Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M5 Lambda-anturista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jacke69
    Newbiemmer
    • Jun 2005
    • 3

    E34 M5 Lambda-anturista

    Terve!

    Käytin auton testerissä kun ei tunnu auto kulkevan niin kuin pitäisi. Happitunnistin kuulemma sökönä. Autoa en saa kunnolla pukille kun tallin edusta on auki kaivettuna, joten kysyisin montako johtoa on tuossa vm. -90 S38B36 moottorin lambda-anturissa. Muistaakseni sama anturi löytyy M50 moottorisista 520 ja 525:sta. Tietty jos joku vielä sattuisi tietää anturin "tyypin"...
    Ajattelin tilata anturin tuolta. http://www.vpv-motorracing.com/
    Eiköhän nuo ole samoja boschin antureita kuin BMW:n alkuperäinen ilman tuota BMW logoa?

    T. Jake
    E34 M5 -90
  • Masinol
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 988
    • "Turku"

    #2
    Neljäjohtoisia ovat....
    Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

    Comment

    • Jacke69
      Newbiemmer
      • Jun 2005
      • 3

      #3
      Thanks!
      E34 M5 -90

      Comment

      • ankkuli
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 938
        • Hyvinkää

        #4
        ja taas lainataan topikkia:

        olen hankkimassa lambda-anturia (-89 e32 m30b30), sillä kulutus on korkea, reagointi kaasuun hiukan hidasta ja päästömittauskaan tuskin menee enään läpi. huolto-ohjelmankin mukaan pitäisi uusia 100tkm välein...

        soittelin tuolle VPV-motorrocingin hepulle, joka sanoi, että tähän hätään ei ole kuin "uudemman" mallisia nelijohtoisia antureita hyllyssä, vanhempia versioita pitäisi tulla parin viikon sisällä, mutta silloin pitää auto olla jo leimattu uudelleen. "uusi" anturi on tarkoitettu -97 ja uudempiiin autoihin, joiden pitää läpäistä tiukemmat päästörajat.

        onko kenelläkään kokemusta toimiiko tuo uudempi ongelmattomasti vakion motronicin kanssa. erona on kuulemma erilainen lämpövastuksen arvo -> lämpiää alta 10s, ja nopeampi reagointi, joka on periaatteessa hyvä juttu.

        oman mutun perusteella pitäisi toimia, mutta tietääkö joku paremmin?

        vpv:tä puoltaa hinta, tuolla 60€ hinnalla ei muualta varmaan saa boschin anturia...
        Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

        Comment

        • BestMotorWith
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2004
          • 382
          • Hämeenlinna

          #5
          Ei ne sen nopeempia oo ne uudemmatkaan ku ei se kone pysty niin nopeesti säätämään seoksia. Eli oikein toimivasta lambdasta tulee noin 6-10 pulssia kymmenessä sekunnissa.
          Lämmityksestä en mee sanomaan varmaks mut sen luulis olevan hieman nopeempi lämpiämään ku vanha. Sillä ei kyllä mitään seksuaalista merkitystä oo sen sopivuudelle.
          Kuhan se on samalla periaatteella toimiva ja samalla kiinnotyksellä ni se käy. Eli zirkoniun laajakaista tai titaani...
          If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

          http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

          Comment

          • ankkuli
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 938
            • Hyvinkää

            #6
            Originally posted by BestMotorWith
            Kuhan se on samalla periaatteella toimiva ja samalla kiinnotyksellä ni se käy. Eli zirkoniun laajakaista tai titaani...
            kyllä tyyppi ja litäntä on molemmissa sama, mutta myyjääkin arvelutti, uskooko moottorinohjauskin lambdan olevan kunnossa. luuleeko se esim. lämpövastuksen olevan rikki, kun se on arvoltaanerilainen tai sekoaako se "nopeaampaan" anturiin. uusi on myyjän mukaan nimenomaan nopeampi, kuin vanha.

            kokeilemallahan tuo tietenkin selviäisi...
            Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

            Comment

            • Luntti
              2Wheel Driver
              • Jul 2003
              • 5021
              • Yka

              #7
              Boschin lambda ei passaa suoraan, vaikka liitin on sama. Johdot on väärässä järjetyksessä pistokkeessa. Tosin M5:sta en ole sata varma. Mutta kannattaa tarkistaa. Ja jos ostaa Boschin lambdan kannattaa ostaa sellanen paksurunkoinen.

              Comment

              • Jonee^^^^
                BTCF Member
                • Jul 2010
                • 140
                • Viitasaari

                #8
                M5 vittuilee käynnistäessä

                väärä paikka
                Last edited by Jonee^^^^; 29-11-2011, 23:27.
                F01 730D
                E30 4d M60 turbo

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎