Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B20 kampiakselin asentotunnistin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jani73
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 4310
    • Turku

    M50B20 kampiakselin asentotunnistin

    Realoem väittää ettei mun 10/90 valmistettuun 520 saa enää kampiakselin tunnistinta nro 12141726066. Mutta mielenkiintoiseksi asian tekee se, että 12141726065 osaa tehdään 525, mutta ei 520, sekä lisäksi 320, jossa on sama kone kuin mulla ja tietysti 325.
    Tarkennus, 320 siis myydään uutta 65-loppuista anturia.

    Hellan anturi kesti vajaa 2kk.
    Luulen että tuolla on joku inhimillinen virhe sattunut BMW:llä ja ostan seuraavaksi tuon 65-loppuisen anturin.
    Korjaamolla vaihtoivat alakautta anturin.
    Last edited by jani73; 16-05-2020, 22:30.
  • biimerrrrville
    BTCF Member
    • Apr 2011
    • 291
    • Suomi

    #2
    se on vanha osanumero, realoem kun kahtoo niin näyttää että tuo 65 loppunen korvaa tuon 66 loppusen

    Comment

    • jani73
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 4310
      • Turku

      #3
      Jep. Alkuun kyselin KL:stä orkkista, mutta väittivät ettei enää valmisteta. Jostain syystä lienee jäänyt M50B20 kone vain pois tuolta E34 varaosista kyseisen osan kohdilta. Nyt koneessa joku Italialainen Facet, enkä usko sen kestävän kovin pitkään.


      Jostain luin myös että nämä edullisemmat anturit olisi toteutettu eri tekniikalla kuin orkkis. Orkkiksessa on ainakin joku magneetti siellä, mutta näissä halvemmissa se saattaa olla toteutettu jollain piirilevyllä etc komponenteilla, jotka antaa vastaavaa signaalia kuin alkuperäinen, mutta kestävät vain rajallisen määrän lämpöä.



      Hellan rikkinäisen anturin resistanssi oli noin huoneenlämmössä about 800 ohmia.

      Comment

      • jani73
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 4310
        • Turku

        #4
        Nyt on anturi vaihdettu alkuperäiseen. Sen sai helposti alakautta vaihdettua kun nosti pyörät 10cm ilmaan. Siellä oli hyvin tilaa työskennellä, eikä tuulitunneliakaan tarvinnut ottaa pois. Koska anturia vaihdeltu viime aikoina, niin se ei ollut hapettunut ja vaihto oli noin puolen tunnin homma. Liitin oli se laturin puoleinen, eli moottorista katsoen ulompi.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎