Mistäköhän voisi johtua ongelma, jonka huomasin moottoritiellä kiihdyttäessä. Eli kun kaasua painaa reippaasti esim. ylämäkeen kiihdyttäessä, niin teho lisääntyy ikäänkuin porrastaen. Kun vaihdelaatikon kierrokset alkaa vastaamaan moottorin kierroksia, niin moottorin kierrokset nousevat hieman ja taas kun automaatti päässyt mukaan kirrosvauhtiin, niin moottorin kierrokset nousevat taas porrastaen hieman. Eli tehon anti eli ole jatkuvaa ja kauniisti nousevaa.
Taisi olla hieman epäselvästi kuvattu, mutta tämä ilmiö siis vain suuren rasituksen aikana esim. kiihdytys juuri ylämäkeen.
Onkohan siis tehon porraskäyttäytymisen syy moottori vai automaatti?
Taisi olla hieman epäselvästi kuvattu, mutta tämä ilmiö siis vain suuren rasituksen aikana esim. kiihdytys juuri ylämäkeen.
Onkohan siis tehon porraskäyttäytymisen syy moottori vai automaatti?
Comment