Announcement

Collapse
No announcement yet.

e 34 sähköt sekasin!!! missä vika?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • remotec
    Newbiemmer
    • Apr 2004
    • 27
    • Paltamo

    e 34 sähköt sekasin!!! missä vika?

    elikkä auto on e 34 525i vm-91 ja siinä on semmoinen vika että keskuslukitus ei toimi kunnolla. lisäks radio ym. sähkölaitteet ei toimi. missä vika? jos joku tietää asiasta jotain nii vois antaa jotain neuvoja...menee nimittäin kohta hermot
  • tokatamm
    Bimmer Rookie
    • Nov 2003
    • 40

    #2
    Ensinnä kannattaa katoo sulakkeet (konepellin alta ja takapenkin alta). sitten katot johtosarjan joka kulkee takalaatikossa vasemmalla puolella ylhäällä takalaatikon kannen kiinnitysrautaa pitkin. Se johtosarja on usein osaksi kulunut/johtoja poikki. Jos nää ei vieläkään auta niin koita putsata akun navat/kengät ja kattoo miten maajohto on kiinni.

    Comment

    • kaskonen
      Newbiemmer
      • Jun 2004
      • 3

      #3
      vaihda päävirtasulake, on akulta tulevassa johdossa

      Comment

      • tihuovin
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1422
        • Oulu

        #4
        Tarkista myös maadoitus pisteet konehuoneen puolelta, mutta myös hytistä jos satut löytämään. Yleensä samaan pisteeseen on kasattu useampi maapiuha (RUSKEAn värinen piuha on BMW:ssä AINA maa), saman pultin alle kiristettynä.

        Tarkista myös maadoituspiuhat akunkengässä, jos niitä on. Ettei yksikään piuha ole poikki tai abikoliitin löysällä, irti tai rikki.

        Sama koskee akunnavalta lähteviä virtapiuhoja (niiden väri taas on PUNAINEN). Jos piuhaa seuraamalla löytyy erillinen sulakepesä, tarkista että sulake on ehjä.

        t: Timo

        Comment

        • .:miksu:.
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2004
          • 352

          #5
          Originally posted by tihuovin
          Sama koskee akunnavalta lähteviä virtapiuhoja (niiden väri taas on PUNAINEN).
          tai MUSTA

          Comment

          • Heguli
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2003
            • 815
            • www.e30m3.fi

            #6
            Tyhmä kysymys, mutta onko akku minkälaisessa hapessa ? Omasta meni akku melkolailla sippiin ja silloin alkoivat mitä ihmeellisemmät sähkölaite häiriöt :shock:
            Die beste fahrt mit hosen an, BMW

            Comment

            • Sickness
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 1923
              • Helsinki

              #7
              Nostetaanpa aihe ylös kun kävi itsellekin kovin ajankohtaiseksi. Autoremppaa tehdessä soittelin musiikkia samalla (pari tuntia putkeen). Kotimatkalla sitten mankka yht'äkkiä kilahti. Sähköt katosivat siitä kokonaan eivätkä suostuneet palaamaan takaisin. Kotipihalla sitten huomasin, että myös keskuslukko oli samalla hävinnyt. Kävin äkkiä himassa (10min) ja lähdin uudelleen reissuun. Sitä ennen katsoin sulakkeet, jotka oli kaikki ehjiä. Kun menin takaisin autoon sisään, niin mankkaan tuli taas virrat ihan normaalisti (!?). Ajelin taas vähän matkaa ja mankka kilahti uudestaan. Jälleen perille päästyä sammutus ja käynnistys aktivoi mankan virrat, mutta nyt keskuslukitus jäi kokonaan mykäksi toimittuaan välissä taas pienen hetken...

              Alkaa kuulostaa ihan joltain Renault-omistajan tarinalta. Puuhailin ruosteisen bensatankin ympärystän kimpussa, enkä siis käynyt lähelläkään mitään sähköjä remppaa tehdessä. Auto jäi vanhempien talliin ja sosialisoin sopivasti matkoilla olevan äitini auton itselleni. En viitsinyt edes rämpätä ovia lukkoon, kun pelkäsin etten sitten pääse enää sisälle ollenkaan. Lukkojen manuaalinenkin käyttö kun tuntui takkuavan kovasti.

              Hyviä vinkkejä siis otetaan vastaan? Mankan irroitus lienee ensimmäisenä vuorossa. Mitään erityisiä "patentteja" sen asennuksessa ei pitäisi olla, joten vähän ihmetyttää tämä homma. Kyseessä on toki vanha p*ska mankka, että saattoihan se kilahtaa ihan omia aikojaankin...
              E39 520iA -02

              Comment

              • Jallu
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2002
                • 707
                • Jänkhä

                #8
                Originally posted by kaskonen
                vaihda päävirtasulake, on akulta tulevassa johdossa
                Jep jep, suosittelen päävirtasulakkeen vaihtoa/tarkistusta. Allekirjoittaneella oli ex e34:ssa vikana että pyyhkijät, mankka ja keskuslukitus pelas miten sattuu. Tarkasteltiin johtosarjat (hyvä ettei koko auto palanu.. :oops: ) Kunnes paikallisen bmw murskaamon testeri ilmoitti päävirtasulakkeen olevan viallinen (tähän asti luulin että sulake toimii tai sitte ei..!) Vanha sulake mäkeen ja uutta suoleen, ja vika häipyi.
                "Mullehan EI vittuilla ilmaiseksi!!"
                - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
                BMW e30 M3
                BMW e21 320i ja 316 (museorekisterissä)
                Pojalla: potkumallin BMW (joku e36:n versio - lasten leluiksihan ne onkin tarkoitettu )
                + muut lelut ja projektit

                Comment

                • Sickness
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 1923
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by Jallu
                  Originally posted by kaskonen
                  vaihda päävirtasulake, on akulta tulevassa johdossa
                  Jep jep, suosittelen päävirtasulakkeen vaihtoa/tarkistusta. Allekirjoittaneella oli ex e34:ssa vikana että pyyhkijät, mankka ja keskuslukitus pelas miten sattuu. Tarkasteltiin johtosarjat (hyvä ettei koko auto palanu.. :oops: ) Kunnes paikallisen bmw murskaamon testeri ilmoitti päävirtasulakkeen olevan viallinen (tähän asti luulin että sulake toimii tai sitte ei..!) Vanha sulake mäkeen ja uutta suoleen, ja vika häipyi.
                  Mulla on kyllä pyyhkijöissäkin vikaa, eli toimii muuten hyvin, mutta keskimmäinen nopeus on jatkuvasti seisonta-moodissa. Eli se tihkua nopeamman nopeuden mukavuustoiminto, joka hidastaa pyyhintänopeutta esim. valoihin pysähtyessä on päällä jatkuvasti. Toivottavasti sekin korjautuu samalla, on muuten harvinaisen nihkeää kun on käytössä tasan tihku ja "Kankkunen", eli nopein vaihtoehto...
                  E39 520iA -02

                  Comment

                  • Kentsu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 1397
                    • Tuusula

                    #10
                    Nyt napsahti omalle kohalle... Eilen illalla (sateessa) lopetti pyyhkijät toiminnan, samalla pimeni ainakin radio, keskuslukko ja sisävalot. Ja kas, aamulla kaikki toimi taas normaalisti. Onneksi muistin tän topicin joten vian löytäminen oli helppoa; uus päävirtasulake, kustannus 1,2 eur Kuvassa on vielä vanha sulake paikoillaan, ei siitä heti näe että on paskana mutta irroitettaessa levis kahteen osaan.
                    Ex: 523iA '97, 520iA '89
                    /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                    Comment

                    • takahiki
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2004
                      • 203
                      • home

                      #11
                      jeps,takuuvarma vikapaikka on se pää virta sulake,se alumiini levy mustassa kuoressa vänkärin iskunvaimentimen luona :?

                      Comment

                      • Cyrbanen
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2003
                        • 66
                        • Helsinki

                        #12
                        Juma... mahtaakohan mullakin olla tuo päävirtasulake mennyt... Oireet:
                        - mankka ei toimi
                        - pyyhkijävivusta ei toimi MIKÄÄN muu kuin "tehopesu"
                        - keskuslukko ei toimi

                        V*tuttaa aivan saakelisti kun ei meinaa mikään pysyä ennallaan vaan aina jotain kivaa tulee koko ajan, ja pitäisi auto saada leimattua liikenteeseen pitkällisen seisonnan jälkeen. Meinaa motivaatio loppua prkl... :(
                        Sitä se on.

                        Comment

                        • Latexi81
                          BTCF Member
                          • May 2005
                          • 159
                          • Seinäjoki

                          #13
                          Itellä oli samaa vikaa, hävisi pyyhkiöistä kaikki muut nopeudet paitsi nopein, k-lukko ei toiminut, läppäri pimeänä ja mankka pimeänä. Syynä oli vink juuri tuo takapenkin alla oleva koriboxin päävirtasulakkeen hukkuminen suolaveteen ja sitä kautta oli hävinnyt koko rasian sisältö! E34:seni takapenkin alla vänkärinpuolella oli läpivientikorkki irti! Rasiastahan menee koriboxsille virrat, joka on toisellapuolella takapenkinalla!
                          sigpic

                          Comment

                          • Cyrbanen
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2003
                            • 66
                            • Helsinki

                            #14
                            Ajattelin nyt puolestani hieman päivittää tilannetta. Menin tutkimaan päävirtasulakkeen tilaa ja yllätyksekseni huomasin että sehän oli poikki!
                            Kävin ostamassa uuden tilalle sekä vaihdoin akulta lähtevän virtakaapelin liittimineen järeämpään. Kas kummaa, KAIKKI sähköongelmat hävisivät!

                            Itse asiassa, ns. vanhatkin ongelmat jotka olivat autossa olleet ostosta asti (bensamittarin heittely sekä mittariston pätkiminen sekä huoltovalojen resetoituminen) korjaantuivat! Kyllä oli todella tehokas(ja älyttömän halpa varsinkin vaikutukseensa nähden) fiksaus...
                            Sitä se on.

                            Comment

                            • Leka
                              BTCF Member
                              • Sep 2003
                              • 7701
                              • Vilppula

                              #15
                              Originally posted by Cyrbanen
                              Ajattelin nyt puolestani hieman päivittää tilannetta. Menin tutkimaan päävirtasulakkeen tilaa ja yllätyksekseni huomasin että sehän oli poikki!
                              Kävin ostamassa uuden tilalle sekä vaihdoin akulta lähtevän virtakaapelin liittimineen järeämpään. Kas kummaa, KAIKKI sähköongelmat hävisivät!

                              Itse asiassa, ns. vanhatkin ongelmat jotka olivat autossa olleet ostosta asti (bensamittarin heittely sekä mittariston pätkiminen sekä huoltovalojen resetoituminen) korjaantuivat! Kyllä oli todella tehokas(ja älyttömän halpa varsinkin vaikutukseensa nähden) fiksaus...
                              Niitä pääsulakkeen murtumia ei tosiaan huomaa ennen kuin sen ottaa irti...
                              sigpic

                              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎