Announcement

Collapse
No announcement yet.

535 tyhjäkäyntiongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pave69
    Bimmer Rookie
    • Apr 2004
    • 31

    535 tyhjäkäyntiongelmat

    tää sama ongelma vaan on ja pysyy. eli, käynnistettäessä kierrokset pysyy siinä alle 1000, mut parinkyt sekunnin kuluttua pompsahtaa 1500 ja siitä rumba alkaa. pudottaa 1200 ja siit nousee 1500 ja pudottaa 1200 ja edelleen ja aika nopeella tahdilla. ajaessa vittumainen, alkaa rytkyttää kaupunkiajossa noilla kierroksilla. imuvuotoja oon testannu joka letkusta, liittimestä yms starttipilotilla, mut ei. lisäilmaluisti toimii, ilmamäärämittari toimii, virranjakaja on ok, tulpat ja johdot ok, puola ja johto ok, pa-suodattimen vaihdoin, kaasuläpän puhdistin. voisko vika olla kaasuläpässä, nimittäin kun ohmi-mittarilla mittaa sen kaasuläpän asennon kiinni ja auki asennossa niin lukema ei mene laitettaessa kii aivan heti 0,00 vaan vaeltelee 0,01 ja 0,07 välillä jonkin aikaa ja vasta hetken kuluttua menee 0,00 ja siinäki pompsahtelee ajoittain 0,01 ja 0,02. ja ku säätää läpän asentoon 0,00 niin lukema alkaa heijaamaan 0,00-0,02 välillä ajoittain.HEeeelp
  • isolohko
    BTCF Member
    • May 2004
    • 902
    • Kymenlaakso

    #2
    sorry

    en osaa vastata ongelmaan, mutta jos siitä mitään apua on, voit mitata meikeläisen vehkeestä noi ohmit halutessasi ja verrata, tämä toimii kohtalaisen hyvin. Laita vaikka privaa, niin katsotaan, ollaanko liikkeellä samoilla suunnilla.

    kirjaviisautta, sen lisäksi, mitä olet jo tarkastanut:
    - ilmansuodatin tukossa
    - tulppien kärkiväli
    - venttiilin välykset väärät
    - nokka-akseli kulunut
    - suihkusuutin tukossa
    - suihkutuslaitteisto viallinen
    - ajoitus pielessä, (jakoketju väärin asennettu)
    - taikka se pahin, moottorin hyvin kulunut = puristuspaineeet alhaiset

    e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

    Comment

    • larmatin
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 1118
      • Perttula

      #3
      Re: 535 tyhjäkäyntiongelmat

      Originally posted by pave69
      tää sama ongelma vaan on ja pysyy. eli, käynnistettäessä kierrokset pysyy siinä alle 1000, mut parinkyt sekunnin kuluttua pompsahtaa 1500 ja siitä rumba alkaa. pudottaa 1200 ja siit nousee 1500 ja pudottaa 1200 ja edelleen ja aika nopeella tahdilla. ajaessa vittumainen, alkaa rytkyttää kaupunkiajossa noilla kierroksilla. imuvuotoja oon testannu joka letkusta, liittimestä yms starttipilotilla, mut ei. lisäilmaluisti toimii, ilmamäärämittari toimii, virranjakaja on ok, tulpat ja johdot ok, puola ja johto ok, pa-suodattimen vaihdoin, kaasuläpän puhdistin. voisko vika olla kaasuläpässä, nimittäin kun ohmi-mittarilla mittaa sen kaasuläpän asennon kiinni ja auki asennossa niin lukema ei mene laitettaessa kii aivan heti 0,00 vaan vaeltelee 0,01 ja 0,07 välillä jonkin aikaa ja vasta hetken kuluttua menee 0,00 ja siinäki pompsahtelee ajoittain 0,01 ja 0,02. ja ku säätää läpän asentoon 0,00 niin lukema alkaa heijaamaan 0,00-0,02 välillä ajoittain.HEeeelp

      ei sillä pienellä jäännös ohmeilla väliä ole.. muistaakseni bosch sanoo että joku 10ohmia olisi vielä normaalia. tärkee kuitenkin on sen katkaisijan toimiminen.
      meneekö moottori jarrulla kulutus mittari selvästi nollille??
      voihan olla että kaasuläpän tieto ei mee aivoille asti.
      tietysti kaasuläpän perussäätö voisi jotain auttaa. elikkä lisäilma luisti letku littuu ja säädät sen sitten käymään kaasuläpältä niin että se just jaksaa käydä 500rpm??

      seosten perus säätö voi myös auttaa asiaan. ( vaatii seosmittarin)
      lambda vehkees muistaakseni jotenkin niin että lambda piuha irti ja sitten käymään ja enne kattia mitata sopat jonnekin 0.5% (kojelautaan asenettu seosmittari on tähän hyvä)
      säätö ilmamäärän mittarilta.

      oletko vikamuistin tarkistanut?


      no niin

      edit: tasaisesti et kyllä tuota konetta saa käymään mutta kyllä sen pitää tasakierroksilla sentään käydä :roll:

      Comment

      • pave69
        Bimmer Rookie
        • Apr 2004
        • 31

        #4
        niin

        se vikamuisti? mites se sit?

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Re: niin

          Originally posted by pave69
          se vikamuisti? mites se sit?
          Tuolta voit katsella koodeja: http://www.europeantransmissions.com...BMW/bmwcod.pdf tästä oli joskus aikoinaan juttua mutta en muista miten tuo toimi euroopan versioissa, jokatapauksessa tuo "check engine" polttimo puuttuu ECE versioissa mittaristosta. Taisi vielä olla niin että jos tuon polttimon laittoi paikoilleen niin se palaa koko ajan muuten kun vikakoodeja luettaessa, mutta saiko vikakoodit luettua niin sitä en muista.

          Tuossa vielä yhdet ohjeet: http://www.bmwe34.net/e34main/trouble/engine_codes.htm
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4628
            • Tampere

            #6
            tossa olis autodatasta kuvaa.. olisko apua..
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • pave69
              Bimmer Rookie
              • Apr 2004
              • 31

              #7
              kylläpä toi vika sit selvis kun käytin paikallisessa autosähköfirmassa. ruiskunboksi kaputt. uus on kehissä ja mies hiukan tyytyväisempi. veropäätös kourassa ja maanantaina kilpiin. kiitti neuvoista.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎