Signaturessa mainittu auto kyseessä.
Tänään töistä lähtiessä annoin vähän reippaammin kenkää kylmälle koneelle risteyksestä lähtiessä, ja about 20 metriä sen jälkeen moottori alkoi rykiä ja potkia eikä vastannut kaasuun kunnolla. Pysäytin ja huomasin, että kierrokset veivaa kolmeen tonniin, vaikka kytkin on pohjassa enkä koskenut kaasuun ollenkaan. Sammutin, käynnistin uudelleen, ja sama jatkui: kierrokset 1500-3000 tyhjäkäynnillä ja järkyttävä röpötys.
Olenkohan ihan hakoteillä, jos sanon, että vika voisi olla tyhjäkäyntimoottorissa, joka on oireillut jo pidemmän aikaa (lähinnä epätasainen tyhjäkäynti ja kierrosten humppaaminen kun kytkimen painaa pohjaan) tai kaasuläppäanturissa? Kaasuläppäanturinkin toiminnan mittasin yleismittarilla viikko sitten ja se oli ihan ok lukemissa, joten ainoaksi vaihtoehtoksi jäänee auki juminut icv? Imuvuotoja ei pitäisi olla, kaikki letkut on tutkittu. Aiheuttaako mikään muu tuollaista oireilua?
Autoon on ihan äskettäin vaihdettu kampuran anturi (Laakkoselta), venakopan tiiviste ja tulpat.
Tänään töistä lähtiessä annoin vähän reippaammin kenkää kylmälle koneelle risteyksestä lähtiessä, ja about 20 metriä sen jälkeen moottori alkoi rykiä ja potkia eikä vastannut kaasuun kunnolla. Pysäytin ja huomasin, että kierrokset veivaa kolmeen tonniin, vaikka kytkin on pohjassa enkä koskenut kaasuun ollenkaan. Sammutin, käynnistin uudelleen, ja sama jatkui: kierrokset 1500-3000 tyhjäkäynnillä ja järkyttävä röpötys.
Olenkohan ihan hakoteillä, jos sanon, että vika voisi olla tyhjäkäyntimoottorissa, joka on oireillut jo pidemmän aikaa (lähinnä epätasainen tyhjäkäynti ja kierrosten humppaaminen kun kytkimen painaa pohjaan) tai kaasuläppäanturissa? Kaasuläppäanturinkin toiminnan mittasin yleismittarilla viikko sitten ja se oli ihan ok lukemissa, joten ainoaksi vaihtoehtoksi jäänee auki juminut icv? Imuvuotoja ei pitäisi olla, kaikki letkut on tutkittu. Aiheuttaako mikään muu tuollaista oireilua?
Autoon on ihan äskettäin vaihdettu kampuran anturi (Laakkoselta), venakopan tiiviste ja tulpat.
Comment