Käsijarru ottaa heikosti... Mitäs sille pitäisi tehdä? Katsastus edessä kohta ja varmasti napsahtaa siitä.
E34 käsijarru
Collapse
X
-
Originally posted by DiisseliKiisseliKäsijarru ottaa heikosti... Mitäs sille pitäisi tehdä? Katsastus edessä kohta ja varmasti napsahtaa siitä.
Se on kovin yksikertainen systeemi, rumpujarru. Sitä voi säätää tiukemmalle ottamalla yhden pyöränpultin pois ja sitten tähystämällä milloin säätö hammasratas osuu kohdalle. Siitä tökkii tiukemmalle kunnes tuntee että ottaa vähän kiinni. Sitten vaan 6-8 pykälää löysemmälle...
Voi sinne kengätkin vaihtaa, ei ole vaikeaa.
Pyörä takaa pois, satula irti, levy irti. Sitten ihmettelee missä kunnossa jarrulevyn rumpu on ja katsoo jarrukenkien kunnon. Säätää tarvittaessa tiukemmalle säätöpalasta.
t.Ville
Comment
-
-
Originally posted by DiisseliKiisseliKäsijarru ottaa heikosti... Mitäs sille pitäisi tehdä? Katsastus edessä kohta ja varmasti napsahtaa siitä.
Comment
-
-
Käsijarrukaapelin vaihto?
Vaihdoin käsijarrukengät (+levyt ja palat). Kasatessa huomasin että oikean puoleinen käsijarrukaapeli on aivan jumissa. Levittäjään tuleva kaapelin pää ei liikkunut sisään eikä ulos. No kiristin kjarrukahvasta säädöt oikealta puolelta tappiin ja kokeilin josko sitä liikettä alkaisi pikkuhiljaa näkymään - kaapeli poikki.
Onkohan kuinka ikävä vaihtaa, eli onko jollain käytännön kokemusta? TIS:n mukaan pitää purkaa pakoputki ja kardaani pois tieltä??e61 535d
Comment
-
-
No, ikävä ja ikävä vaihtaa, jos miettii työtä niin on, jos miettii säästyviä €uroja niin ei ole. Pyörän puoleinen pää irtoaa vetämällä tai lyömällä. Toinen pää on siellä pakoputken, lämpösuojan ja kardaanin takana. Ihan kaikkea ei tarvitse ottaa pois, jos vaijeri irtoaa vetämällä. Pienikätinen saa kyllä pujotettua uuden vaijerin paikalleen. Jos vaijeri ei lähde vetämällä, joutuu purkamaan enemmän, jotta pääsee hakkaamaan / vääntämään sen irti. Itse vaijeri maksaa alta parikymppiä. Kaupasta mäyräkoira apulaiseksi ja auton alle makailemaan, sieltä se selviää...Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.
Comment
-
-
Originally posted by KimeOnnistuukohan e32 kans tuo käsijarrun kiristäminen tuolta pyöränpultin kautta vai pitääkö irrottaa koko rumpu?
Edit: Niinkuin tuolla aiemmin kirjoitin: "älä suotta irroita jarrusatulaa ja levyä niinkuin tuossa ohjeessa." Eli onnistuu.Last edited by Leka; 23-09-2005, 16:15.
Comment
-
-
Originally posted by DiisseliKiisseliSe taitaa olla jotenkin niin että kunhan sen jarrun saa päälle kohtuullisella voimalla niin silloin se on kunnossa. Siis sillain että emäntäkin sen saa vedettyä päälle.
Mutta mikä on lähes ylös asti? Jos joutuu jarrua 90 asteen kulmaan kiskomaan niin luulisin että tulee sanomista :-)
Peinoo: Eikö sitä saa säädöillä ottamaan alempaa?E39 520iA -02
Comment
-
Comment