Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 535:n tyhjäkäynti.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jamppi
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 32
    • Lahti

    E34 535:n tyhjäkäynti.

    Mitkä ovat normaali tyhjäkäyntikierrokset? Kaikkea tutkittu ja silti "nypyttää" tasakaasulla (tai ainakin sellaista lähtee, ei lähde tyylistä). Tyhjäkäynti "hyrskyttää" eli kierrokset pysyy samassa mutta auto ja kuski heiluu kuin heinämies! Joo tiedetään että M30B34 ei käytetttynä kaikkein tasaisimmin mutta silti. Sekalaisessa ajossa kulutus n. 13,5l/100km. Vaihdettu Pyörijä,jakajan kansi, p-a suodatin,kumiletkut mitä silmällä näkee(alipaine) vai johtuuko kaikki tämä kuluneesta nokka-akselista( nokka oli kyllä huonon näköinen eli reilu rantu 20% nokissa). Päästöt ok. Voiko vika olla silloin lambdassa? Mitä imuvuoto mahdollisuuksia siellä on?
  • Alpina B6
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 90

    #2
    .................

    .................
    Last edited by Alpina B6; 28-12-2005, 08:57.

    Comment

    • ankkuli
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 938
      • Hyvinkää

      #3
      Originally posted by Alpina B6
      Ja niist kierrosluvuista... Omani käy hivenen alle tonnin ehkäpä 950 rpm.
      sulla on ilmeisesti virinokka tuossa- ja tyhjäkäyntiä jotenki nostattu. mulla käy tyhjäkäyntiä ~750rpm ja suht tasasesti, nokka sanadisti kulunu, muttei vielä lopussa. ei ole kust nyt ohjekirjaa käsillä mutta muistasin että tyhjäkaynti pitäs olla 720+-50rpm. noilla melkeen tonnin kierroksilla ei mene edes leimasta läpi.

      sillon tällön pidemmän ajon jälkeen jääny kiekat "huutamaan" vähän yli tonniin, oon olettanu sen johtuvan tyhjäkäyntiventtiilistä. jostain syystä ei ole esiintyny sen jälkeen ku korjasin viskon (ei pitäs olla mitään tekemistä tyhjäkaynnin kanssa).

      imuvuodot kai kannattaa tarkastaa ekana, sitte normaalit muut jutut; tulpat, jakaja ym. venavälykset vaikuttaa kans jonku verran. liian pieni välys erityisesti pakoventtiilissä tekee tyhjäkaynnistä rauhattoman.
      Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

      Comment

      • ankkuli
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 938
        • Hyvinkää

        #4
        täällä muutamaan otteeseen juteltu ilmamäärämittarin säätö voisi auttaa sitten, kun kaikki muu on jo tarkistettu. tuossa näkys olevan oikeen For Dummies-ohje, joilla meikäläinenkin uskaltais yrittää

        Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6939
          • N/A

          #5
          Minul 535 pyörii suhteellisen tasasesti mutta epätasasesti.
          Mitäkö tämä sitten tarkoittaa, no sitä että moottori tikittää ihan tasasesti eikä tärise eikä värise, mutta se huokailee sellain mitä ei edes kierroslukumittarissa näy.

          Lekan kanssa noita katteltiin miten noi pyörii ja tultiin siihentulokseen että ihan normaalia että toi isolohko vähä huokailee

          ~750 rpm pyörii tyhjää.

          Comment

          • Rockwell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 1713
            • Helsinki

            #6
            Milläs tuota tyhjäkäyntiä voisi hieman säätää ylöspäin. Nokka vaihtui dbilas dynamicin 276 aseteiseen. Nyt tyhjäkäynti kuulostaa lähes isolohko V8:lta jollain 300 asteisella nokalla.

            Luultavasti siellä on myös joku imuvuoto, se täytyy myös tutkia. Mutta silti luulen että tuo nokka vaatii että tyhjäkäyntiä joutuu hieman nostamaan?
            BMW F31 330d M-Sport -13
            ex. BMW F21 116i -13
            ex. BMW 540i(g) Touring -01
            ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
            ex. BMW 316g -99
            ex. BMW M5 Touring -92
            ex. BMW 535i -91
            ex. BMW M5 -91
            ex. BMW 325i Touring -90

            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6939
              • N/A

              #7
              Mistäs näitä m30 virinokkia muuten saapi?

              Comment

              • Rockwell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 1713
                • Helsinki

                #8


                Postikulut olivat noin 20€.

                Tilatessa kannattaa varmistaa että se nokka mikä sieltä lähetetään on varmasti sellaiseen malliin missä on virranjakaja. Itselle lähettivät nokan liian isolla reiällä ja ilman kierteitä.
                BMW F31 330d M-Sport -13
                ex. BMW F21 116i -13
                ex. BMW 540i(g) Touring -01
                ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                ex. BMW 316g -99
                ex. BMW M5 Touring -92
                ex. BMW 535i -91
                ex. BMW M5 -91
                ex. BMW 325i Touring -90

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎