E34 Kallistuksen vaimennin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemari320mies
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 787
    • Suodenniemi

    E34 Kallistuksen vaimennin

    Haluaisin jäykemmät kallistuksen vakaajat e34 525:seen (M20). Mietin että onko jossakin muussa mallissa paksummat vakaajat? Sopiiko suoraan paikalleen?
    Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
    EX: BMW E34 525i -90
    EX: BMW E28 528iA -85
    EX: BMW 320i Taxi -86
  • ankkuli
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 938
    • Hyvinkää

    #2


    tossa näkys olevan ainaki kolmea paksuutta. noista paksuin (25mm) on alkuperäsen sporttialustan osa. hinta paikallisessa penariliikkeessä ~140€, mutta kai jostain voi saada halvemmallaki. kuva on etuvakaajasta, mutta takana on vastaava juttu. kaikissa e34-malleissa on kai samat vakaajat. jos haluat jotain extremeä (miksi?), tullaa läpi virialustafirmojen (eibach, k&w, weitec, bilstein..) luettelot. samalla rahalla kuitenkin teettää jo haluamansa tangot: vallilan takomosta lienee foorumilaisilla hyvää sanottavaa?
    Last edited by ankkuli; 25-08-2005, 22:32.
    Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

    Comment

    • bemari320mies
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2004
      • 787
      • Suodenniemi

      #3
      Autossa on tällä hetkellä alkuperäinen sport-alusta. Siinä on mielestäni sopiva jäykkyys/mukavuussuhde. Toisinaan toivoisi hieman vähemmän kallistelua. Eli onko tuossa nyt sitten paksuin 25mm vakaaja? Eli vakio-osilla ei paljon jäykempää saa, paitsi M5? Mites sitten onko kaikki M5:set varustettu EDC-sähköalustalla?
      Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
      EX: BMW E34 525i -90
      EX: BMW E28 528iA -85
      EX: BMW 320i Taxi -86

      Comment

      • ankkuli
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 938
        • Hyvinkää

        #4
        Originally posted by bemari320mies
        Eli onko tuossa nyt sitten paksuin 25mm vakaaja? Eli vakio-osilla ei paljon jäykempää saa, paitsi M5? Mites sitten onko kaikki M5:set varustettu EDC-sähköalustalla?
        etk:n mukaan 25mm paksumpaa ei saa, ja luulen että M5:ssä on sama vakaaja (numeroo en jaksanu tarkistaa, paksuus on sama). e32:n M-etuvakaaja on 26mm, ja taka 17mm, mutta veikkaan ettei sovi ihan suoraan. M5 touringin etuvakaaja 25mm ja takavakaaja 20mm, sopivuudesta ei tietoo. jos vielä järeempää haluaa, niin taidat joutua viriputiikin tiskille tai teettämään. e32/e31/joku muu vakaaja SAATTAA sopia pikku rakentelulla, mutta kysyitki suoraa sopivuutta.

        on sitte eri juttu kuinka pitkälle vakaajaa kannattaa jäykistää... varsinkin laittaa ihan summassa jompaan kumpaan päähän tajuttoman jäykän vakaajan, voi tulla ajo ominaisuuksista "mielenkiintoiset". pääsääntönä jäykempi vakaaja edessä-> aliohjaa, takana-> yliohjaa. käsittääkseni esim. kilpureissa pyritään löysempään vakaajaan tai joskus jopa jättämään vakaaja kokonaan pois ja hoitamaan kallistelu muilla keinoin (painopiste alas, jousituksen jäykkyyden säätö, keventäminen...)

        ei sillä, että olisin ite kokeillu, lukenu vain, ja tietokonepeleillä leikkiny
        Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

        Comment

        Working...
        X