Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kitkalukko kysymys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bluus
    BTCF Member
    • Dec 2016
    • 35
    • pori

    E34 kitkalukko kysymys

    Elikkä on tuo 25%lukkoperä nii saako siihen lisää prosentteja ja mitä öljyy suositellaan?
  • t0mpp4
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2011
    • 275
    • Pori

    #2
    Saa ja castrolin lukkoperäöljyä, en ny muista just tyyppiä mut taitaa vaan yhtä vaihtoehtoa löytyä jos esim. Motonettiin marssii.
    Höntsä kompakti

    Comment

    • Klasu-
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 546
      • Helsinki

      #3
      Olikohan Castrol Saf XJ ja pitää olla "limited slip" - maininta purkissa, muuten ei saa mennä kaatamaan.

      Ilman tuota lisäaineistusta lukko on morjens hyvin nopeasti.

      Lisää lukkoprosentteja saa käyttämällä perä asiantuntevalla voimansiirtokaverilla, joka muokkaa tuota lukkomurikkaa siten, että sinne saadaan mahdutettua muutamat kitkalevyt lisää pakkaan, ja kitkapakan "ramppikulmia" muutetaan alkuperäisestä koneistamalla.

      Samalla tietysti kannattaa laakeroida, ja uusia kaikki kitkalevyt muutenkin.

      Vaihteistomies Siekkinen noita taisi tehdä.

      Comment

      • bluus
        BTCF Member
        • Dec 2016
        • 35
        • pori

        #4
        Originally posted by Klasu- View Post
        Olikohan Castrol Saf XJ ja pitää olla "limited slip" - maininta purkissa, muuten ei saa mennä kaatamaan.

        Ilman tuota lisäaineistusta lukko on morjens hyvin nopeasti.

        Lisää lukkoprosentteja saa käyttämällä perä asiantuntevalla voimansiirtokaverilla, joka muokkaa tuota lukkomurikkaa siten, että sinne saadaan mahdutettua muutamat kitkalevyt lisää pakkaan, ja kitkapakan "ramppikulmia" muutetaan alkuperäisestä koneistamalla.

        Samalla tietysti kannattaa laakeroida, ja uusia kaikki kitkalevyt muutenkin.

        Vaihteistomies Siekkinen noita taisi tehdä.
        Mitähän tällänen tuliskustantaa?

        Comment

        • MPV
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 1193
          • Muhos

          #5
          Originally posted by Klasu- View Post
          Olikohan Castrol Saf XJ ja pitää olla "limited slip" - maininta purkissa, muuten ei saa mennä kaatamaan.
          Ei ole tainnut Castrollin lukkoperäöljy olla SAF XJ:tä enää vuosikausiin. Uusi markkinointinimi taitaa olla Syntrax Limited Slip tai jotain sinne päin.

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #6
            Originally posted by bluus View Post
            Mitähän tällänen tuliskustantaa?
            Kitkalevy/dogplate-pari on luokkaa satasen. Vakiossa on kaksi paria jotka on todennäkösesti melko morjes kun murikan avaa. 188-tyyppisessä perässä siis. Iso murikka on asia erikseen. Yhden lisälevyparin saa laitettua ilman koneistuksia niin että säilytetään vielä esijännitysjouset. Jos murikkaan uusii laalereita niin sitä saa simmata uudestaan. Se on homman aikaavievin vaihe.
            Sitten menee pultteja, stefoja ja O-renkaita jos haluu että tehään hyvä.

            Privalla lisää.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎