Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20b20 lämpöjen nosto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vilii
    Newbiemmer
    • Nov 2017
    • 19
    • Joensuu

    M20b20 lämpöjen nosto

    Joo eli, tossa tuli 34 ostettua ja oli sit termostaatilta-vesipumpulle menevä letku teipattu ja anto periks tyhjäkäynnillä (lämmöt ei paljoo puolen välin yli silloin noussu). Toistaseks lyhentämällä sitä sai pitämään kun uutta ei täältäpäin hyllystä saanu, eli oli tilaus tavaraa.

    Oman aikani sitä ilmattua sen jälkeen tuntu et kaikki ois hyvin. Ja voin sanoo et ei meinannu millään ilmaantua.. (teki jatkuvasti painetta paisuntasäiliöön)

    Nyt ilmenny et tuntuu et kone lämpiäis olevinaan tosi nopeasti, lämmöt nousee tyhjäkäynnillä, lämpömittari nousee myös hitusen kaupunkiajossa, maantieajossa pysyy vuorostaan alle puolivälin sekä ajon jälkeen korkki päästää hitusen nestettä ulos.

    Lämmintä saa kyllä hyttiin ja sillä myös voi vähän passailla kaupunkiajossa noita lämpöjä...

    Joko pitää alkaa miettii kannen availua vai voiko olla termostaatti/vesipumppu vika?
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    #2
    Jos tyhjäkäynnillä ja hitaassa kaupunkiajossa nostelee lämpöjä, niin visko saattaa olla tiensä päässä.
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • Vilii
      Newbiemmer
      • Nov 2017
      • 19
      • Joensuu

      #3
      Originally posted by T3 View Post
      Jos tyhjäkäynnillä ja hitaassa kaupunkiajossa nostelee lämpöjä, niin visko saattaa olla tiensä päässä.
      Joo, tääki kävi mielessä. Pitää tutkii lisää töitten jälkeen huomenna.

      Comment

      • BiltemaMotorWork
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2013
        • 466
        • Joensuu

        #4
        Käytä konetta niin pitkään tyhjäkäynnillä kunnes se viisari menee yli puolen välin ja sit työnnä taitettu sanomalehti flektin väliin. Jos pysähtyy, visko väsynyt.

        Joskus myös viallinen paisarin korkki aiheuttaa kaikennäköstä.

        Comment

        • Vilii
          Newbiemmer
          • Nov 2017
          • 19
          • Joensuu

          #5
          Testaan viskon kohta.

          Töistä lähdettyäni eka lämpes sinisen puoliväliin jonka jälkeen 10sekunttia niin oli ylipuolivälin, vähän alkaa tuntuu siltä että tuo lämpömittari elää omaa elämää? Mahdollista vai ei?

          Comment

          • Vilii
            Newbiemmer
            • Nov 2017
            • 19
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
            Käytä konetta niin pitkään tyhjäkäynnillä kunnes se viisari menee yli puolen välin ja sit työnnä taitettu sanomalehti flektin väliin. Jos pysähtyy, visko väsynyt.

            Joskus myös viallinen paisarin korkki aiheuttaa kaikennäköstä.
            Visko on löysä kyllä, vaihto kunnossa siis..

            Termostaatin vaihdoin ja ilmasin kunnolla nii nyt ei nostele lämpöjä ���� Hiukan ehkä tyhjäkäynnillä mutta ei huomattavasti.
            Last edited by Vilii; 10-07-2019, 16:35. Reason: Kirjoitusvirhe

            Comment

            • Klasu-
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2010
              • 546
              • Helsinki

              #7
              Termarit osaa jumittaa lähes kaikilla mahdollisilla tavoilla, auki, kiinni, johonkin välimaastoon, ja välillä voi toimia oikeinkin.

              Jos visko on huono, se on nyt sitten enää ainoa syy lämpöjen vaeltamiseen, ja nimenomaan auton seistessä/ruuhkamatelussa.

              Jos kansipahviasia kummittelee mielessä, pistäydy jossain korjaamolla, ja pyydä testaamaan paisuntasäiliön suulta pakokaasuanalysaattorilla.

              Jos purkista ei hiilivetyjä löydy, ei ole kansipahvi/kansiongelmaa. Testi on melkolailla sataprosenttinen kyllä/ei tähän monen mieltä askarruttavaan kysymykseen, kun on jäähdytysjärjestelmän kanssa ongelmia.
              Last edited by Klasu-; 10-07-2019, 18:56.

              Comment

              • rgaweer
                BTCF Member
                • May 2012
                • 1671
                • Vantaa

                #8
                Originally posted by Vilii View Post
                Testaan viskon kohta.

                Töistä lähdettyäni eka lämpes sinisen puoliväliin jonka jälkeen 10sekunttia niin oli ylipuolivälin, vähän alkaa tuntuu siltä että tuo lämpömittari elää omaa elämää? Mahdollista vai ei?
                Mulla ainakin M20B20 E34:ssä lämpömittari eli omaa elämää. Välillä meni aivan punaiselle ja sitten hyppäsikin takaisin keskipaikkeille. Myös muu mittaristo eli omaa elämäänsä eli konkat loppu. Useimmiten ongelma kyllä jossain muualla kuin mittarissa.
                E34 x2, E12 x2, E30
                E28 520i -82 & 520iA -86
                Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎