Announcement

Collapse
No announcement yet.

lämmityslaite ongelma E34

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jacho
    Newbiemmer
    • Jun 2004
    • 20
    • Mikkeli

    lämmityslaite ongelma E34

    Juu elikkäs semmosta kyselisin et mikä virka noissa lämpöanturoissa on tolla pienellä kumiletkulla? auto oli kone rempassa merkkiliikkeessä ja sen jälkeen alkoi vänkärin puoleinen antura suhista.. kun autolla vedettää eli kone rasittuu, suhina loppuu.. ja palaa kun kaasun höllää. aattelin et on kellään ollu vastaavanlaista vikaa.. alkaa pikku hiljaa ärsyttää vaan toi.. ei haluttas viedä takas siihen liikkeeseen, auto ois varmaan pari kuukautta siel kun ne tutkis vikaa.. eli palvelu on nopeaa ja tod. asiallista
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #2
    Kuuluukin suhista. Se imee ilmaa anturin ohi jotta mittaisi "todellisempaa" ilman lämpötilaa.

    Ne on voineet aiemmin olla tukossa tai irti imusarjasta ja siksi eivät ole suhisseet. Laita vain stereoita kovemmalle..

    t.Ville

    Originally posted by jacho
    Juu elikkäs semmosta kyselisin et mikä virka noissa lämpöanturoissa on tolla pienellä kumiletkulla? auto oli kone rempassa merkkiliikkeessä ja sen jälkeen alkoi vänkärin puoleinen antura suhista.. kun autolla vedettää eli kone rasittuu, suhina loppuu.. ja palaa kun kaasun höllää. aattelin et on kellään ollu vastaavanlaista vikaa.. alkaa pikku hiljaa ärsyttää vaan toi.. ei haluttas viedä takas siihen liikkeeseen, auto ois varmaan pari kuukautta siel kun ne tutkis vikaa.. eli palvelu on nopeaa ja tod. asiallista

    Comment

    • jacho
      Newbiemmer
      • Jun 2004
      • 20
      • Mikkeli

      #3
      jännä et vaan toinen pitää ääntä.. toki jos ne samalla letkulla kii koneessa se toinen suhisee kovempaa jos toisesta ei mee ilma läpi.. mut silti aika ihme et tollasta ääntä pitää bmw kuiteskin...

      Comment

      • alspe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 3402
        • Tre

        #4
        Mulla ei ainakaa suhise yhtää ja kyllä lämmönsäätö toimii, mitä nyt joskus vesiventtiilit jumittaa.
        G30 520d xDrive
        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

        Comment

        • jani73
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 4331
          • Turku

          #5
          Mullakin tuo apukuskin puoleinen kuulostaa korvaan kovemmalta. Mutta ehkä se johtuu vain siitä, että sieltä on suorempi tie korvaan kuin kuskinpuoleisesta, jonka suhina pääsee paremmin absortoitumaan sisustukseen.

          Comment

          • zewiz
            Bimmer Rookie
            • Mar 2005
            • 62
            • vantaa

            #6
            Jarrutehostimen letkusta lähtevässä alipaineletkussa kuuluu olla pieni metallinen kuristin.. itse vaihdoin letkut ja alkoi suhista. ei muuta kun kuristin vanhasta letkusta uuteen ja suhinat loppu.

            Comment

            • jacho
              Newbiemmer
              • Jun 2004
              • 20
              • Mikkeli

              #7
              minkä näkönen kuristin siellä pitäs olla? tossa ei ainakaan oo mitään.. saatko kuvaa?

              Comment

              • jani73
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 4331
                • Turku

                #8
                Originally posted by jacho
                minkä näkönen kuristin siellä pitäs olla? tossa ei ainakaan oo mitään.. saatko kuvaa?
                Mäkin haluan tietää.
                Etk:ssa oli jokin "fuel (?) flow reducer" tuon letkun yläpäässä, osanumero 64 11 1 384 459. Ei varmaan maksa montaa senttiä.

                Comment

                • zewiz
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2005
                  • 62
                  • vantaa

                  #9
                  Eli täältä ilmeisesti osa numero 17 (tai siis sen sisällä) . Omassani ainakin tuosta jarrutehostimen letkun jakopalikasta lähti noin 5 cm letkun pätkä, jonka sisällä oli tämä pieni metallinen kuristin. Sitten tuli muovinen jatkopala ja siitä lähti alipaineletku sisätilaan. Itse kuristin on pyöreä ja noin 5mm pitkä, sopii juuri sinne alipaineletkun sisään ja siinä on keskellä pieni reikä (pystyisköhän vielä vaikeammin kuvailemaan ) .

                  Comment

                  • jacho
                    Newbiemmer
                    • Jun 2004
                    • 20
                    • Mikkeli

                    #10
                    joo näin se on mullakin et pien pätkä letkua ja sit muovinen jatkopala ja niin edelleen.. mulla ilmeisesti rempan yhteydessä vaihettu toi lyhyt letkun pätkä.. ainakin näyttää ja tuntuu uudelta letkulta.. eikä sen sisällä ollu mitään eli on sit jätetty pois toi kuristin.. mut itse ratkasin asian 1.5mm rautalangalla, siitä nätti lenkki ja se letkun ympärille ei tarvii paljon puristaa lrtkua kasaa et suhina loppuu.. lämmönsäätö tuntuu toimivan samanlailla kun ennen operaatiota. toki ei varmasti kallis toi oikeakaan juttu..

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎