Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M60B30 -> M62B44 swap?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Roisto
    BTCF Member
    • Nov 2010
    • 2525
    • Kajaani

    E34 M60B30 -> M62B44 swap?

    Kovasti kiinnostaisi tökätä tuon kettutyttökasin tilalle isompaa mottia mutta M60B40-moottorit alkaa olla aika harvassa ja hinnoissaan niin kai sitä pitää pikkuhiljaa ruveta miettimään jotain muuta. Tämmöselle moottorinvaihtoensikertalaiselle ois ollu ihanteellista menettää neitsyys about bolt-on-ratkaisulla mutta minkäs teet, pakko kai kääntää katseet kohti M62B44-moottoria.

    Omaa tallia ja nosturia kun ei ole niin max viikonlopun hommana pitäisi aikataulullisesti projekti pitää, siispä swappi tulee suunnitella helevetin huolellisesti ennen kuin uutta moottoria alkaa edes ostattelemaan. Eli siis kysynkin: onko tämmöiseen projektiin mitään definitiivistä ohjetta olemassa? Mitä kaikkea tulee ottaa huomioon. Auto 1992 E34 M60B30-moottorilla ja 5-v manuaaliaskilla.

    Mikä versio moottorista paras, non-vanos vai TU? EWS-poisto taitaa onnistua jollakin, samoin jos moottori tulee automaatista niin moottorinohjaimen koodaus manuaaliksi? Johtosarja uusiksi? Jakopää varmuuden vuoksi? Muuta?

    Kavereilta ja sukulaisilta löytyy varmaan apuja mekaaniseen puoleen, sähköhommat ja koodailut on ainakin itselle (ja ehkä lähipiirille) _aivan_ utopiaa mutta kai niistäkin rahalla selviää jos ei vain aivot rupea opettelemalla taipumaan...

    Kertokaa tietonne ja ajatuksenne, auttakaa kiitos
    2001 E39 525iA
    1992 E34 "540i/5"
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Originally posted by Roisto View Post
    Kovasti kiinnostaisi tökätä tuon kettutyttökasin tilalle isompaa mottia mutta M60B40-moottorit alkaa olla aika harvassa ja hinnoissaan niin kai sitä pitää pikkuhiljaa ruveta miettimään jotain muuta. Tämmöselle moottorinvaihtoensikertalaiselle ois ollu ihanteellista menettää neitsyys about bolt-on-ratkaisulla mutta minkäs teet, pakko kai kääntää katseet kohti M62B44-moottoria.

    Omaa tallia ja nosturia kun ei ole niin max viikonlopun hommana pitäisi aikataulullisesti projekti pitää, siispä swappi tulee suunnitella helevetin huolellisesti ennen kuin uutta moottoria alkaa edes ostattelemaan. Eli siis kysynkin: onko tämmöiseen projektiin mitään definitiivistä ohjetta olemassa? Mitä kaikkea tulee ottaa huomioon. Auto 1992 E34 M60B30-moottorilla ja 5-v manuaaliaskilla.

    Mikä versio moottorista paras, non-vanos vai TU? EWS-poisto taitaa onnistua jollakin, samoin jos moottori tulee automaatista niin moottorinohjaimen koodaus manuaaliksi? Johtosarja uusiksi? Jakopää varmuuden vuoksi? Muuta?

    Kavereilta ja sukulaisilta löytyy varmaan apuja mekaaniseen puoleen, sähköhommat ja koodailut on ainakin itselle (ja ehkä lähipiirille) _aivan_ utopiaa mutta kai niistäkin rahalla selviää jos ei vain aivot rupea opettelemalla taipumaan...

    Kertokaa tietonne ja ajatuksenne, auttakaa kiitos
    Mekaanisestihan tuo on ihan bolt-on tavaraa.
    Sähköt ja ohjaus on ainut mikä aiheuttaa yhtään mietittävää.

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5134
      • Pirkkala

      #3
      Ota luovuttaja-auton sekä omasi sähkökaaviot eteesi (varmistu että ovat oikeat) lähinnä moottorin kaaviot siis, selvitä etukäteen miten teet kytkennät.

      Tarvitset vaihdelaatikon jossa on kampiakselin asentoanturin paikka. M62 triggeripyörä on vauhtipyörässä ja anturi on kytkinkopassa.

      Olen kerran auttanut nimimerkkiä kulmamies tekemään omaan laatikkoonsa anturin paikan, en tiedä olisiko hänellä työkalu vielä jäljellä. Se tosin oli tehty Getrag 420g laatikkoa varten mikä kaikissa 4 ja 4.4 litraisissa onkin alunperin. M62/S62 peräisin olevissa laatikoissa on anturin paikka valmiina.
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • Roisto
        BTCF Member
        • Nov 2010
        • 2525
        • Kajaani

        #4
        Originally posted by Urpo_rotta View Post
        Tarvitset vaihdelaatikon jossa on kampiakselin asentoanturin paikka. M62 triggeripyörä on vauhtipyörässä ja anturi on kytkinkopassa.
        Tää oli ihan uutta tietoa mulle, tämmöstä lisää jos on
        2001 E39 525iA
        1992 E34 "540i/5"

        Comment

        • shawela
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 364
          • Oulu

          #5
          Sama laittaa m70 eikä m62. Samalla ähräämisellä menee. Mekaanisesti bolt on e34 koppaan.

          Comment

          • -Sipe-
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 416
            • Tampere.

            #6
            Itse laitoin m60 tilalle m62b44 m60 johtosarjalla ja ms2v3 ohjauksella joka tuli plug'n playna vauhtivaunulta. Suosittelen! Kampuran anturille tein jonkun jurrisen jalan lattaraudasta että saa luettua m60 damperia. Muistaakseni ac kompuran pulteista tulee kiinni


            Moottori ilman vanosta jossa hiotut nokat ja muuten vakio. Antoi dynossa 320/468 koneelta 400nm vääntö ylittyy 2600rpm

            Ja mitä muuta? s5d 320z laatikko kestää eli se joka on 530i manuaalissa tehtaalta, 188 perä kestää mutta kardaaneita saattaa mennä paskaksi, etenkin vakionopeusnivelet väljistyy. kova vauhtipyörä 765sre asetelmalla ja massalevyllä ja lakua katuun
            Last edited by -Sipe-; 11-11-2019, 20:14.
            M62B44 E32 740iM -macaoblau V8 + S3.64 =sigpic
            E36 PANDEM - M50B28+HX40

            +muut vartin hommat

            Ex. Läjäpäin e34&e32, e36 ja pari e39

            Comment

            • lerabo
              Bimmer Rookie
              • Sep 2008
              • 55
              • Lahti

              #7
              Minkälainen toi swappi m60b30 - > m62b44
              Obd1 to obd2? Vai minkälaista sekasortoa toi aiheuttaa?
              Käykö m60 johtosarja. Mites tosta ton jakopäänswappi?
              Lueskellu, että laitettu m60 ketjuhelyt. En tiiä.
              Jos jollain tietoa niin yv tai 0445619740
              Noi m60b40 koneet tahtoo olla kiven alla tai hinnoissaan.

              Comment

              • lerabo
                Bimmer Rookie
                • Sep 2008
                • 55
                • Lahti

                #8
                Mitenhän noi imusarjat eroaa b30 - > b40
                Käykö m62 b44 imusarja tohon m60b40 koneeseen paremmin, kun b30 imusarja. Vai onko noilla kuin väliä?

                Jani

                Comment

                • BiltemaMotorWork
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2013
                  • 460
                  • Joensuu

                  #9
                  Originally posted by lerabo View Post
                  Mitenhän noi imusarjat eroaa b30 - > b40
                  Käykö m62 b44 imusarja tohon m60b40 koneeseen paremmin, kun b30 imusarja. Vai onko noilla kuin väliä?

                  Jani
                  Ei varmaan kannata b30 imusarjaa laittaa ku monet vaihtaa b30 koneeseen b40:n imusarjan lisätehon perässä.

                  Comment

                  • @tiivitaavi-
                    Newbiemmer
                    • Sep 2021
                    • 4
                    • Finland

                    #10
                    E34 m60b40 -> m62b44 swappi?

                    Hei tietämättömänä kyselen!

                    Hajos tollanen m60b40 ja sitten löysin moottorin mikä on m62b44. Onko mitään mahdollisuuksia saada toimimaan m60b40 sähköillä vai täytyykö käyttää jotain tarvike moottorinohjausta mikäli täällä on joku kuka on swapin tehnyt juttelisin mieluusti enemmän!

                    Comment

                    • aae30
                      BTCF Member
                      • May 2010
                      • 2636
                      • .fi

                      #11
                      Originally posted by @tiivitaavi- View Post
                      Hei tietämättömänä kyselen!

                      Hajos tollanen m60b40 ja sitten löysin moottorin mikä on m62b44. Onko mitään mahdollisuuksia saada toimimaan m60b40 sähköillä vai täytyykö käyttää jotain tarvike moottorinohjausta mikäli täällä on joku kuka on swapin tehnyt juttelisin mieluusti enemmän!
                      Jos siinä ei o vanoksia, niin on suht helpostikin tehtävissä b40 sähköille.
                      Ja moottorinohjaukseen kyselisin m60b44 chippiä täältä: Fekzen AB, http://www.fekzen.se

                      Mutta onko tuossa b40 sähköjen käytössä järkeä, onkin jo toinen kysymys
                      (puuttuva mahdollisuus helppoon/hyvään vikadiagnostiikkaan yms. "vikaa").

                      Onko autos automaatti vai manuaali?
                      Sorry I'm Not Sorry
                      E34 540iA 93 sedan
                      E34 540iA 93 sedan
                      E39 530iA 00 touring

                      Comment

                      • @tiivitaavi-
                        Newbiemmer
                        • Sep 2021
                        • 4
                        • Finland

                        #12
                        Auto on manuaali ja mulla on myös uudessa moottorissa kiinni ollut vahdelaatikko 420g

                        Comment

                        • aae30
                          BTCF Member
                          • May 2010
                          • 2636
                          • .fi

                          #13
                          Jos m62 tuli kokonaisen luovuttajan kera, niin itse ottaisin kyllä siitä sähköt+moottorinohjauksen ja ews, ja siirtäisin ne kaikkineen e34.
                          Itsellä tais mennä about viikko laiskasti iltaisin sähköjä ihmetellessä, että e39:sin m62 käynnisty e34:ses ilman ihmeempiä vikakoodeja.
                          e39:sin sähköjen "piirrustukset" jne. löytyy WDS:säst, ja e34:selle löytyy jenkkimalliin(ei käytännössä juuri eroa) ETM pdf:fänä googlel.

                          Mut jos ei m62 sähköjä ole, ni tuon m60b44 chipin saa n.200e, ja joutuu siirtämään kampuran triggeröinnin dampperille, eli vaatii jakopään
                          alemman kotelon vanhast dampperin lisäks uuteen yms. pienempää.
                          Sorry I'm Not Sorry
                          E34 540iA 93 sedan
                          E34 540iA 93 sedan
                          E39 530iA 00 touring

                          Comment

                          • @tiivitaavi-
                            Newbiemmer
                            • Sep 2021
                            • 4
                            • Finland

                            #14
                            Originally posted by aae30 View Post
                            Jos m62 tuli kokonaisen luovuttajan kera, niin itse ottaisin kyllä siitä sähköt+moottorinohjauksen ja ews, ja siirtäisin ne kaikkineen e34.
                            Itsellä tais mennä about viikko laiskasti iltaisin sähköjä ihmetellessä, että e39:sin m62 käynnisty e34:ses ilman ihmeempiä vikakoodeja.
                            e39:sin sähköjen "piirrustukset" jne. löytyy WDS:säst, ja e34:selle löytyy jenkkimalliin(ei käytännössä juuri eroa) ETM pdf:fänä googlel.

                            Mut jos ei m62 sähköjä ole, ni tuon m60b44 chipin saa n.200e, ja joutuu siirtämään kampuran triggeröinnin dampperille, eli vaatii jakopään
                            alemman kotelon vanhast dampperin lisäks uuteen yms. pienempää.
                            Ei ole e39:sin sähköjä. Toinen kysymys onko vuoden 1996 m62b44 mitään huomioitavaa/tyyppivikaa tai mitä tulisi huoltaa, koneella ajettu noin 250 000km.

                            Comment

                            • bemmeri
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4181

                              #15
                              Jakopää.
                              EVERYTHING | WORKS

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎