Tuli tuossa pari viikkoa sitten vaihdettua etuvilkut valkoisiin, ja hanttarin puolen vilkkua asennettaessa oli pakko irroittaa tuo lasinpesunesteen tankki. Vilkut sain varsin helposti vaihdettua kunhan vain löysin kiinnitysruuvien sijainnit
Anyway... muutamaa päivää asennuksen jälkeen tuli tarvetta ruikkia hieman pesunestettä lasille, jolloin huomasin että vesiruisku "pätkii". Eli aiemmin pesunestettä ruiskusi tasaisesti niin kauan kuin viiksestä veti, mutta nyt viiksestä yhtämittaisesti vetäessä käy suunnilleen näin: Ensin ei tapahdu noin sekuntiin mitään, sitten suuttimista tulee nestettä ~vajaan sekunnin verran, jonka jälkeen pieni paussi ja jälleen nestettä lentää noin sekunnin. Tämän jälkeen ei tule mitään vaikka viikseä pitäisi ohjaamon puolella edelleen "pohjassa". Vapauttamalla viiksen ja aktivoimalla pesuruiskun uudelleen ei myöskään enää tapahdu mitään. Kun tämän jälkeen odottelee jonkin aikaa (>5min) saa lasille taas ruiskutettua vettä edellisen kaavan mukaan, jonka jälkeen ruisku jälleen vaikenee...
Tsekkasin pesurin pumpun liittimet ja pintapuolisin pitäisi ainakin olla hyvin paikoillaan. Myöskään letkut eivät ole lytyssä mistään. Pumppu sökönä vai mistä voisi kiikastaa?
Toinen juttu liittyy tuohon pienempään pesunestetankkiin siinä isomman tankin kyljessä. Eli kyseessä on ilmeisesti joku tehopesutankki? Noh, sinänsä ihan järkevää, mutta satuin koittamaan tehopesua niin, että nyppäsin tehopesun tankin pumpusta virrat pois, ja silti pesunestettä ruiskusi ikkunalle!? Ja neste tuli täysin samalla tavalla "pätkien" kuin tavallinen pesuneste. Eli eikö tuo tehopesu ole omassa autossani käytössä, vai mitä? Ja miten on mahdollista että tuo tehopesun tankki löytyy pumppuineen konetilasta, jos kerran ohjaamosta tehopesua painaessa signaali menee suoraan tuon tavallisen pesunestetankin pumpulle?

Anyway... muutamaa päivää asennuksen jälkeen tuli tarvetta ruikkia hieman pesunestettä lasille, jolloin huomasin että vesiruisku "pätkii". Eli aiemmin pesunestettä ruiskusi tasaisesti niin kauan kuin viiksestä veti, mutta nyt viiksestä yhtämittaisesti vetäessä käy suunnilleen näin: Ensin ei tapahdu noin sekuntiin mitään, sitten suuttimista tulee nestettä ~vajaan sekunnin verran, jonka jälkeen pieni paussi ja jälleen nestettä lentää noin sekunnin. Tämän jälkeen ei tule mitään vaikka viikseä pitäisi ohjaamon puolella edelleen "pohjassa". Vapauttamalla viiksen ja aktivoimalla pesuruiskun uudelleen ei myöskään enää tapahdu mitään. Kun tämän jälkeen odottelee jonkin aikaa (>5min) saa lasille taas ruiskutettua vettä edellisen kaavan mukaan, jonka jälkeen ruisku jälleen vaikenee...

Tsekkasin pesurin pumpun liittimet ja pintapuolisin pitäisi ainakin olla hyvin paikoillaan. Myöskään letkut eivät ole lytyssä mistään. Pumppu sökönä vai mistä voisi kiikastaa?

Toinen juttu liittyy tuohon pienempään pesunestetankkiin siinä isomman tankin kyljessä. Eli kyseessä on ilmeisesti joku tehopesutankki? Noh, sinänsä ihan järkevää, mutta satuin koittamaan tehopesua niin, että nyppäsin tehopesun tankin pumpusta virrat pois, ja silti pesunestettä ruiskusi ikkunalle!? Ja neste tuli täysin samalla tavalla "pätkien" kuin tavallinen pesuneste. Eli eikö tuo tehopesu ole omassa autossani käytössä, vai mitä? Ja miten on mahdollista että tuo tehopesun tankki löytyy pumppuineen konetilasta, jos kerran ohjaamosta tehopesua painaessa signaali menee suoraan tuon tavallisen pesunestetankin pumpulle?

Comment