Päästöarvot ovat vähän persiillään ja tyhjäkäyntikin on kaikkea muuta kuin tasaista.
Lisäksi ajossa olen huomannut että reilumpi kaasupolkimen painaminen tuntuu saavan moottorin mietteliääksi kun taas maltillisempi painaminen saa auton kiihtymään paremmin. Asian huomaa hyvin kun kiihdyttää isoimmalla vaihteella vaikkapa kaasu pohjassa ja päästäessäni kaasun vaikkapa 2/3-asentoon tuntuu moottori kiihdyttävän vasta sitten kunnolla...
Päätin ottaa ilmanputsarikotelon irti. Purin sen hässäkän ja irroitin Bosch-merkkisen ilmamäärämittarin(?) ja laitoin sen suoraan kiinni siihen imuilman haitariputkeen.
(tommonen siellä on)
Laitoin koneen käymään ja edelleen se kävi tyhjäkäynnillä todella surkeasti. Kokeilin sitten painaa sitä läppää hieman sisäänpäin noin sentin verran ja kas kummaa, tyhjäkäynti oikeni ja moottori alkoi käymään tasaisesti!
Mitäs tämä nyt sitten käytännössä tarkoittaa; käykö auto liian laihalla? Pitääkö mun säätää jotain ilmamäärämittarin jousta johonkin suuntaan tms? Jotkut hyvät ohjeet olis nyt tarpeen.
Onko sillä ilmamäärämittarin "CO-säätöruuvilla" mitään tekemistä tämän jutun kanssa? Kokeilin ruuvailla sitä about 180 astetta molempiin suuntiin mutta ei se ainakaan käyntiin vaikuttanut; jätin sen sitten siihen asentoon missä olikin.
Kiitos etukäteen avusta!
Lisäksi ajossa olen huomannut että reilumpi kaasupolkimen painaminen tuntuu saavan moottorin mietteliääksi kun taas maltillisempi painaminen saa auton kiihtymään paremmin. Asian huomaa hyvin kun kiihdyttää isoimmalla vaihteella vaikkapa kaasu pohjassa ja päästäessäni kaasun vaikkapa 2/3-asentoon tuntuu moottori kiihdyttävän vasta sitten kunnolla...
Päätin ottaa ilmanputsarikotelon irti. Purin sen hässäkän ja irroitin Bosch-merkkisen ilmamäärämittarin(?) ja laitoin sen suoraan kiinni siihen imuilman haitariputkeen.
(tommonen siellä on)
Laitoin koneen käymään ja edelleen se kävi tyhjäkäynnillä todella surkeasti. Kokeilin sitten painaa sitä läppää hieman sisäänpäin noin sentin verran ja kas kummaa, tyhjäkäynti oikeni ja moottori alkoi käymään tasaisesti!
Mitäs tämä nyt sitten käytännössä tarkoittaa; käykö auto liian laihalla? Pitääkö mun säätää jotain ilmamäärämittarin jousta johonkin suuntaan tms? Jotkut hyvät ohjeet olis nyt tarpeen.
Onko sillä ilmamäärämittarin "CO-säätöruuvilla" mitään tekemistä tämän jutun kanssa? Kokeilin ruuvailla sitä about 180 astetta molempiin suuntiin mutta ei se ainakaan käyntiin vaikuttanut; jätin sen sitten siihen asentoon missä olikin.
Kiitos etukäteen avusta!
Comment