Announcement

Collapse
No announcement yet.

535i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Riku vihersola
    Newbiemmer
    • Jan 2018
    • 2
    • Espoo

    535i

    Moikka eli mul on tollanen 535i e34. Semmonen vika on että ei saa vaihteita päälle kun auto on käynnissä ja kytkin pohjassa ja kytkin ei palaudu takaisin. Pystyy kuitenkin laittaa vaihteen päälle kun auto ei oo käynnissä eikä kytkin luista. Onko muilla ollut samaa ongelmaa tai tietoa mikä olisi mennyt? Pääsylinteri? Työsylinteri? Vai kytkinlevy?
  • Tje34
    Newbiemmer
    • Nov 2017
    • 19
    • Laitila

    #2
    Taitaapi olla ilmaa järjestelmässä kun tekee noin. Ekana katsoisin että nestettä on tarpeeksi. Jos on niin kokeilisin näin aluksi ilmata. Jos sylinteri vuotaa niin yleensä sen huomaakin sitten.
    Last edited by Tje34; 10-01-2018, 17:13.
    89' 535i

    Exät..
    Opel omega manual mv6 98'
    Opel omega manual mv6 94'
    Opel omega a 2.0 90'
    Opel corsa 1.2 98'
    Opel ascona tomaatti 1.6 85'
    Honda Accord 2.0 95'
    Audi 80 2.0 92'

    Comment

    • Klasu-
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 546
      • Helsinki

      #3
      Joo, joku vuotaa, eikä vuodon tarvitse olla suuri, että kytkinpiiri halvaantuu.

      Ilmaus tuossa voi tilanteesta riippuen olla haasteellista.

      Oma metodini, jonka olen hyväksi todennut :

      - Auto nosturille tai pukeille, keulaa ilmaan siten, että alla mahtuu touhuamaan.

      - Nosta mahdollisesti pohjaan jäänyt kytkinpetaali käsin yläasentoonsa

      - Ime jarrunestesäiliöstä nestettä pois reiluhkosti, ettei tulvi yli, jätä korkki vielä pois säiliöstä.

      - Laita jarrunestettä isoon injektioruiskuun, siitä letku työsylinterin ilmanippaan (eli vaihteiston kyljessä vasemmalla puolella oleva sylinteri) ja avaa nippa. Syötä Nestettä koko iso injektioruiskullinen työsylinterin nipasta sisään, siten, että pidät ruiskua alaspäin, jottei hori ilmaa. Lopeta ruiskun painaminen, ennen kuin neste loppuu ruiskusta kokonaan, ja sulje ilmaruuvi (läpinäkyvä letku, katso, ettei alun jälkeen kulkeudu ilmakuplia)

      - Sulje työsylinterin ilmaruuvi, ruuvaa nestesäiliön korkki paikalleen, ja mene kuskin paikalle tunnustelemaan, tuliko polkimeen älyä. Jos ei, pumppaile poljinta pari kertaa pohjaan, palauta tarpeen mukaan käsin ylös polkaisujen välissä, toista nesteen syöttäminen tarvittaessa, tarkkaile, ettei säiöiön nestepinta tulvi yli.

      - Saatuasi kytkimen toimintaan, täydennä jarrunestesäiliö min/max - merkkien väliin, ja seuraa tilannetta.

      - Jos ongelma toistaa itsensä, jokin vuotaa, työsylkkä/pääsylkkä/työsylinterille menevä letkuosus.

      EDIT : käytännössä olen havainnut, että alipaineilmaimella E34 jarrujen ilmaus onnistuu hienosti keskimäärin, mutta kytkimen ei. Työsylkän nipasta ei aina imemällä saa nestettä irti, tai polkimeen ei saa tuntumaa, vaikka nestettä tulisikin läpi.
      Last edited by Klasu-; 10-01-2018, 18:52.

      Comment

      • Bansku
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2011
        • 1493
        • Savo

        #4
        Omani ilmannut aina sillein että letku jarrusatulan nipasta kytkimen työsylkän nippaan, molemmat auki ja jarrua rauhallisesti polkemalla nesteet työntää tupaan. Tarvitse ruuttien kanssa kikkailla

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎