memebuy23buy

e34 kosteutta sisällä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolle
    Bimmer Rookie
    • Jul 2003
    • 38

    e34 kosteutta sisällä.

    Otsakkeesta huolimatta kyydissä ei ole pissiksiä

    Eli kaasupolkimen ympäriltä on lattiamatto tosi kostee, vaikka autolla ei ole ajettu 2vkoon. Pohjassa ei ole mitään reikää, ainaankaan vielä. Ilmeisesti vesi tulee ylähäältä, mutta mistä? Kertokkee onko muilla samanlaisia tapauksia.
  • Laud
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 335
    • Espoo

    #2
    Arvaus: lämmityslaitteen kenno vuotaa.
    E36 320i coupé (M50TU)

    Comment

    • Rossifumi
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1030
      • Hamina

      #3
      Originally posted by Laud
      Arvaus: lämmityslaitteen kenno vuotaa.
      Samaa veikkaisin.

      Surullisen kuuluisa ongelma.
      Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.

      On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.

      Comment

      • alspe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 3399
        • Tre

        #4
        näin o
        G30 520d xDrive
        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

        Comment

        • Rolle
          Bimmer Rookie
          • Jul 2003
          • 38

          #5
          Originally posted by alspe
          näin o
          No voihan giggelson.
          Onko miten paha rasti korjata, mitä kaikkee tarvii repii irti?

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #6
            Originally posted by Rolle
            No voihan giggelson.
            Onko miten paha rasti korjata, mitä kaikkee tarvii repii irti?
            Jos se vuotaa kennon putkien o-renkaista niinkuin yleensä niin se ei ole kallista... Joutuuhan siinä hieman konsolia purkamaan, kuitenkin aika simppeli homma. Tuossa yhdet purkuohjeet E32:een millä saat lämppärinkennon esille, älä kuitenkaan koko kojelautaa pura niinkuin noissa ohjeissa...

            Tuossa vielä kuva miltä tuo näyttää ja ne yleensä vuotavat putkiliitokset tuossa etualalla.

            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • alspe
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 3399
              • Tre

              #7
              Originally posted by Rolle
              No voihan giggelson.
              Onko miten paha rasti korjata, mitä kaikkee tarvii repii irti?
              Uudet o-renkaat muutaman euron.

              Näin 520 -91 ei ilmastointia, lämmityslaite Siemens:

              Ei tarvi purkaa kuin keskikonsolin takaosan taakse päin, kuskipuolelta jalkatilasta ylämuovi irti, soitin ym irti, keskikonsolia ala osastaan irti ja hieman taakse päin. Kuskin jalkatilasta lähtee kenno tulemaan. Muista irrottaa putkien muovinen kiinnityspanta, ettei mikään hajoile kun yrität kennoa saada pois.

              Kannattaa samalla ottaa se kenno pois vaikka pakko ei ilmeisesti olisikaan, koska voit päälisin puolin varovasti(ettei vanha riku ) pestä sen ja vaikka putsata kotelon jossa kenno on.
              G30 520d xDrive
              EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

              Comment

              • larmatin
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 1118
                • Perttula

                #8
                Originally posted by Rolle
                Otsakkeesta huolimatta kyydissä ei ole pissiksiä

                Eli kaasupolkimen ympäriltä on lattiamatto tosi kostee, vaikka autolla ei ole ajettu 2vkoon. Pohjassa ei ole mitään reikää, ainaankaan vielä. Ilmeisesti vesi tulee ylähäältä, mutta mistä? Kertokkee onko muilla samanlaisia tapauksia.
                kannattaa nyt ensin tarkistaa mitä nestettä se on.
                vaihtoehtoina tulisi mieleleen.
                -pakkasneste ( silloin pitää myös säiliöstä vähentyä)
                -sadevesi (tuulilasi vuotaa)
                -ilmastoinnin kondenssivesi ( poistoletku tukossa)

                Comment

                • Kentsu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 1397
                  • Tuusula

                  #9
                  Joss kenno vuotaa niin luonnollisesti myös jäähdytysnestettä katoaa, että ehkä kandee tarkkailla sitä ennen kojelaudan purkua.
                  Yksi oma huomio mikä liittyy vanhempien eekolmenelosten veden sisään tuloon: Etulokasuojat kerää huonohkon rakenteensa vuoksi paskaa sisällensä helmaosan takapäähän. Konepellin takareunan ja tuulilasin välissä olevat vedenpoistokourut johtavat myös tuonne etulokasuojan sisälle, ja jos lokasuoja on tukkeutunut mömmöstä, ei vesi pääse mistään ulos -> ajan mittaan vetinen mömmö syövyttää pellin jalkatilan ja etulokasuojan välistä -> vettä tulee sisään lattialle vaikka ei ajaiskaan ja pohjasta ei löydy reikiä sekä lokasuojatkin saattaa näyttää vielä ihan ok.
                  Ex: 523iA '97, 520iA '89
                  /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                  Comment

                  • Rolle
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2003
                    • 38

                    #10
                    Originally posted by Kentsu
                    Joss kenno vuotaa niin luonnollisesti myös jäähdytysnestettä katoaa, että ehkä kandee tarkkailla sitä ennen kojelaudan purkua.
                    Yksi oma huomio mikä liittyy vanhempien eekolmenelosten veden sisään tuloon: Etulokasuojat kerää huonohkon rakenteensa vuoksi paskaa sisällensä helmaosan takapäähän. Konepellin takareunan ja tuulilasin välissä olevat vedenpoistokourut johtavat myös tuonne etulokasuojan sisälle, ja jos lokasuoja on tukkeutunut mömmöstä, ei vesi pääse mistään ulos -> ajan mittaan vetinen mömmö syövyttää pellin jalkatilan ja etulokasuojan välistä -> vettä tulee sisään lattialle vaikka ei ajaiskaan ja pohjasta ei löydy reikiä sekä lokasuojatkin saattaa näyttää vielä ihan ok.
                    Juu p-nesteet katottu, ja lisäystä alle ~1dl samoilla nesteillä nytten ajettu 20tkm.

                    Sen verran olen kattonut, että tuossa tuulilasin edessä olevista tuuletusventtiileissä on aikaspaljon havunneulasia. Oiskohan ne tukkinut jonkun kriittisen poistoreijän. Mene ja tiedä.

                    Voisko pois sulkea kennon vuoto mahdollisuuden, jos laittais painetesterin jäähyttimeen, ja kattois katoaako paineet minnekkään?

                    Comment

                    • jani73
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 4339
                      • Turku

                      #11
                      Originally posted by Rolle
                      Voisko pois sulkea kennon vuoto mahdollisuuden, jos laittais painetesterin jäähyttimeen, ja kattois katoaako paineet minnekkään?
                      Glykolihan maistuu makealta-siinä yksi keino todeta onko se vettä vai jäähdytysnestettä.

                      Comment

                      • Rolle
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2003
                        • 38

                        #12
                        Originally posted by jani73
                        Glykolihan maistuu makealta-siinä yksi keino todeta onko se vettä vai jäähdytysnestettä.
                        (y) aika kinkkistä puuhaa mennä nuolemaan autonmattoa, ja todeta siitä makuvivahteita. "lievästi tanniinen ja hedelmäinen maku..."

                        Comment

                        • Jeff
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2003
                          • 202
                          • Mämmilä

                          #13
                          Originally posted by Rolle
                          (y) aika kinkkistä puuhaa mennä nuolemaan autonmattoa, ja todeta siitä makuvivahteita. "lievästi tanniinen ja hedelmäinen maku..."
                          Kyllä se makuvivahde-ero on sen verran suuri, että sen huomaa, kun nuolaisee matossa kostutettua sormenpäätä. (Huom. MATOSSA kostutettua )
                          -Jeff

                          Comment

                          • janson
                            Newbiemmer
                            • Jul 2005
                            • 24

                            #14
                            Joskus korjasin ooppelin vuotavan kennon syylärisementillä, semmoisella kiinteällä mällillä joka pantiin syyläriin. Hyvä tuli. En tiedä onko nykyään olemassa muuta kuin nestemäisiä vastaavia. Tuossa tapauksessa vuoto näkyi limaisena huuruna tuulilasissa.

                            Comment

                            • Lanttu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 1643

                              #15
                              Takuulla huomaa tuoksusta, jos jäähdytysnestettä vuotaa kabiiniin! Ei tarvitse mennä lipomaan mattoja... Tupakoitsijalla hajuaisti(kin) on heikentynyt, mutta jos näin on, pyytää savutonta kaveria sniffaamaan.

                              Comment

                              Working...
                              X