Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 etulokasuojan vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kentsu
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 1397
    • Tuusula

    E34 etulokasuojan vaihto

    Tarttis vaihtaa kuskinpuolen lokasuoja. Pulteilla näyttäis olevan kiinni. Kerkesin rälläköidä helmaosassa olevat pultit veke. Liekö hommassa mitään ongelmia luvassa, aika simppeliltä hommalta ainakin näyttäisi? Ja kukahan maalaisi uuden lokasuojan asiahintaan täällä järvenpäässä päin? Yks liike lupasi satasella maalata...

    Ex: 523iA '97, 520iA '89
    /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
  • Kentsu
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 1397
    • Tuusula

    #2
    No duoda... oisko tuo satanen nyt sitten tuollasen uuden irtopellin maalauksesta paljon vai vähän?

    edit: tuosa vielä kuva ja syy pellin lahoamiseen. Onneks ei tuo sisempi pelti ollut vielä lahonnut.
    Last edited by Kentsu; 01-07-2005, 11:13. Reason: kuva
    Ex: 523iA '97, 520iA '89
    /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 9988
      • KVLA

      #3
      Originally posted by Kentsu
      No duoda... oisko tuo satanen nyt sitten tuollasen uuden irtopellin maalauksesta paljon vai vähän?
      Varmaan aika "normihinta".Kannattaa varmaan massata siipi sisäpuolelta kunnolla ennen asennusta.

      Comment

      • DiisseliKiisseli
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2004
        • 550
        • Uusimaa

        #4
        Mun mielestä satanen on ihan kohtuullista, jos jälki on hyvää. Mutta voihan joku tehdä halvemmallakin.

        Comment

        • alspe
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 3402
          • Tre

          #5
          Osaisko joku heittää pikaiset näpsäkät vinkit e34:n etulokarin vaihtoon?

          Mulla on paikallaan lokari josta alin helmaosa on paskana. Saan toisen lokarin, jopa saman värisen ehjän lokarin (kädet ristissä toivotaan että sävy on sama).

          Onko homma simppeli, rengas ja sisälokari irti. Pelti irti pulteista ja rälläkällä paskat poikki. Onko sikaliimalla kiinni korissa? Meneekö uusi (käytetty alkuperäinen ) helposti paikalleen ja linjaan?

          Vai olisiko helpompi konsti ottaa ehjästä vaan helmaosa irti ja heppailla kiinni vanhaan listan alle? Vanhassa on pintamaalissakin hieman sanomista joten mieluiten vaihtaisin kokonaan jos onnistuu "perusjampalta".
          G30 520d xDrive
          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14349
            • Oulu

            #6
            Tuosta voi katella vähän osviittaa, vaikka E32:een tehdäänkin: http://bmwe32.masscom.net/sean750/fr...rontfender.htm

            Ei kuitenkaan mene ihan tolla tavalla E34:ssa, mutta lokasuojan ruuvien paikat pitäs olla aikalailla noilla paikkeilla kuin E32:ssa.
            Last edited by zener; 23-04-2009, 10:22.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • alspe
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 3402
              • Tre

              #7
              Kiitti linkistä.

              Siis pitääkö toi koko vi**n keula ottaa irti myös e34:ssa?


              Onko puskurin takana/sisällä kiinnityksiä?


              Lisää vihjeitä, kiitos. ;-)
              G30 520d xDrive
              EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14349
                • Oulu

                #8
                Kyllä puskuri pitää ottaa ainakin pois. Sivuvilkun irroitus helpottaa ehkä kohdistusta.

                Mutta siis koko keulaa ei tarvi purkaa.
                Last edited by zener; 23-04-2009, 10:32.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • herja
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 1649

                  #9
                  Tosi nopee juttu on kyllä toi vaihto, mäkin vaihdoin molemmat kun oli vähän huonot 450tkm kohdalla. Kahden loksun maalaus maksoi 150e ja jälki oli ihan huippua.
                  Retard Member

                  Comment

                  • Leka
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 7701
                    • Vilppula

                    #10
                    Originally posted by alspe View Post
                    Lisää vihjeitä, kiitos. ;-)
                    sigpic

                    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                    Comment

                    • Kentsu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 1397
                      • Tuusula

                      #11
                      Originally posted by zener View Post
                      Kyllä puskuri pitää ottaa ainakin pois. Sivuvilkun irroitus helpottaa ehkä kohdistusta.

                      Mutta siis koko keulaa ei tarvi purkaa.
                      Minä en kyllä puskuria irroittanut, sivuvilkun irroitin. Ei jaksa tarkkaan enää muistaa mutta jostain kai pääsin koplaamaan tuon yhden etupään pultin irti / kiinni...
                      Ex: 523iA '97, 520iA '89
                      /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16418
                        • Asikkala

                        #12
                        Työkalut käteen ja hommiin, vanha irti ja uusi tilalle.

                        Comment

                        • Peltsii
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 7061
                          • Turenki

                          #13
                          MIllainen liikkumavara tuossa on? Siis eteen taaksepäin. Kun mulla on ilmeisesti apparinpuolen loksu joskus vaihdettu, ja se näyttäisi olebvan liian edessä, kun katsoo oven ja lokarin rakoa, sekä M5 helma ei mene kiinni. Pitäisi siis noin 5-7mm saada lokaria taaksepäin, onko mahdollista? Ei viittis turhaan alkaa purkamaan..
                          DUCATI 1098 RACING EVO

                          Comment

                          • Leka
                            BTCF Member
                            • Sep 2003
                            • 7701
                            • Vilppula

                            #14
                            Originally posted by Peltsii View Post
                            MIllainen liikkumavara tuossa on? Siis eteen taaksepäin. Kun mulla on ilmeisesti apparinpuolen loksu joskus vaihdettu, ja se näyttäisi olebvan liian edessä, kun katsoo oven ja lokarin rakoa, sekä M5 helma ei mene kiinni. Pitäisi siis noin 5-7mm saada lokaria taaksepäin, onko mahdollista? Ei viittis turhaan alkaa purkamaan..
                            Eipä niissä reijissä ole kamalasti pelivaraa, tarvikelokari... Vinku käteen ja reikiä suurentamaan.
                            sigpic

                            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎