Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Lämmityslaite puhaltaa vain kuumaa!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemari320mies
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 788
    • Suodenniemi

    E34 Lämmityslaite puhaltaa vain kuumaa!

    Eli eilen teki yhtäkkiä sellaisen tempun,että kuskinpuoleisesta tuulilasin suulakkeesta ja sivuikkunan suulakkeesta tuli vain kuumaa, vaikka lämmöt oli väännetty 18 asteeseen. Kuumaa ei tullut apparinpuolelle, tai varmaankin olisi tullut jos olisi kääntänyt hanat kaakkoon. Ulkona lämpötila oli auton mittarin mukaan 13-14 astetta. Koneen lämmöt oli normaalit. Toivottavasti joku saa tästä selvää. Missä vika?

    EDIT: Autossa on manuaalinen ilmastointi + puoliautomaattinen lämpötilan säätö
    Last edited by bemari320mies; 06-08-2005, 13:27.
    Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
    EX: BMW E34 525i -90
    EX: BMW E28 528iA -85
    EX: BMW 320i Taxi -86
  • Hene
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2002
    • 399
    • Joensuu

    #2
    Oisko tyypillinen vesiventtiili seonnut?
    X5 E53 3.0d

    Comment

    • Kyytsis
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 3472
      • Helsinki

      #3
      Oops, looks like the page is lost. Start your website on the cheap.


      ja eikun korjaamaan.

      Comment

      • bemari320mies
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2004
        • 788
        • Suodenniemi

        #4
        Onko tuossa vesiventtiilissä erikseen venttiilit vasemmalle ja oikealle puolelle? Eli jos noista on toinen jumittunut auki asentoon, niin vain toiselle puolelle tulee kuumaa. Olenko oikeassa? Tarvikkeena tuo maksaa n.180€, mahtaakohan mistää muualta saada halvemmalla?
        Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
        EX: BMW E34 525i -90
        EX: BMW E28 528iA -85
        EX: BMW 320i Taxi -86

        Comment

        • jani73
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 4320
          • Turku

          #5
          Originally posted by bemari320mies
          Onko tuossa vesiventtiilissä erikseen venttiilit vasemmalle ja oikealle puolelle? Eli jos noista on toinen jumittunut auki asentoon, niin vain toiselle puolelle tulee kuumaa. Olenko oikeassa?
          Molemmille puolille on omat venttiilit, koska autossa on molemmille puolille erikseen digitaalinen lämpötilansäätö.

          Comment

          • bemari320mies
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 788
            • Suodenniemi

            #6
            Digitaalinen? Autossa on puoliautomaattinen ilmastointi.
            Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
            EX: BMW E34 525i -90
            EX: BMW E28 528iA -85
            EX: BMW 320i Taxi -86

            Comment

            • jani73
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 4320
              • Turku

              #7
              Originally posted by bemari320mies
              Digitaalinen? Autossa on puoliautomaattinen ilmastointi.
              No mulle on jostain jäänyt mieleen toi digitaalinen ohajus. Sehän on toteutettu elektronisesti, mutta se että onko se toteutettu digitaalisella, vai analogisella elektroniikalla en osaa sanoa.

              Säätimethän on toki normaaleja pyöritettäviä, mutta tarkoitin sitä älyä joka säätää lämpötilaa.

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #8
                Nuo vesiventtilit on se yleisin syy ja niiden saamiseksi tomintakuntoon on yksinkertaisimmillaan riittänyt akunkenkien irroitus joksikin aikaa (muistaakseni luntilla?). Muita syitä voi olla sisäilman lämpötilatunnistmen vika tai ohjainyksikön vika.
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • bemari320mies
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2004
                  • 788
                  • Suodenniemi

                  #9
                  Tähän asti vika on korjaantunut sammuttamalla auto ja käynnistämällä uudelleen. Vesiventtiilit kyllä toimii moottorin käydessäkin, mutta muutosta saa odottaa tuntikaupalla.
                  Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
                  EX: BMW E34 525i -90
                  EX: BMW E28 528iA -85
                  EX: BMW 320i Taxi -86

                  Comment

                  • kehveli
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 276
                    • Lappeenranta

                    #10
                    Originally posted by bemari320mies
                    Tähän asti vika on korjaantunut sammuttamalla auto ja käynnistämällä uudelleen. Vesiventtiilit kyllä toimii moottorin käydessäkin, mutta muutosta saa odottaa tuntikaupalla.
                    Kuskin puoleisen vesiventiilin suojakumi on selvästi entinen ja sitä ei voi muuten korjata kuin ostamalla uusi ventiilistö. kannattaa ottaa se ventiilistö irti ja purkaa se. siten katsoa kumien kunto ettei ne ole paskanan. Kortsut ja muut kumiset korjaus välineet eivät toimi, eli osa uusiksi.
                    Entiset autot: paljon malmikasoja ja sitten yks mersu ja föördi
                    Nykyiset kehonliikuttimet: X5 3.0D, 325i

                    Comment

                    • kole
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2002
                      • 506
                      • Joensuu

                      #11
                      Mulla oli samoja ongelmia, puhdistin venttiilit ja nyt on toiminut pari vuotta ongelmitta.

                      Comment

                      • goldenm
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2005
                        • 544

                        #12
                        Täälläkin on samaa ongelmaa. Kyseessä E34 520i ´88.
                        Vesiventtiilin vaihdoin toiseen, avasin sen ja tarkistin että se on silmämääräisesti ok.
                        Putsasin molemmat anturit jalkatiloista ja mittasin vastukset molemmista n.12ohm.
                        Molemmissa antureissa oli johdot ja alipaineletkut kiinni.
                        Yhteen vesiventtiilin johdoista tulee 12V riippumatta siitä missä asennossa säätimet ovat.
                        Voisiko tämä kieliä, että ohjainyksikkö olisi kipeä?
                        Vai tuleeko jollekin mieleen vielä jotain muuta? Topicceja on kahlattu läpi.

                        Kone puolestaan lämpenee melkoisen hitaasti.
                        Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

                        Comment

                        • Saarikoski
                          R.I.P.
                          • Feb 2005
                          • 726
                          • KOKKOLA

                          #13
                          Omasa e34 oli samaa vikaa mekaanisten lämmönsäädinrullien kans...kojelaudassa olevien namiskojen kontaktipinnat hapettuu tms sisältä...koita nyt ensin tätä..
                          Nykäset namiskat irti, poraa sen löpinäkyvän osan läpi reikä ja suihkuta crc:tä siittää pikkasen sisälle ja esim paineilmaa perään ja nitkuta samalla, tai pura ne koko katkaisijat veke ja putsaa kontaktipinnat...

                          Comment

                          • baku
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2006
                            • 347
                            • Kausala

                            #14
                            Originally posted by goldenm
                            Yhteen vesiventtiilin johdoista tulee 12V riippumatta siitä missä asennossa säätimet ovat.
                            Jos en ihan väärin muista, niin vesiventtiilin ohjaus pätkii miikkaa eikä plussaa.
                            F20 116d
                            E63 645
                            E28 528
                            F30 320d x-drive
                            F31 335d x-drive

                            ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

                            KTM 1290 Super Adventure
                            K1200S
                            ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

                            Comment

                            • 525iiäxä
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2005
                              • 1842
                              • Lappeenranta, Finland

                              #15
                              Originally posted by baku
                              Jos en ihan väärin muista, niin vesiventtiilin ohjaus pätkii miikkaa eikä plussaa.
                              Näin on... Asia todettu merkkilamppuhässäkän avulla. Omassani säätö on puoliksi mykkä. Lämpenee kyllä haluttuun arvoon, mutta ei pysy, alkaa viiletä kun pitäisi alkaa lämmön ylläpito. Kaikki muu on putsattu ja tarkistettu paitsi anturit. Niitä ihmetellään sitten samassa yhteydessä kun korjataan/vaihdetaan vuotava lämppärin kenno.

                              Volvo V70 2.4T -02
                              E30 323i -84 (taas)

                              Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎