Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 525 ostamassa,vinkkejä tarvis!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JackDaniels
    Newbiemmer
    • May 2004
    • 4

    e34 525 ostamassa,vinkkejä tarvis!

    Oon vaihtamassa syksyllä autoa kauan kauan kauan unelmoituun mustaan 525 e34een,ja tarvisin nyt neuvoa mihin kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota ennenkuin nakkaa eurot myyjälle käteen.
    tyyppivikoja sun muuta?
    ja olisin erittäin kiitollinen muutenki jos joku vois kertoo hyviä ja huonoja puolia 525sta(bensa)

    olo on kun lapsena jouluna,nyt saa käsiinsä vindoinkin kunnon auton ja pääsee rakenteleen!!! siitä kun kortin sai niin kohta kolmisen vuotta oon ajellu -98 parilitrasella primeralla :roll: ..ja nyt loppuu se japskipelleily...

    suuret kiitokset jo etukäteen kaikesta asiallisesta avusta!
  • -kiki-
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1160
    • Hämeenkyrö

    #2
    Re: e34 525 ostamassa,vinkkejä tarvis!

    [quote="JackDaniels"]siitä kun kortin sai niin kohta kolmisen vuotta oon ajellu -98 parilitrasella primeralla :roll: ..ja nyt loppuu se japskipelleily... quote]

    Oikein
    F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

    Comment

    • Dj Niksperi
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 2437
      • Salo, Finland

      #3
      Omalla kohdalla ainakin katsoisin ettei perä vuoda öljyä ja jos oikein muistan niin enemmän ajetuissa tuli ohjaukseen(oliko jokin ohjaus simpukka) väljää. Mutta kai täällä on E34 Guruja jotka voi kertoa enemmän?? Mutta toivottavasti noista on jotain apua!
      BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
      Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

      -Team Pussihousu-
      Salo///Works
      sigpic

      Comment

      • Jyke
        Bimmer Rookie
        • Apr 2003
        • 108
        • Kainuu

        #4
        kannattaa kuunnella nämä perinteiset nivel ongelmat kuuluuko kolinoita tai mitään väljyksiin viittaavaa lonksumista.. hyvä ajaa soratietäkin pätkä!
        ja tietysti mittaristo pelaako oikein!

        Comment

        • KJ
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2004
          • 695
          • Järvenpää

          #5
          Riippuu tietenkin vähän minkä ikäistä 525i:tä havittelet. E34 korisissahan on ollut 2 525:sta moottoria. M20B25 on 12 venttiilinen 170hv perusvarma hyvä tekniikka, mutta siinä on vielä jakopäänhihna. Lämpimämmin voin suositella M50B25 24 venttiilistä 192 hevosvoimaista uudempaa moottoria. Sitäkin on saanut 2 eri versiona, toinen VANOS muuttuvalla venttillinajoitus järjestelmällä ja ensimmäiset ovat ilman sitä, mutta niillä ei ole kovin merkittävää eroa. Mutta 12 ja 24 venttiilisen välillä on eroa kuin yöllä ja päivällä. 24 venttiilinen on todella paljon nöyrempi ja vääntävämpi mootori kuin 12 venttiilinen.

          Tekniikoissa ei mitään ihan pahaa yleensä ole jos se käynnistyy mukisematta ja tyhjäkäynti pysyy tasaisena, ja vastaa kaasuun yskimättä. Myös koeajolla kokeile lähteä isolla vaihteella esim. 2-vaihteella noin kävelyvauhdista ja painaa siitä ripeästi kaasu pohjaan. Jossain yksilöissä olen kokenut koneen yskimistä ja nykimistä tuota testiä tehdessä. Vaihdeloota saattaa japsiauton jälkeen tuntua aika soppakauhalta runsaasti ajetuissa autoissa, mutta sillä ei juurikaan ole merkitystä. Tarkista ettei kone, perä tai loota vuoda öljyä.

          Pieniä muita tyyppivikoja esim. tuulilasin pyyhkijöiden moottori sekä vivusto. Katso että kun kokeilet pyyhkimiä, että ne palautuvat täysin alas tuulilasin alareunaan, ja ettei vivusto pidä ihan älyntöntä lonksetta. Lämmityslaiteen toiminta, ettei se ole pelkkä on-off versio, koska ne lämpösäätimien venttiilit ovat aika kalliit. Mittariston toiminta, että kaikii toimii. Sitten tosiaan vielä alustan kolinat. Soratielle "nimismiehen kiharoita" kokeilemaan tai mukulakivikadulle. Korissa ruostuminen alkaa helmapelleistä (katso ettei autoa ole joskus tunkattu väärin) ja toinen bensaluukun ympärys. Mutta ruostuminen ei todellakaan ole ongelma E34 korisissa Bemuissa.

          Tässä oli lyhyesti muutama pointti, mitä kandee kattoo ennen kuin laitaa dollarit jonoon. Oikeata autoa olet kyllä ehdottomasti etsimässä! E 34 Bemua parempaa autoa ei ole siinä ikä- ja kokoluokassa. Montaa olen mäkin olen koittanut, mutta Bemu on ainut kunnon auto! Nykyinen 525i Touringini on mun kolmas E34! Ajamisen iloa ja onnea etsintään sulle!

          Muut viisaammat voi vielä jatkaa...
          F30 330e -17 Alpinweiss 3
          E70 X5 3.0sd -08 Schwarz 2

          Comment

          • rei7pir8
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 248

            #6
            [quote="KJ"] 24 venttiilinen on todella paljon nöyrempi ja vääntävämpi mootori kuin 12 venttiilinen.

            En oo ajanu vanos koneella mutta oma vanokseton (M50B25) ei todellakaan oo mikään vääntökone!
            Ootko ikänä ajanu kunnon turbodieselillä??
            Bensakoneisista M30B35:ssa on vasta vääntöä!
            525iA -91
            518i -90
            324tdic -88

            Comment

            • isolohko
              BTCF Member
              • May 2004
              • 902
              • Kymenlaakso

              #7
              kun kerran ison bemun

              ostaa, niin miksei sitten samantien sillä kestävimmällä koneella M30B35 :?: Ei tartte hammashihnan kans veivata ja riittää vääntöä vaikka muille jakaa.

              e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #8
                Haulla löytyy paljon keskustelua E34:sien mottoreista/tyyppivioista yms. Hyvä sivu E34:n yleisimpiin vikoihin: http://www.bmwe34.net/e34main/troubl...will_break.htm

                Eikä tuo 535:n ole ollenkaan hassumpi vaihtoehto...
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • Mötörhead
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2004
                  • 167
                  • Karhula

                  #9
                  Riippuu myöskin vitusti että etitkö käyttöautoa vai jotain muuta... M5 on paras jos kassa kestää, ittellä ei... m50b25 on meitsillä käyttiksenä eikä oo ollu valittamista, pelaa kun junan vessa... ei tartte pelaa hihnojen ja venttiillejen kanssa niinku edellisessä...

                  Comment

                  • JackDaniels
                    Newbiemmer
                    • May 2004
                    • 4

                    #10
                    Kiitoksia vastauksista erittäin paljon,tosiaan oon katsellut tota 24v ehdottomasti! mutta täytyypi löytää kunnon yksilö niin pääsee tuunaan

                    Comment

                    • mKA
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2004
                      • 188
                      • Ylöjärvi

                      #11
                      Siis jos MINULTA kysytään sinun pitäisi ostaa vanha "mannemersu".
                      Mielellään 200D tietysti mutta myös 220D kelpaa. Muuten et pääse mun racing teamiin.. :wink:

                      T: Kylähullu Lietsusta
                      E28 524td -87
                      E28 518tic ikuisuusprojekti -86
                      E30 316i -89
                      Ex E32 735iA -89
                      Ex E28 518i -86 x 2krt
                      Ex E34 520iA -91
                      Ex E34 535i -91 Naturally-aspirated
                      Ex E32 730i -89
                      Ex E28 518i -87
                      Ex E12 520A -76

                      Comment

                      • Mode
                        Newbiemmer
                        • Mar 2009
                        • 1
                        • Pattaya

                        #12
                        Miten dieselin tyyppi viat?
                        Onko niitä?
                        BMW 525 tds vm.94-96.

                        Automaattia olen tässä katsellut ruotsin maalta....
                        Hinnat ovat omasta mielestä kohdallaan.... 10 000- 20 000 sekkiä....

                        Jotain hommia mitä pitäis ehdottomasti katsoa ennen ostoa???

                        Kiitos

                        Ps. pukkaan mersuni heti mereen kun saan vain toisen auton tilalle...

                        Comment

                        • ockelbo4500
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2007
                          • 923
                          • Sotkamo--Oulu

                          #13
                          Osta vm -95 tai -96 jos e34 koria kattelet. Muistaakseni syöttöpumppu vaihtu -95 vuodelle kestävämpään versioon.
                          Ja kait ne tyyppiviat liittyy juuri tuohon moottoriin eli kato että käy hyvin tyhjäkäyntiä(jos humppaa niin kaikki ei kohdillaan). Pitää myös lähteä hyvin käymään jos on kunnossa(voi toki johtua monesta asiasta). Kato että suuttimet tai syöttöpumppu eivät vuoda mistään dieseliä.
                          Ja toisena asiana kato että nesteet pysyy koneessa, eikä kone lämpene/ heiluttele lämpömittaria. Kansikin kyllä kestää kun muistaa kylmänä ajaa rauhallisesti, siis ennen kuin kone täysin lämmin, ja sitten muistaa käyttää tyhjäkäynnillä aina hetken kun tulee parkkiin jne.
                          Muuten on samat oireet kuin muissakin E34 korisissa eli vesipumppu ja termari syytä vaihtaa ennen kuin ne hajoaa ja alustaan saa helposti 1k€ menemään jos ei osia oo koskaan vaihdettu. Ruostetta löytyy helmoista ja ovien alareunoista sekä polttoaineen täyttöaukon alareunasta, jos on löytyäkseen.
                          BMW E84 X1 18dXdrive -14

                          Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                          Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                          Ex, E46 320 d Touring -01
                          Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                          Comment

                          • Haggis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 1570
                            • Wackyland

                            #14
                            Kannattaa korista katsoa etupyörien taakse onko kivet hakenneet kuinka paljon helmojen päätyihin. Myös takapönttö kannattaa katsoa,itsellä oli aivan pekonia se osto hetkellä.

                            Sähkö vempeleet,kuten ikkunat ja valot kannattaa kans tarkistaa
                            Käyttis:Kia Optima TF

                            Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎