Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Jarru ongelma -> kytkimen pääsylinteri -> asennusohjeita?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Leba
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 2101
    • Espoo

    E34 Jarru ongelma -> kytkimen pääsylinteri -> asennusohjeita?

    Jees,

    eli tällainen ongelma ilmeni tässä illalla kun ajelin, niin jarrutuksen jälkeen check control rupesi herjaamaan "bremsflüssigkeit" ja sitten mittaristoon syttyi se punainen varoitusvalo (!) (ympyrä jossa huutomerkkisisällä). Eli mitäs tuo käytännössä tarkoittaa, sen ymmärrän, että jarruihin viittaa mutta mitä?

    Jarrut toimii, niinkuin ennenkin, ehkä lievää pehmenemistä ilmentyi tuon varoituksen jälkeen tai sitten kuvittelen vain Jarrunesteet on minimin ja maksimin välissä.
    Last edited by Leba; 07-09-2005, 17:36.
    Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i
  • alssi
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 100

    #2
    Bremsflüssigkeit=jarruneste, jos se yhtään auttaa.

    Comment

    • asvirkku
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 514
      • Bern

      #3
      Originally posted by Leba
      Jees,

      Jarrut toimii, niinkuin ennenkin, ehkä lievää pehmenemistä ilmentyi tuon varoituksen jälkeen tai sitten kuvittelen vain Jarrunesteet on minimin ja maksimin välissä.
      Lisää nestettä ylärajalle. Nestepinta vajoaa hiljakseen jarrujen kuluessa (männät ulompana kun levyt ja palat kuluu).

      Jos ei tällä poistu en tiedä. Jarrutuksen yhteydessä = hölskynyt sen verran että pintamittari lauennut.

      AV
      e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

      Comment

      • Leba
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 2101
        • Espoo

        #4
        Jees, eli kytkimen työsylinterin stefa p*skana, valuttelee jarrunestettä kuskin jalkatilaan
        Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

        Comment

        • jani73
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 4330
          • Turku

          #5
          Originally posted by Leba
          Jees, eli kytkimen työsylinterin stefa p*skana, valuttelee jarrunestettä kuskin jalkatilaan
          Elä sitten työsylinteriin osia osta, jos nesteet valuu kytkinpolkimen yhteydessä olevasta pääsylinteristä.

          Comment

          • Leba
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 2101
            • Espoo

            #6
            Originally posted by jani73
            Elä sitten työsylinteriin osia osta, jos nesteet valuu kytkinpolkimen yhteydessä olevasta pääsylinteristä.
            Mites tuon pystyis nyt tarkistamaan tarkemmin? Kun jotenkin tuntuu, että valuttaa siitä työsylinteristä, kun ei ole mistään muualta kosteaa

            E: nyt taidan olla jo pihalla, että mikä on mikäkin

            Mikä siis tarkalleen on osa nro. 1? http://www.realoem.com/bmw/showparts...54&hg=21&fg=10

            Eli sen ala reunasta tiputtelee kuskin jalkatilaan
            Last edited by Leba; 06-09-2005, 19:18.
            Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

            Comment

            • Lese
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 220
              • Lavia

              #7
              Vaihda check controllin kieli englanniksi, niin ei tartte arvailla. Ohjeet täältä.

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #8
                Originally posted by Leba
                Mikä siis tarkalleen on osa nro. 1? http://www.realoem.com/bmw/showparts...54&hg=21&fg=10
                Pääsylinteri, niinkuin jani73 jo tuossa aiemmin sanoi. #14 on työsylinteri.
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • Jukkis30
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 377
                  • Oulu

                  #9
                  ite vaihdoin juuri kk sitte koko sylinterin 73 egeä..aika paska homma vaihtaa,putki tulee nippanappa sisäpuolelle et saa auki..itsellä tiytysti katkes ja ostin sit metritavarana helposti tavuteltavaa putkee n.35cm ja päät tietysti siihen..3 egeä..itellä kans tiputii jalkatilaan..

                  Comment

                  • Leba
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 2101
                    • Espoo

                    #10
                    Jees, hieno homma, kiitoksia Leka ja Jani73. En itse ollut oikein perillä tuosta osasta
                    Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

                    Comment

                    • Leba
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 2101
                      • Espoo

                      #11
                      Joo, eli tänään sain ton uuden pääsylinterin käteen ja pyytäisinkin neuvoja tuon vaihdossa. Mitä nyt itse pikaisesti vilkasin, niin se on kahdella pultilla kiinni siinä metallirungossa. Toinen pultti näytti olevan veemäisessä paikassa. Mutta mutta, kertokaahan, miten itse olette irroittaneet ja vaihtaneet sen

                      Sitten, miten tuo ilmaus puoli?

                      Onko vinkkejä miten saisin n. 1,5 litraa jarrunestettä putsattua lattiamatosta?

                      Olisi kiva jos jaksaisisitte kirjoittaa noita vinkkejä ennen vkonloppua, kun sen varmaan viimeistään sillon vaihdan.

                      kiitoksia vielä etukäteen
                      Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

                      Comment

                      • Leka
                        BTCF Member
                        • Sep 2003
                        • 7701
                        • Vilppula

                        #12
                        E32 FAQ:sta löytyy yksi korjausopas jossa on hyvät ohjeet tuohon vaihtoon E34:ssa menee samoin. Kytkimen ilmauksesta löytyy haulla varmaan monta topikkia.
                        sigpic

                        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                        Comment

                        • Leba
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2003
                          • 2101
                          • Espoo

                          #13
                          Originally posted by Leka
                          E32 FAQ:sta löytyy yksi korjausopas jossa on hyvät ohjeet tuohon vaihtoon E34:ssa menee samoin. Kytkimen ilmauksesta löytyy haulla varmaan monta topikkia.
                          Kiitoksia, kokeillaan jos vaikkapa saisi sen itse tehtyä

                          E: meinasitko tuota bentleyn korjausmanuskaa? Millä ohjelmalla sitä vois tiirailla?
                          Last edited by Leba; 08-09-2005, 02:30.
                          Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

                          Comment

                          • Leka
                            BTCF Member
                            • Sep 2003
                            • 7701
                            • Vilppula

                            #14
                            Originally posted by Leba
                            E: meinasitko tuota bentleyn korjausmanuskaa? Millä ohjelmalla sitä vois tiirailla?
                            Sitä juuri... Lataa se konelle ja pura. Näkyy wordilla, lisää tuossa threadissa.
                            Last edited by Leka; 03-04-2006, 12:38.
                            sigpic

                            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎