memebuy23buy

E34:sta ostamassa - Mihin kiinnitän huomiota?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Madfexx
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3646
    • Lempäälä

    E34:sta ostamassa - Mihin kiinnitän huomiota?

    Eli ensimmäistä bimmeriä olisin hankkimassa, ja kiikarissa olisi tuollainen vuoden 91' 518i tuolla M40B18 koneella (tiedetään että on löysä kuin Mattilan vanha ruuna. Masiinalla on ajettu hieman yli 150k, ja myyjän mukaan on ollut hyvän huolenpidon alla.

    Koitin etsiä haulla juttua e34:n tyyppivioista, mutta mitään kovin tiivistettyä tavaraa en löytänyt. Kyselisinkin että mihin asioihin kannattaa kiinnittää erityistä huomiota kun tuota autoa menen perjantaina katsomaan, ja mahdollisesti ostamaan. Kaikki vinkit on tervetulleita
    Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
    Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11738
    • Kouvola

    #2
    lähtisin miettimään kyllä kaks kertaa tolla koneella E34:sta!

    kopalla on jo sen verran kokoa ja painoa, että kone on aika alimitoitettu kyseiselle kopalle. samoin muutenkin toi kone on melko surkea tekniikaltaan...

    tossa muutama linkki mistä voi katella

    BMW E34 5 series, Tuning, repairs, troubleshooting.

    bmw e34 5er 518i 520i 524td 525tds 525i 530i 535i 540i M5 tuning technik


    Comment

    • Fabsu
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1754

      #3
      Joo älä osta tolla koneella. Itellä oli e30:ssä sama kone ja ei voi todellakaan kehua! Jakopään hihna pitää uusia 40000 km välein ja muutenkin koneen venttiilikoneisto pitää kunnosta riippuen jonkinlaista ääntä, semmosta sirkutusta. Osta kutoskoneella tommonen vitossarjalainen, niin on paljon mukavampi ja huolettomampi ajella.
      AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

      ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
      e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
      e30 318i -88

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #4
        Mutta älä vaan osta 520i 12v!! Ihan lahna kulkee.



        Tuolta lisää aiheesta.

        Comment

        • Sickness
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 1923
          • Helsinki

          #5
          m20b25 paras valinta, jos etsii budjettiautoa, jota pystyy myös itse huoltamaan. m20 osia on jokainen niemi ja notkelma pullollaan. Jos korkea kulutus suhteessa laiskaan kulkuun on mielestäsi "se juttu" niin sitten m20b20.
          E39 520iA -02

          Comment

          • Eepo
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 5388
            • Tampere

            #6
            Kannattaa tosiaan ostaa vähän isommalla motilla tollanen E34, sillä tollanen iso kori ei oikein "liikahda" pikkuroottorilla ja bensan kulutus tosiaan on hurjaa pikku koneella kun joutuu koko ajan tekemään älyttömästi töitä tollasen putkan eteen viemiseksi...
            Edit: suosittelen tota kakspuolikasta...
            -Harley Davidson Sportster - 89-
            -Harley Davidson softail -89-
            -Suzuki PV50 -86-

            Comment

            • tertsunen
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2004
              • 1343
              • JKL

              #7
              Kiinnitä huomiota hintaan, auto on äärimmäisen vaikea myydä...

              Comment

              • paranoid
                Bimmer Rookie
                • Sep 2004
                • 106

                #8
                Originally posted by Eepo
                bensan kulutus tosiaan on hurjaa pikku koneella
                Väittäsin, ettei vanha 2.5l M20:n lousku taipuisi esim. meikäläisen seka-ajossa samoihin lukemiin kuin M40B18 - 7.5-7.8l/100km (tankkauscomiin laskeskeltu reilut puoli vuotta).

                Comment

                • alspe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 3399
                  • Tre

                  #9
                  niin kyllä se selvä on, että 1.8 on pieniruokaisia kaikista bensa-e34:sta. Mutta on se paljon muutakin, laiskoin, neloskoneisin ym.

                  Jos rahat riittää niin tietysti 2.5 tai 2.0 m50-koneella, nämä voi saada myytyäkin vielä joskus, toisin kuin m20-koneiset.

                  Testaa : aja teräviin monttuihin(koliseeko?), vaihda vaihdetta nopeasti pienessä vauhdissa(paukahtaako?), lämmöt täysille(haiseeko glykoli?), ruosteet(ovien alareunat, bensaluukku, kontti), huojuuko tyhjäkäynti, laskeeko kulutus nollaan moottorijarrutuksella(siis pitää laskea), puoltako/hakeeko ajossa 60-120 km/h,
                  Last edited by alspe; 06-07-2005, 12:16.
                  G30 520d xDrive
                  EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                  Comment

                  • Antti O
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6948
                    • N/A

                    #10
                    Ihmeen paljo noi neloset vie?
                    Meinaan oma m30 menee vaikka ajaa vakkaripäällä 90-100 ni 8.4 ilman vakkaria menis ehkä vielä pari desiä vähemmällä..

                    Comment

                    • Madfexx
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 3646
                      • Lempäälä

                      #11
                      Ihan ensimmäiseksi, kiitoksia Alspe, vastauksesti oli juuri sitä mitä kaipasin.

                      Ja muille; tiedossa tosiaan on että tuo 1.8 kone on alikokoinen tuon kokoluokan autolle, jonka seurauksena vehje ei todellakaan ole mikään raketti. Toisaalta kuitenkin, mitä ainakin netistä olen speksejä katsellut, tuo pikkukone taitaa viedä lähes vähiten menovettä noista E34 mallien koneista (tai no M43B18 näyttäisi olevan vielä pihimpi).

                      Eikös se ole vielä niinkin että tuo M40B18 on aika yksinkertaista tekniikkaa verrattuna uudempiin myllyihin, ja näinollen sitä on helpompi korjailla ja varaosat on suht huokeita. Liikennevakuutuskin näyttäisi olevan melkein huntin esimerkiksi 525:sta halvempi.

                      Lisäksi saan auton (ainakin omasta mielestäni) suht mukavaan hintaan, eli kolmeen ja puoleen tonniin (vai onko tuo hyvä hinta?). Mittarilukema pitää varmasti paikkaansa, ja huoltokirja löytyy koko ajalta. Auto on suoraan ensimmäiseltä omistajaltaan. Nuo ajokilometrit on ainakin meikäläiselle aika suuri tekijä, jotain 300k+ ajettua vaunua kun ei oikein tekisi mieli ostaa, ja kaikenlisäksi niiden hinnat tuntuu pyörivän samoissa, tai ovat yleisesti jopa kalliimpia.

                      Eli tuossa on ne realiteetit miksi tuosta pikkukoneellisesta vehkeestä olen kiinnostunut. Toki lähtisin heti metsästämään 535:sta tai M5:sta jos rahaa löytyisi ylimääräistä, mutta opiskelijan rahapussi on yleensä valitettavan laiha, ja silti bimmereiden maailma kiinnostaisi. Kun tuota M40B18 vastustusta löytyi aikalailla, niin kannattaisiko sitten vain jatkaa kruisailua tuolla nykyisellä pikkuruisella 106 1.1 Pugilla?
                      Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                      Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

                      Comment

                      • Eepo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 5388
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by paranoid
                        Väittäsin, ettei vanha 2.5l M20:n lousku taipuisi esim. meikäläisen seka-ajossa samoihin lukemiin kuin M40B18 - 7.5-7.8l/100km (tankkauscomiin laskeskeltu reilut puoli vuotta).
                        Mitenkäs sitten tollanen vanha poljettu 1.8 lousku
                        -Harley Davidson Sportster - 89-
                        -Harley Davidson softail -89-
                        -Suzuki PV50 -86-

                        Comment

                        • Madfexx
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 3646
                          • Lempäälä

                          #13
                          Originally posted by Antti O
                          Ihmeen paljo noi neloset vie?
                          Meinaan oma m30 menee vaikka ajaa vakkaripäällä 90-100 ni 8.4 ilman vakkaria menis ehkä vielä pari desiä vähemmällä..
                          No riippuu mikä on paljon. Kaupungissa nuo voivatkin hörpätä yllättävästi, kun kerran tuota puolentoistatonnin runkoa pitää liikutella jatkuvasti suuntaan ja toiseen.

                          6,8 / 8,6 / 11,0

                          Tuollaiset tiedot löytyy ainakin netistä, ja olen kuullut että noilla masiinoilla pääsee 90-100 maantieajossa juuri tuolla seitsemällä litralla.
                          Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                          Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

                          Comment

                          • alspe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2004
                            • 3399
                            • Tre

                            #14
                            kyllä se hyvä valinta on 3500 euroon jos 150 tkm ajettu vain. Ja jos se kulku ei ole pääasia.

                            Tosiasia on se, että ensimmäinen e34 josta voin sanoa että liikahtaa on m50b25, sitä tehottomammat on kaikki ihan perusautoja.

                            ja kyllä mielestäni m50-tekniikka on ihan iisi korjailla, mutta eipä siihen mitään kansihommia itse aleta tekemään ihan heti. Ei ole säätö ongelmia kun motronic hoitaa jos kaikki on kunnossa.

                            Vaihda vaan Pugi pois äkkiä, onhan 518 silti koriltaan sama auto kuin tehokkaammatkin, ja saa hiljaista kyytiä kun ei tehot jyllää liikaa.
                            G30 520d xDrive
                            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                            Comment

                            • Madfexx
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 3646
                              • Lempäälä

                              #15
                              Originally posted by alspe
                              kyllä se hyvä valinta on 3500 euroon jos 150 tkm ajettu vain. Ja jos se kulku ei ole pääasia.

                              Tosiasia on se, että ensimmäinen e34 josta voin sanoa että liikahtaa on m50b25, sitä tehottomammat on kaikki ihan perusautoja.

                              ja kyllä mielestäni m50-tekniikka on ihan iisi korjailla, mutta eipä siihen mitään kansihommia itse aleta tekemään ihan heti. Ei ole säätö ongelmia kun motronic hoitaa jos kaikki on kunnossa.

                              Vaihda vaan Pugi pois äkkiä, onhan 518 silti koriltaan sama auto kuin tehokkaammatkin, ja saa hiljaista kyytiä kun ei tehot jyllää liikaa.
                              Jees. Jokseenkin noin olen itsekin järkeillyt. Ihan perusajoon tuo tulisi, joten tehot ei tosiaankaan ole se ykkösjuttu. Toki tehokkaalla autolla olisi mukavampi ajaa, mutta kaikkea ei voi saada, ei edes joka kerta Tuon 518:n mukana saisin juuri sitä kaivattua tilaa ja ison auton tuntua, josta tuon Pugin kohdalla ei voi puhua edes kuiskaten.

                              Olikos se niin että tuossa M40B18:ssa ei ollut jotain automaattista venttiiliensäätöä tms. joten ne kannattaa/pitää käydä säädättämässä ajoittain, tai nakutuskonsertti alkaa. Jos näin, niin kuinka usein tuo säädätys pitäisi tehdä/teettää, ja paljonko tuolla toimenpiteellä on korjaamolla suunnilleen hintaa?
                              Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                              Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

                              Comment

                              Working...
                              X