elikkä auto on e 34 525i vm-91 ja siinä on semmoinen vika että keskuslukitus ei toimi kunnolla. lisäks radio ym. sähkölaitteet ei toimi. missä vika? jos joku tietää asiasta jotain nii vois antaa jotain neuvoja...menee nimittäin kohta hermot
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e 34 sähköt sekasin!!! missä vika?
Collapse
X
-
Ensinnä kannattaa katoo sulakkeet (konepellin alta ja takapenkin alta). sitten katot johtosarjan joka kulkee takalaatikossa vasemmalla puolella ylhäällä takalaatikon kannen kiinnitysrautaa pitkin. Se johtosarja on usein osaksi kulunut/johtoja poikki. Jos nää ei vieläkään auta niin koita putsata akun navat/kengät ja kattoo miten maajohto on kiinni.
-
-
Tarkista myös maadoitus pisteet konehuoneen puolelta, mutta myös hytistä jos satut löytämään. Yleensä samaan pisteeseen on kasattu useampi maapiuha (RUSKEAn värinen piuha on BMW:ssä AINA maa), saman pultin alle kiristettynä.
Tarkista myös maadoituspiuhat akunkengässä, jos niitä on. Ettei yksikään piuha ole poikki tai abikoliitin löysällä, irti tai rikki.
Sama koskee akunnavalta lähteviä virtapiuhoja (niiden väri taas on PUNAINEN). Jos piuhaa seuraamalla löytyy erillinen sulakepesä, tarkista että sulake on ehjä.
t: Timo
Comment
-
-
Nostetaanpa aihe ylös kun kävi itsellekin kovin ajankohtaiseksi. Autoremppaa tehdessä soittelin musiikkia samalla (pari tuntia putkeen). Kotimatkalla sitten mankka yht'äkkiä kilahti. Sähköt katosivat siitä kokonaan eivätkä suostuneet palaamaan takaisin. Kotipihalla sitten huomasin, että myös keskuslukko oli samalla hävinnyt. Kävin äkkiä himassa (10min) ja lähdin uudelleen reissuun. Sitä ennen katsoin sulakkeet, jotka oli kaikki ehjiä. Kun menin takaisin autoon sisään, niin mankkaan tuli taas virrat ihan normaalisti (!?). Ajelin taas vähän matkaa ja mankka kilahti uudestaan. Jälleen perille päästyä sammutus ja käynnistys aktivoi mankan virrat, mutta nyt keskuslukitus jäi kokonaan mykäksi toimittuaan välissä taas pienen hetken...
Alkaa kuulostaa ihan joltain Renault-omistajan tarinalta. Puuhailin ruosteisen bensatankin ympärystän kimpussa, enkä siis käynyt lähelläkään mitään sähköjä remppaa tehdessä. Auto jäi vanhempien talliin ja sosialisoin sopivasti matkoilla olevan äitini auton itselleni. En viitsinyt edes rämpätä ovia lukkoon, kun pelkäsin etten sitten pääse enää sisälle ollenkaan. Lukkojen manuaalinenkin käyttö kun tuntui takkuavan kovasti.
Hyviä vinkkejä siis otetaan vastaan? Mankan irroitus lienee ensimmäisenä vuorossa. Mitään erityisiä "patentteja" sen asennuksessa ei pitäisi olla, joten vähän ihmetyttää tämä homma. Kyseessä on toki vanha p*ska mankka, että saattoihan se kilahtaa ihan omia aikojaankin...E39 520iA -02
Comment
-
-
Originally posted by kaskonenvaihda päävirtasulake, on akulta tulevassa johdossa"Mullehan EI vittuilla ilmaiseksi!!"
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
BMW e30 M3
BMW e21 320i ja 316 (museorekisterissä)
Pojalla: potkumallin BMW (joku e36:n versio - lasten leluiksihan ne onkin tarkoitettu )
+ muut lelut ja projektit
Comment
-
-
Originally posted by JalluOriginally posted by kaskonenvaihda päävirtasulake, on akulta tulevassa johdossaE39 520iA -02
Comment
-
-
Nyt napsahti omalle kohalle... Eilen illalla (sateessa) lopetti pyyhkijät toiminnan, samalla pimeni ainakin radio, keskuslukko ja sisävalot. Ja kas, aamulla kaikki toimi taas normaalisti. Onneksi muistin tän topicin joten vian löytäminen oli helppoa; uus päävirtasulake, kustannus 1,2 eur Kuvassa on vielä vanha sulake paikoillaan, ei siitä heti näe että on paskana mutta irroitettaessa levis kahteen osaan.Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
Juma... mahtaakohan mullakin olla tuo päävirtasulake mennyt... Oireet:
- mankka ei toimi
- pyyhkijävivusta ei toimi MIKÄÄN muu kuin "tehopesu"
- keskuslukko ei toimi
V*tuttaa aivan saakelisti kun ei meinaa mikään pysyä ennallaan vaan aina jotain kivaa tulee koko ajan, ja pitäisi auto saada leimattua liikenteeseen pitkällisen seisonnan jälkeen. Meinaa motivaatio loppua prkl... :(Sitä se on.
Comment
-
-
Itellä oli samaa vikaa, hävisi pyyhkiöistä kaikki muut nopeudet paitsi nopein, k-lukko ei toiminut, läppäri pimeänä ja mankka pimeänä. Syynä oli vink juuri tuo takapenkin alla oleva koriboxin päävirtasulakkeen hukkuminen suolaveteen ja sitä kautta oli hävinnyt koko rasian sisältö! E34:seni takapenkin alla vänkärinpuolella oli läpivientikorkki irti! Rasiastahan menee koriboxsille virrat, joka on toisellapuolella takapenkinalla!sigpic
Comment
-
-
Ajattelin nyt puolestani hieman päivittää tilannetta. Menin tutkimaan päävirtasulakkeen tilaa ja yllätyksekseni huomasin että sehän oli poikki!
Kävin ostamassa uuden tilalle sekä vaihdoin akulta lähtevän virtakaapelin liittimineen järeämpään. Kas kummaa, KAIKKI sähköongelmat hävisivät!
Itse asiassa, ns. vanhatkin ongelmat jotka olivat autossa olleet ostosta asti (bensamittarin heittely sekä mittariston pätkiminen sekä huoltovalojen resetoituminen) korjaantuivat! Kyllä oli todella tehokas(ja älyttömän halpa varsinkin vaikutukseensa nähden) fiksaus...Sitä se on.
Comment
-
-
Originally posted by CyrbanenAjattelin nyt puolestani hieman päivittää tilannetta. Menin tutkimaan päävirtasulakkeen tilaa ja yllätyksekseni huomasin että sehän oli poikki!
Kävin ostamassa uuden tilalle sekä vaihdoin akulta lähtevän virtakaapelin liittimineen järeämpään. Kas kummaa, KAIKKI sähköongelmat hävisivät!
Itse asiassa, ns. vanhatkin ongelmat jotka olivat autossa olleet ostosta asti (bensamittarin heittely sekä mittariston pätkiminen sekä huoltovalojen resetoituminen) korjaantuivat! Kyllä oli todella tehokas(ja älyttömän halpa varsinkin vaikutukseensa nähden) fiksaus...
Comment
-
Comment