
Suuttimet myös putsattiin, sekä vaihdetiin niihin kärkikupit sekä tiivisteet. Samalla tuli putsattua tyhjäkäyntimoottori kunnolla, sekä vanoksen solenoidin piuhat korjattiin, kun joku entinen omistaja oli ne "korjannut" karvaperseellä ja jesarilla.
Päästöt kyllä saatiin tuon rempan jälkeen heittämällä läpi, mutta käyntiongelma jäi.
Käyntionglema on tälläinen, eli liikkeelle lähtiessä saa antaa reilusti kaasua, ettei auto rupea rötäämään. Asiasta tietämätön kuski saa sammutettua auton erittäin helposti kyseisen vian takia. Ajossa sitten jos laittaa kytkimen pohjaan taikka laittaa vapaalle niin kierrokset jäävät leijumaan hetkeksi 1500rpm, josta ne hetken kuluttua tippuvat 600-700rpm tienoille.
Kiihdyttäessäkin ilmenee omanlaisensa ongelma. Vika ilmenee selvinten 2.vaihteella. Kiihtyvyys on aluksi kovin onnetonta aina sinne 4000rpm asti, jonka jälkeen auto ottaa ihankuin jonkinlaisen "tehopiikin" ja lähtee vetämään hieman paremmin 5000rpm asti, jonka jälkee se ottaa toisen samanlaisen piikin ja sen jälkeen veto on kuin pitäisikin aina rajottimelle asti.
Itsellä tuli ekana mieleen, että kytkin rupeisi luistamaan, mutta on käyty testaamassa maantiellä 5.vaihteella lähtä kiihyttämään 60km/h vauhdista, sekä antaa kytkinpommia 80km/h vauhdista noin 2000rpm kierroksilla eikä kytkin luista.
Toivottavasti tuosta saisi joku viisaampi tarpeeksi tolkkua. Itsellä rupeaa olemaan neuvot aika vähissä tämän ongelman kanssa.

Keväällä autossa oli päästöjen kanssa ongelmia, joten autoon tehtiin suht perusteellinen remontti.
Vaihtolistalle menivät katti, lambda, tulpat, tulpanhatut, imusarjan tiivisteet sekä ne Cell:n mainitsemat kolme letkua imupuolelle, sekä muutama muu alipaineletku.
Suuttimet myös putsattiin, sekä vaihdetiin niihin kärkikupit sekä tiivisteet. Samalla tuli putsattua tyhjäkäyntimoottori kunnolla, sekä vanoksen solenoidin piuhat korjattiin, kun joku entinen omistaja oli ne "korjannut" karvaperseellä ja jesarilla.

Päästöt kyllä saatiin tuon rempan jälkeen heittämällä läpi, mutta käyntiongelma jäi.

Käyntionglema on tälläinen, eli liikkeelle lähtiessä saa antaa reilusti kaasua, ettei auto rupea rötäämään. Asiasta tietämätön kuski saa sammutettua auton erittäin helposti kyseisen vian takia. Ajossa sitten jos laittaa kytkimen pohjaan taikka laittaa vapaalle niin kierrokset jäävät leijumaan hetkeksi 1500rpm, josta ne hetken kuluttua tippuvat 600-700rpm tienoille.
Kiihdyttäessäkin ilmenee omanlaisensa ongelma. Vika ilmenee selvinten 2.vaihteella. Kiihtyvyys on aluksi kovin onnetonta aina sinne 4000rpm asti, jonka jälkeen auto ottaa ihankuin jonkinlaisen "tehopiikin" ja lähtee vetämään hieman paremmin 5000rpm asti, jonka jälkee se ottaa toisen samanlaisen piikin ja sen jälkeen veto on kuin pitäisikin aina rajottimelle asti.
Itsellä tuli ekana mieleen, että kytkin rupeisi luistamaan, mutta on käyty testaamassa maantiellä 5.vaihteella lähtä kiihyttämään 60km/h vauhdista, sekä antaa kytkinpommia 80km/h vauhdista noin 2000rpm kierroksilla eikä kytkin luista.
Toivottavasti tuosta saisi joku viisaampi tarpeeksi tolkkua. Itsellä rupeaa olemaan neuvot aika vähissä tämän ongelman kanssa.

Comment