e34 525 24v. "porrastettu" kiihtyminen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bavaria!
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 99
    • Helsinki

    #1

    e34 525 24v. "porrastettu" kiihtyminen

    Mistäköhän voisi johtua ongelma, jonka huomasin moottoritiellä kiihdyttäessä. Eli kun kaasua painaa reippaasti esim. ylämäkeen kiihdyttäessä, niin teho lisääntyy ikäänkuin porrastaen. Kun vaihdelaatikon kierrokset alkaa vastaamaan moottorin kierroksia, niin moottorin kierrokset nousevat hieman ja taas kun automaatti päässyt mukaan kirrosvauhtiin, niin moottorin kierrokset nousevat taas porrastaen hieman. Eli tehon anti eli ole jatkuvaa ja kauniisti nousevaa.

    Taisi olla hieman epäselvästi kuvattu, mutta tämä ilmiö siis vain suuren rasituksen aikana esim. kiihdytys juuri ylämäkeen.
    Onkohan siis tehon porraskäyttäytymisen syy moottori vai automaatti?
    :: Pling!
    Chris Bangle ja Don Rosa boikotissa
  • mailman
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 8013
    • Vantaa

    #2
    Itsellä pikkaisen samaa ongelmaa(??), ei kyllä välttämättä huomaa ihan jokainen edes tuota, niin pieni se porrastus on. Mut selkeä kuitenkin.
    En ole päätäni koskaan oikein rapsuttanut et onko tuo nyt vika vaiko ominaisuus.
    G01 ///M40i '19
    F48 xDrive20i ///M-Sport '18
    E39 ///M5 '00

    Comment

    • Tommy T
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 268

      #3
      Millon vaihdettu bensasuodatin? Oli meinaan samaa vikaa, johtui nähtävästi suodattimesta...
      ix---xi

      Comment

      • mailman
        BTCF Member
        • Jul 2003
        • 8013
        • Vantaa

        #4
        Mulla ainakin vaihdettu viime syksynä...
        G01 ///M40i '19
        F48 xDrive20i ///M-Sport '18
        E39 ///M5 '00

        Comment

        • tmth
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 2194
          • Kangasala

          #5
          Mullakin tuntuu olevan sama vika tai ominaisuus. Ei sitä kyllä kovin helposti huomaa, mutta kuitenkin. Bensansuodatin on ainakin uudehkon näköinen.

          F10 & R55
          ex:
          E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

          Comment

          • Bavaria!
            Bimmer Rookie
            • Nov 2004
            • 99
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by Tommy T
            Millon vaihdettu bensasuodatin? Oli meinaan samaa vikaa, johtui nähtävästi suodattimesta...

            Hyvä tietää, että muillakin sama vika/ominaisuus.

            Suodattimesta tuskin on kyse, kun on melko uusi niin kuin muillakin. Ilmiö tosiaan melko huomaamaton eli voi olla yleinenkin. (???)

            Veikkaan itse, että homma liittyisi ennemmin automaattiin kuin moottoriin. Viisaat kertokoot miten..?
            :: Pling!
            Chris Bangle ja Don Rosa boikotissa

            Comment

            • Hevimies
              Bimmer Enthusiast
              • May 2004
              • 1456
              • Savonlinna

              #7
              Kyllä oma manuaali tekee ihan samaa. Siis jos tässä keskustellaan siitä että veto ei tasakaasulla kiihdyttäessä ole tasaista vaan välillä tuntuu että kiihtyy mainiosti ja välillä taas ei.

              Comment

              • zewiz
                Bimmer Rookie
                • Mar 2005
                • 60
                • vantaa

                #8
                Omassani (m40b18) myös samaa vikaa ja sen huomaa selvästi. Imuvuotojen paikkaaminen auttoi jonkin verran, mutta portaallisesti kiihtyy edelleen. Lambda?

                Comment

                • -kiki-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 1160
                  • Hämeenkyrö

                  #9
                  Vanos tekee omat nykäyksensä tuohon täyskaasulla kiihdytykseen... vetää paremmin vetää huonommin ja taas vetää paremmin...
                  F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

                  Comment

                  • Hevimies
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1456
                    • Savonlinna

                    #10
                    Originally posted by zewiz
                    Omassani (m40b18) myös samaa vikaa ja sen huomaa selvästi. Imuvuotojen paikkaaminen auttoi jonkin verran, mutta portaallisesti kiihtyy edelleen. Lambda?
                    Omassa lambda vasta vaihdettu, ei merkittävää parannusta tähän ongelmaan ja imupuolikin pitäisi olla tiivis. (haitarikumi vaihdettu vuosi sitten) Joku aiemmin veikkaili puolavikaa tai ilmamäärämittaria (vai liekö ilmamassa?) mutta tiedä näistä sitten? Autossani (M50B25) ei ole vanosta.
                    Last edited by Hevimies; 22-08-2005, 17:30.

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4657
                      • Tampere

                      #11
                      kaverilla samaa tautia ja ei ole vanosta. Lambda ja koneenlämpöanturi vaihdettu.. puolat ja ilmamäärämittari on seuravaksi vaihtolistalla.. nykkii myös kylmänä..
                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • Bavaria!
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2004
                        • 99
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by fraatti
                        kaverilla samaa tautia ja ei ole vanosta. Lambda ja koneenlämpöanturi vaihdettu.. puolat ja ilmamäärämittari on seuravaksi vaihtolistalla.. nykkii myös kylmänä..
                        Kyllä tulee kalliiksi tuo vianetsintä! Eikös kukaan ole löytänyt reseptiä ongelmaan? Laitas postia, jos puolat tai ilmamäärämittari ovat olleet ongelma.
                        :: Pling!
                        Chris Bangle ja Don Rosa boikotissa

                        Comment

                        • mailman
                          BTCF Member
                          • Jul 2003
                          • 8013
                          • Vantaa

                          #13
                          Originally posted by Bavaria!
                          Kyllä tulee kalliiksi tuo vianetsintä! Eikös kukaan ole löytänyt reseptiä ongelmaan? Laitas postia, jos puolat tai ilmamäärämittari ovat olleet ongelma.
                          Eiku pistä tähän topicciin vaan
                          G01 ///M40i '19
                          F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                          E39 ///M5 '00

                          Comment

                          • nut
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 1613
                            • Vaasa/Kauhajoki

                            #14
                            Kannattaa nitä puolia kokeilla vaihtaa, itsellä ainakin johtui loppuaikoina aivan helvetillinen nykiminen yhdestä puolasta ku oli paskana. Ostaa yhden puolan ja sillä kokeilee, itse ainakin jo kuuli tyhjäkäynnistä kun vaihtoi viallisen puolan. Hintaahan noilla on uutena ~40-50 eur/kpl.
                            BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                            Comment

                            • Bavaria!
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2004
                              • 99
                              • Helsinki

                              #15
                              Originally posted by nut
                              Kannattaa nitä puolia kokeilla vaihtaa, itsellä ainakin johtui loppuaikoina aivan helvetillinen nykiminen yhdestä puolasta ku oli paskana. Ostaa yhden puolan ja sillä kokeilee, itse ainakin jo kuuli tyhjäkäynnistä kun vaihtoi viallisen puolan. Hintaahan noilla on uutena ~40-50 eur/kpl.
                              Niin, ei ehkä ole nykimisestä aivan kyse vaan tehokäyrän porrasluonteesta. Luulisi, että jos puola sökö, niin oireet olisivat selvemmät. Nyt ei normaalikiihdytyksessä ole mitään nykimisiä.
                              :: Pling!
                              Chris Bangle ja Don Rosa boikotissa

                              Comment

                              Working...
                              X