Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tekniikkaswappi M50B20 -> M50B25TU

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kv1984
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2013
    • 584
    • Jyväskylä

    Tekniikkaswappi M50B20 -> M50B25TU

    Olisi haaveissa tehdä otsikossa mainittu tekniikkavaihto, eli huonokorisesta autosta moottori hyväkoriseen. Mutta siinä on muutama kysymys/ongelma:

    - Käykö voimansiirron osat ristiin? Kardaani, perä ja vetarit olisi paremmat tässä hyväkorisessa autossa. Lootan voisin huolia paskakorisesta.

    - Onko vuoden 1993 vanoskoneessa kaksoismassavauhtipyörä ja jos on, käykö kone kuitenkin yhteen aikaisemman tekniikan kanssa, jossa on kiinteä vauhtis?

    - Siirrettävässä koneessa on jälkiasennettu ajonesto (vissiin Saksassa asennettu aikoinaan). Saako sitä pois ja jos saa niin miten, vai pitääkö siirtää myös kaikki sähköt (siihen en kyllä ala)?

    - Mites jarruosat, tarviiko vaihtaa ne isompikoneisesta autosta?

    E34 518i Jet Black (ex)
    E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
    E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
    E38 M52B28 Oxfordgrün
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Originally posted by Kv1984 View Post
    Olisi haaveissa tehdä otsikossa mainittu tekniikkavaihto, eli huonokorisesta autosta moottori hyväkoriseen. Mutta siinä on muutama kysymys/ongelma:

    - Käykö voimansiirron osat ristiin? Kardaani, perä ja vetarit olisi paremmat tässä hyväkorisessa autossa. Lootan voisin huolia paskakorisesta.

    - Onko vuoden 1993 vanoskoneessa kaksoismassavauhtipyörä ja jos on, käykö kone kuitenkin yhteen aikaisemman tekniikan kanssa, jossa on kiinteä vauhtis?

    - Siirrettävässä koneessa on jälkiasennettu ajonesto (vissiin Saksassa asennettu aikoinaan). Saako sitä pois ja jos saa niin miten, vai pitääkö siirtää myös kaikki sähköt (siihen en kyllä ala)?

    - Mites jarruosat, tarviiko vaihtaa ne isompikoneisesta autosta?
    Jarrut pitää vaihtaa ja tuon ikäisessä mistä tu kone löytyy voi löytyä auton omakin ajonesto.
    Moottorinohjauksenhan tarvitset luovuttajasta koska vanos yms. anturit.

    Perässä on varmaan eri välitykset ja kannattaa ottaa loota kytkimineen siitä luovuttajasta.

    Comment

    • rgaweer
      BTCF Member
      • May 2012
      • 1670
      • Vantaa

      #3
      Originally posted by Muurahainen View Post
      Jarrut pitää vaihtaa ja tuon ikäisessä mistä tu kone löytyy voi löytyä auton omakin ajonesto.
      Moottorinohjauksenhan tarvitset luovuttajasta koska vanos yms. anturit.

      Perässä on varmaan eri välitykset ja kannattaa ottaa loota kytkimineen siitä luovuttajasta.
      Jos kummassakin alkuperäiset jarrut niin ei niitä tarvitse vaihtaa, samanlaisia kun ovat.


      Jos siinä on jälkiasenteinen ajonesto, niin ei haittaa koska se on yleensä auton korissa eikä vaikuta jos tekniikkapaketin nyppäsee pois. Mutta niinkuin sanottu että voi olla myös jo auton omakin.

      M50B20 pitäisi olla alkuperäisenä kaksoismassa, ellet ole sitä jo aikasemmin vaihtanu. Sillä verukkeella olisi näppärämpi vaihtaa koko paketti niin ei tarvitse laatikkoa irroitella. Vetarit on samat, kuin myös perä. Perän välitys saattaa olla vähän eri mutta haittaako se riippunee käytöstä.
      E34 x2, E12 x2, E30
      E28 520i -82 & 520iA -86
      Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

      Comment

      • Kv1984
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2013
        • 584
        • Jyväskylä

        #4
        Originally posted by rgaweer View Post
        Jos siinä on jälkiasenteinen ajonesto, niin ei haittaa koska se on yleensä auton korissa eikä vaikuta jos tekniikkapaketin nyppäsee pois.
        Mistä erottaa orkkisajoneston ja jälkiasennetun?

        E34 518i Jet Black (ex)
        E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
        E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
        E38 M52B28 Oxfordgrün

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #5
          Originally posted by rgaweer View Post
          Jos kummassakin alkuperäiset jarrut niin ei niitä tarvitse vaihtaa, samanlaisia kun ovat.


          Jos siinä on jälkiasenteinen ajonesto, niin ei haittaa koska se on yleensä auton korissa eikä vaikuta jos tekniikkapaketin nyppäsee pois. Mutta niinkuin sanottu että voi olla myös jo auton omakin.

          M50B20 pitäisi olla alkuperäisenä kaksoismassa, ellet ole sitä jo aikasemmin vaihtanu. Sillä verukkeella olisi näppärämpi vaihtaa koko paketti niin ei tarvitse laatikkoa irroitella. Vetarit on samat, kuin myös perä. Perän välitys saattaa olla vähän eri mutta haittaako se riippunee käytöstä.
          B20 mallissa voi olla edessä jäähdyttämättömät levyt ja 525:ssä aina jäähdytetyt

          Comment

          • Bansku
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2011
            • 1493
            • Savo

            #6
            M50 koneisiss aina jäähdytetyt levyt edessä. M20 koneiset erikseen

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #7
              Originally posted by Bansku View Post
              M50 koneisiss aina jäähdytetyt levyt edessä. M20 koneiset erikseen
              Yhden M50 koneisen olen nähnyt perus laikoilla mutta sitä en tiedä jos joku siihen joskus satulat ja levyt sen mallisiin vaihtanut.
              Realoem tarjoaa myös M50B20 malliin jäähdyttämättömiä laikkoja.

              Onneksi on niin helppo katsoa mitä siellä on paikoillaan.
              Last edited by Muurahainen; 20-08-2018, 14:32.

              Comment

              • Juhiz1
                BTCF Member
                • Mar 2012
                • 58
                • Nakkila

                #8
                Itellä on -95 vuotinen e34 m50b20 ja siinä on jäähdyttämättömät levyt.
                E61 535d - 05 - Carbonschwarz
                E34 520i -95 -Oxfordgrün-
                E28 518i -86 "Rusty BAE"
                E34 520i Touring -92

                entiset:
                E28 520i -86 -Diamantschwarz-
                E36 318i -92 -Lagunengrün-
                E36 316i -94 -Brilliantrot-

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎