Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M50B25 irtonaisia letkuja...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 525iiäxä
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1852
    • Lappeenranta, Finland

    E34 M50B25 irtonaisia letkuja...

    Niin, mitä nämä ovat ? Kuvassa näkyy kiiltävähkö osa vakkarin vieressä, merkitty nuolella. Siitä lähtee kaksi letkua. Paksumpi kurvaa alas moottoritilaan ja pää roikkuu irrallaan rattiakselin paikkeilla. Ohuempi letku menee kanteen johonkin messingin väriseen osaan kiinni, näkyy toisessa kuvassa.

    Kannessa olevasta osasta lähtee toinen letku joka roikkuu toisesta päästään irti samalla tavalla kuin em. paksumpi letku.

    Kuvista pitäisi tilanne selvitä. Mitä nämä ovat ja kuuluuko olla noin ?
    Last edited by 525iiäxä; 05-09-2006, 23:40.

    Volvo V70 2.4T -02
    E30 323i -84 (taas)

    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
  • 525iiäxä
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1852
    • Lappeenranta, Finland

    #2
    Apuva ! Kyllä kai joku enempi moottorien kanssa askarrellut tietää mikä tossa on homman nimi.

    Volvo V70 2.4T -02
    E30 323i -84 (taas)

    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

    Comment

    • toni78
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 285
      • Nousiainen

      #3
      imusarjan ja kaasuläppäkotelon välissä taitaa olla myös noin sentin paksuinen pakeliittilevy josta lähtee alipaineletku?

      päästöluokkaa "tiputettu" kait vakuutusmaksujen takia saksassa, aika yleinen lisäasennus saksanmaalla

      Comment

      • 525iiäxä
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2005
        • 1852
        • Lappeenranta, Finland

        #4
        Joo on, mutta se lähtö on tukittu. Pitäiskö noikin letkut tukkia ? Mikä toi vakkarin vieressä oleva vekotin on ? Ja mikä mötikkä koneen kupeessa on, ETK ei valaise kumpaakaan asiaa.

        Volvo V70 2.4T -02
        E30 323i -84 (taas)

        Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

        Comment

        • jani73
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 4330
          • Turku

          #5
          Noi ei ole kyllä mitään bemarin omia osia, vaan jotain aivan muuta.

          Comment

          • toni78
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 285
            • Nousiainen

            #6
            ko "systeemi" ei ole enää käytössä jo alipaineletku pakeliitilta on tukittu joten se on aivan sama onko loput hilut siellä tai ei, oikeassa kuvassa jossa on kaksi mustaa letkua on eräänlainen "lämpöventtiili" eli kylmällä koneella se pitää letkun suljettuna ja lämpimällä avaa alipaineen pääsyn vasemmassa kuvassa olevaan "kalvoventtiiliin" jolla voidaan säätää kaasuläpän ohi menevää ilmaa (siis siihen pakeliitti levyyn menevä alipaineletku) ilman se imee juuri vapaana olevasta letkusta ja jossain välissä pitäis olla sellanen karkea suodatin....

            tämä on siis jälkikäteen asennettu "systeemi" jolla ei ole mitään tekemistä bemarin alkuperäisten osien kanssa vaan asennettu juuri päästöluokan vaihdon takia

            tais olla tarpeeksi selkeetä näin perjantai oluiden jälkeen.... tai sit ei

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎