Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 mittari vika!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • msjn
    Bimmer Rookie
    • Jul 2005
    • 76

    e34 mittari vika!

    mulla ois tällanen ongelma: e34 kiekka,kulutus ja lämpö mittarit pimeenä? liittimet ja nastat vaikuttaa puhtailta ja ehjilta... voiko se "patteri" vaikuttaa noihin? vaeltelevan tyhjäkäynnin sin just korjattuu vaihtamalla läpän tunnistimen, eli ei tällä kertaa tyhjäkäynnin säädin eikä ilmamäärä mittari.
  • Laakeri
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 983
    • Rovaniemi

    #2
    Minkä vuotinen auto on kyseessä? M50 motillisissa ei enään ole akkuja mittaristossa, ainakaan kahdessa mittaristossa, mitä mulla on ollu, ei ole niitä akkuja. Vanhemmissa ne kyllä löytyy, tai vaihtoehtoisesti konkat. Ota se mittaristo irti ja avaa se, aukeaa niillä parilla vivulla, kun kääntää 90 astetta (molemmilla laidoilla semmoset... kyllä sä ne huomaat) Sieltä ei lentele mitään silmille, todella hienosti tehty värkki. Suunniteltu jatkuvaan huoltokäyttöön Mulla tosiaan omassa autossa oli paskana mittaristo kun ostin, kerran sen sain toimimaan, mutta sitten se taas pimeni. Uuden ostin ja saanut elää onnellisena, kun se paska toimiikin
    E34 S38B38
    E36 S50B30us hx52 ->M50B32
    2gen RAM 5.9 cummins

    Comment

    • msjn
      Bimmer Rookie
      • Jul 2005
      • 76

      #3
      e34 mittari ongelma!

      Originally posted by Laakeri
      Minkä vuotinen auto on kyseessä? M50 motillisissa ei enään ole akkuja mittaristossa, ainakaan kahdessa mittaristossa, mitä mulla on ollu, ei ole niitä akkuja. Vanhemmissa ne kyllä löytyy, tai vaihtoehtoisesti konkat. Ota se mittaristo irti ja avaa se, aukeaa niillä parilla vivulla, kun kääntää 90 astetta (molemmilla laidoilla semmoset... kyllä sä ne huomaat) Sieltä ei lentele mitään silmille, todella hienosti tehty värkki. Suunniteltu jatkuvaan huoltokäyttöön Mulla tosiaan omassa autossa oli paskana mittaristo kun ostin, kerran sen sain toimimaan, mutta sitten se taas pimeni. Uuden ostin ja saanut elää onnellisena, kun se paska toimiikin
      auto on 89 520ia. pitänee mennä talliin avaamaan mittaria!

      Comment

      • Laakeri
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2005
        • 983
        • Rovaniemi

        #4
        Oops, looks like the page is lost. Start your website on the cheap.

        Tuolta löytyy kuvia, jos tapauksessasi on konkat mittaristossa, eikä akkuja. Akut tunnistat siitä, että ne on ihan tavallisen AA-kokoisen akun näköisiä ja kokoisia, mutta niissä on vain jalat, joilla ne on kiinni piirilevyssä. Sellasia akkuja saa ihan elektroniikkaliikkeestä, tai voit myös ihan tavalliseseen akkuunkin yrittää kolvata jalat. Jos ei ala pelaamaan, niin mittariston kolvaukset on kusevat.
        E34 S38B38
        E36 S50B30us hx52 ->M50B32
        2gen RAM 5.9 cummins

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Tuota FAQ osiota ja hakua kannattaa myös käyttää...
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • Lakeson
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 649
            • Jyväskylä

            #6
            Taitanee kaikista -89 vuotisista löytyä mittaristosta vielä akut.
            Tuossa kuva omasta akkujen vaihtoprojektista. Kannattaa suosiolla ostaa sellaset akut, joissa on ne jalat.

            Sekin helpottaa hommaa kummasti jos ei tee krapulassa, tai sit saa jostain lainaksi vakaan käden.

            Akut muuten pystyy mittaamaan mittaristoa purkamatta takakautta. Siellä on kolme reikää, josta homma hoituu helposti, >3V = ok.
            Last edited by Lakeson; 11-02-2006, 16:15.
            Ei mopolla mahottomia..

            Comment

            • Oizo
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2004
              • 181
              • Perkele

              #7
              Originally posted by Lakeson
              Taitanee kaikista -89 vuotisista löytyä mittaristosta vielä akut.
              Tuossa kuva omasta akkujen vaihtoprojektista. Kannattaa suosiolla ostaa sellaset akut, joissa on ne jalat.

              Sekin helpottaa hommaa kummasti jos ei tee krapulassa, tai sit saa jostain lainaksi vakaan käden.

              Akut muuten pystyy mittaamaan mittaristoa purkamatta takakautta. Siellä on kolme reikää, josta homma hoituu helposti, >3V = ok.
              oma auto on -89 m20b25 ja siinä ei ole mittaristossa akkuja vaan konkat. vaihdoin konkat mutta silti mittaristo ei aina pelitä kunnolla. lämpömittari ei toimi ollenkaan, bensa mittari toimi ennen mutta nyt sekin kilahti ja viisari näyttää alaviistoon oikealle kokoajan vaikka auto on sammuksissa ja nyt mittaristo on tässä pöydällä paloina. joskus tämä alkaa "sammua" ja menee samantien päälle niin kauan kunnes auton pysäyttää ja siinä kokoajan kuuluu se mukava BLING ääni kun se näyttö räpsyy missä näkee jos vaikka coolant level on low.
              joskus tämä sitten kilahtaa niin että viisarit vain heiluu välillä tapissa ja välillä nollilla mikään tietäen mistään mitään.

              mitä tälle voisi tehdä? kylmiäjuotoksia olen yrittänyt paikantaa muttei näy... neuvot ois jees


              edit: aina kun mittari sekoilee niin siinä palaa turvavyö valo ja (!) tuon näköinen valo ja viisarit heiluu
              Last edited by Oizo; 10-04-2006, 22:43.
              Mercedes-Benz CLK 230 Kompressor Cabriolet (A208) -99
              Bayerische Motoren Werke 525i (e34) -89

              Comment

              • Oizo
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2004
                • 181
                • Perkele

                #8
                Originally posted by Oizo
                oma auto on -89 m20b25 ja siinä ei ole mittaristossa akkuja vaan konkat. vaihdoin konkat mutta silti mittaristo ei aina pelitä kunnolla. lämpömittari ei toimi ollenkaan, bensa mittari toimi ennen mutta nyt sekin kilahti ja viisari näyttää alaviistoon oikealle kokoajan vaikka auto on sammuksissa ja nyt mittaristo on tässä pöydällä paloina. joskus tämä alkaa "sammua" ja menee samantien päälle niin kauan kunnes auton pysäyttää ja siinä kokoajan kuuluu se mukava BLING ääni kun se näyttö räpsyy missä näkee jos vaikka coolant level on low.
                joskus tämä sitten kilahtaa niin että viisarit vain heiluu välillä tapissa ja välillä nollilla mikään tietäen mistään mitään.

                mitä tälle voisi tehdä? kylmiäjuotoksia olen yrittänyt paikantaa muttei näy... neuvot ois jees


                edit: aina kun mittari sekoilee niin siinä palaa turvavyö valo ja (!) tuon näköinen valo ja viisarit heiluu
                eli tuossa kun tutkin mittaristoa niin huomasin ettei tuo ruskea ja kellertävä palikka "lukittaudu" kun niihin laitetaan ne johdot. toisessa ei ole sitä lukitus klipsua ollenkaa ja toisessa on mutta se on niin löysä ette pidä mitään (ilmeisesti murtunut juuresta). saako tuollaisia mistään vai minkä patentin niille tekisi? ilmeisesti niissä vika...
                Mercedes-Benz CLK 230 Kompressor Cabriolet (A208) -99
                Bayerische Motoren Werke 525i (e34) -89

                Comment

                • NCmotorsport
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2004
                  • 645
                  • Naantali

                  #9
                  lainataan topikkia.
                  auto on e34 535i -89 vaihdoin mittarin m5 malliseen niin miten saan öljyn lämpötila mittarin toimimaan?

                  Comment

                  • Leka
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 7701
                    • Vilppula

                    #10
                    Originally posted by NCmotorsport
                    lainataan topikkia.
                    auto on e34 535i -89 vaihdoin mittarin m5 malliseen niin miten saan öljyn lämpötila mittarin toimimaan?
                    S38:sta öljynsuodattimen jalka, siihen ö-lämpötilan anturi (tai sitten se anturi jonnekkin muualle) ja vähän piuhaa. Kytkentä selviää ETM:stä.
                    sigpic

                    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                    Comment

                    • Aguél
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2006
                      • 515
                      • Siuntio/Lohja

                      #11
                      Originally posted by Lakeson
                      Taitanee kaikista -89 vuotisista löytyä mittaristosta vielä akut.
                      Tuossa kuva omasta akkujen vaihtoprojektista. Kannattaa suosiolla ostaa sellaset akut, joissa on ne jalat.

                      Sekin helpottaa hommaa kummasti jos ei tee krapulassa, tai sit saa jostain lainaksi vakaan käden.

                      Akut muuten pystyy mittaamaan mittaristoa purkamatta takakautta. Siellä on kolme reikää, josta homma hoituu helposti, >3V = ok.
                      Onko kenelläkään tietoa noiden akkujen arvoista että osaa ostaa oikeanlaiset tilalle?
                      325i Coupe
                      Ex BMW:t
                      E34 530iA V8 touring
                      E36 316i
                      E34 535i
                      E30 316i

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎