Miten saan selville, onko kiristin paskana. Hihna on aivan löysällä ja tyhjäkäynnillä kuuluu vikinää joka häipyy kun kiekat hieman päälle 1000.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 525TD moniurahihna löysällä
Collapse
X
-
Tämä on jo liki pari vuotta vanha vinkki, joka minullakin tuli sitten eteen - Pesurissa käynnin jälkeen.
Kun hommiin aloin, vaihdoin hihnan (olipas näppärä homma, kun ilmastoinnin kiristimen ensin tajusin löysätä) ja vaikutti silti löysältä, joten ruuvarin kanssa sen pitkän moniurahihnan kiristimen kimppuun ja PAM! se pamahti takaisin kohdalleen. :think
Mitä on nyt odotettavissa - Jokin vinkaisee sammutettaessa, mutta en tiedä vielä mikä. Onko sen automaattikiristimen rullahässäkkä jo vaihdon päässä?
Kone on M51D25 E34, 525 tds -93.
/tmp/tmp.
2016 520d (GMH-934)
2000 730d (OBG-252)
1993 525tds Touring (JFJ-221)
kolme muuta
2000 320d Touring (EYK-405)
1997 318i Touring (GBY-745)
1989 316i (BLE-260)
1986 316 (xxx-nnn)
Comment
-
-
Tänään, kun otin muovit irti, vaihdoin pa-paluuletkut ja laturin aivan lopussa olleen hiilisilta/jännitteentasauspakan, kuuntelin, että mistä ihmeestä se vinkasu tulee, se paljastui juurikin siihen paikoilleen pamahtaneeseen rullaan.
Täytyy nyt vain etsiä, mistä löytyikään se löysäysneuvo, ettei tarvi nivelväliä lyhyemmillä sormilla kiroilla sitä rullaa paikalleen. :think
/tmp./tmp.
2016 520d (GMH-934)
2000 730d (OBG-252)
1993 525tds Touring (JFJ-221)
kolme muuta
2000 320d Touring (EYK-405)
1997 318i Touring (GBY-745)
1989 316i (BLE-260)
1986 316 (xxx-nnn)
Comment
-
-
Eiköhän se näistä ohjeista löydy.
hieman, niin siellähän se. ts. Kampee PIIIIIItkällä ruuvarilla siitä jostain kolosta
sen ylimmän tapin alta, johon se mekanismi tulee kiinni - Kyllä se sieltä muuttuu.
Tuli vain lisä ropleemia, kun Motonetin rullat oli molemmat 70mm ja ihan erilaisia,
kuin alunpitäen pitäisi. Irrallisessa 70mm:ssä (30-0528) oli liian iso pultin kolo ja
toisessa (30-0566) oli kaikki eri näköistä.
Ottia tuota. Se kiristimen 70mm rulla tuntui tassussa ihan kelpo peliltä, mutta
se 80mm ohjainrulla olikin jo sitten toinen juttu. Siinä keskiössä oli väljää ja
laakerit - tai mitä niistä on jäljellä - kuullosti rallattavan ihan omaan tahtiin
kädessä pyöritellessäkin. Taitaa pojalla vika alkaa tarkentua.
Onks vihjettä, mistä mun näitä oikeesti - siis aikuisten oikeesti - kannattaa
kysellä? Jos Motonetistä, niin olisin eri iloinen oikeista varaosanumeroista./tmp.
2016 520d (GMH-934)
2000 730d (OBG-252)
1993 525tds Touring (JFJ-221)
kolme muuta
2000 320d Touring (EYK-405)
1997 318i Touring (GBY-745)
1989 316i (BLE-260)
1986 316 (xxx-nnn)
Comment
-
-
Ja ettei vajaaksi jää vastaus, niin oikeat rullat hain loppujen lopuksi Laakkoselta. Tuli "kortilla" pari euroa kalliimmaksi, mutta meni, kuin lentämällä paikalleen. - Vinkasu vain ei poistunut -/tmp.
2016 520d (GMH-934)
2000 730d (OBG-252)
1993 525tds Touring (JFJ-221)
kolme muuta
2000 320d Touring (EYK-405)
1997 318i Touring (GBY-745)
1989 316i (BLE-260)
1986 316 (xxx-nnn)
Comment
-
Comment