tää sama ongelma vaan on ja pysyy. eli, käynnistettäessä kierrokset pysyy siinä alle 1000, mut parinkyt sekunnin kuluttua pompsahtaa 1500 ja siitä rumba alkaa. pudottaa 1200 ja siit nousee 1500 ja pudottaa 1200 ja edelleen ja aika nopeella tahdilla. ajaessa vittumainen, alkaa rytkyttää kaupunkiajossa noilla kierroksilla. imuvuotoja oon testannu joka letkusta, liittimestä yms starttipilotilla, mut ei. lisäilmaluisti toimii, ilmamäärämittari toimii, virranjakaja on ok, tulpat ja johdot ok, puola ja johto ok, pa-suodattimen vaihdoin, kaasuläpän puhdistin. voisko vika olla kaasuläpässä, nimittäin kun ohmi-mittarilla mittaa sen kaasuläpän asennon kiinni ja auki asennossa niin lukema ei mene laitettaessa kii aivan heti 0,00 vaan vaeltelee 0,01 ja 0,07 välillä jonkin aikaa ja vasta hetken kuluttua menee 0,00 ja siinäki pompsahtelee ajoittain 0,01 ja 0,02. ja ku säätää läpän asentoon 0,00 niin lukema alkaa heijaamaan 0,00-0,02 välillä ajoittain.HEeeelp
Announcement
Collapse
No announcement yet.
535 tyhjäkäyntiongelmat
Collapse
X
-
sorry
en osaa vastata ongelmaan, mutta jos siitä mitään apua on, voit mitata meikeläisen vehkeestä noi ohmit halutessasi ja verrata, tämä toimii kohtalaisen hyvin. Laita vaikka privaa, niin katsotaan, ollaanko liikkeellä samoilla suunnilla.
kirjaviisautta, sen lisäksi, mitä olet jo tarkastanut:
- ilmansuodatin tukossa
- tulppien kärkiväli
- venttiilin välykset väärät
- nokka-akseli kulunut
- suihkusuutin tukossa
- suihkutuslaitteisto viallinen
- ajoitus pielessä, (jakoketju väärin asennettu)
- taikka se pahin, moottorin hyvin kulunut = puristuspaineeet alhaiset
e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005
-
-
Re: 535 tyhjäkäyntiongelmat
Originally posted by pave69tää sama ongelma vaan on ja pysyy. eli, käynnistettäessä kierrokset pysyy siinä alle 1000, mut parinkyt sekunnin kuluttua pompsahtaa 1500 ja siitä rumba alkaa. pudottaa 1200 ja siit nousee 1500 ja pudottaa 1200 ja edelleen ja aika nopeella tahdilla. ajaessa vittumainen, alkaa rytkyttää kaupunkiajossa noilla kierroksilla. imuvuotoja oon testannu joka letkusta, liittimestä yms starttipilotilla, mut ei. lisäilmaluisti toimii, ilmamäärämittari toimii, virranjakaja on ok, tulpat ja johdot ok, puola ja johto ok, pa-suodattimen vaihdoin, kaasuläpän puhdistin. voisko vika olla kaasuläpässä, nimittäin kun ohmi-mittarilla mittaa sen kaasuläpän asennon kiinni ja auki asennossa niin lukema ei mene laitettaessa kii aivan heti 0,00 vaan vaeltelee 0,01 ja 0,07 välillä jonkin aikaa ja vasta hetken kuluttua menee 0,00 ja siinäki pompsahtelee ajoittain 0,01 ja 0,02. ja ku säätää läpän asentoon 0,00 niin lukema alkaa heijaamaan 0,00-0,02 välillä ajoittain.HEeeelp
ei sillä pienellä jäännös ohmeilla väliä ole.. muistaakseni bosch sanoo että joku 10ohmia olisi vielä normaalia. tärkee kuitenkin on sen katkaisijan toimiminen.
meneekö moottori jarrulla kulutus mittari selvästi nollille??
voihan olla että kaasuläpän tieto ei mee aivoille asti.
tietysti kaasuläpän perussäätö voisi jotain auttaa. elikkä lisäilma luisti letku littuu ja säädät sen sitten käymään kaasuläpältä niin että se just jaksaa käydä 500rpm??
seosten perus säätö voi myös auttaa asiaan. ( vaatii seosmittarin)
lambda vehkees muistaakseni jotenkin niin että lambda piuha irti ja sitten käymään ja enne kattia mitata sopat jonnekin 0.5% (kojelautaan asenettu seosmittari on tähän hyvä)
säätö ilmamäärän mittarilta.
oletko vikamuistin tarkistanut?
no niin
edit: tasaisesti et kyllä tuota konetta saa käymään mutta kyllä sen pitää tasakierroksilla sentään käydä :roll:
Comment
-
-
Re: niin
Originally posted by pave69se vikamuisti? mites se sit?
Tuossa vielä yhdet ohjeet: http://www.bmwe34.net/e34main/trouble/engine_codes.htm
Comment
-
Comment