Announcement

Collapse
No announcement yet.

535i keinuvipujen vaihto ja nokka-akselin valinta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ahmantassu
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 38
    • Helsinki

    535i keinuvipujen vaihto ja nokka-akselin valinta

    Hellou !
    Autosta meni sylinterin 2 keinuvipu poikkk, kuulemma tyypillinen vika..

    Tarvitsisin arvioita miten lähellä olisivat Hartgen H5-sarjan (autossa) nokkaa tuo Schmiedmannilta, onko asteet ikäänkuin samoilla lukemilla ? Mitä kannattaa samalla teettää kun keinuvivut vaihtoon ? Meneekö kansipahvi jok tap ?

    Vaikuttaisiko vakio nokka autoon negatiivisesti kun siinä kannessa on kuitenkin isommat venttiilit ja tiukemmat jouset vaihdettu ?

    Tänks, tässä arvotaan mitä tehdä..
    Rock hard, ride free... JUDAS PRIEST
  • Klasu-
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 546
    • Helsinki

    #2
    Keinuvipujen vaihto vaatii kannen irroituksen, sillä keinuvipuakseleita ei saa pois irroittamatta kansipultteja (eikä takimmaisia saa pois irroittamatta koko kantta)

    Tärkeä tarkastaa venttiiliohjurien kunto, ja vaihdattaa ohjurit, mikäli venttiilit klappaavat ohjureissa.

    Tämän ikäisissä hyvin yleistä jo.

    Venttiiliohjurien välys lisää todennäköisyyttä keinuvipujen rikkoutumiselle, sekä lisää venttiilikoneiston ääntä.


    Omassa m30b34 Schrick284 ast. ja vaikutuksen vakiomoottorin nokkaan huomaa helposti.

    Vakiomoottorissa teho tuntuu varsin tasaisesti kasvavan kierrosten myötä, nokan vaihdolla tulee siinä 3-3,5krpm --> selkeä muutos.

    Noilla asteilla tyhjäkäynti ja alakierroskäytös säilyy vielä alkuperäistä vastaavana.

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎