Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 etuparkkivalon vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JuRi
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 147
    • Kotka

    e34 etuparkkivalon vaihto

    Kävin eilen katsastuksessa ja ainoa mitä löytyi oli repsikan puoleinen etuparkkivalo. Katselin tuossa illalla miten sen vaihtais, mutta en viitsinyt vielä käydä aukomaan niitä muoveja sieltä konehuoneen puolelta. Olisiko se sieltä kautta vaihdettavissa? Toinen kysymys: Millä systeemillä ne valojen säädöt (kojelaudassa se säätöpyörä) toimii kun auto kuormitetaan esim. peräpäästä? Näyttäisi siltä, että minulla se säätö ei toimi ollenkaan.

    edit 525i -91
    Last edited by JuRi; 09-09-2005, 09:40.
  • pmv
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 2032
    • tornio

    #2
    Juu...parkkivalo on sellaisen tötsän päässä. Kannattaa varovasti käännellä irti, kun voi murtua herkästi.

    Ensin pitää toki ottaa se suojamuovi siitä irti. Sen malli kaiketi vaihtelee sen perusteella, mikä kone on kyseessä. Kääntää 90 astetta niitä ruuveja muovin yläpäässä ja nostaa irti.

    Comment

    • JuRi
      Bimmer Rookie
      • Mar 2005
      • 147
      • Kotka

      #3
      Kiitos tiedosta. No nyt itsekin löysi kohdasta similar thread samanlaisen kysymyksen. En vain löytänyt sitä aikaisemmin searchilla.

      Comment

      • jani73
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 4330
        • Turku

        #4
        Originally posted by JuRi
        Toinen kysymys: Millä systeemillä ne valojen säädöt (kojelaudassa se säätöpyörä) toimii kun auto kuormitetaan esim. peräpäästä? Näyttäisi siltä, että minulla se säätö ei toimi ollenkaan.
        Siellähän on sellaiset moottorit jotka säätää valoja.
        Vikaa voi olla säätimessä tai niissä moottoreissa/johdoissa.

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Originally posted by JuRi
          Kävin eilen katsastuksessa ja ainoa mitä löytyi oli repsikan puoleinen etuparkkivalo. Katselin tuossa illalla miten sen vaihtais, mutta en viitsinyt vielä käydä aukomaan niitä muoveja sieltä konehuoneen puolelta. Olisiko se sieltä kautta vaihdettavissa? Toinen kysymys: Millä systeemillä ne valojen säädöt (kojelaudassa se säätöpyörä) toimii kun auto kuormitetaan esim. peräpäästä? Näyttäisi siltä, että minulla se säätö ei toimi ollenkaan.

          edit 525i -91
          Valojen korkeussäädössä ei ole mitään automatiikkaa vaan säätö tapahtuu siitä säätöpyörästä. Yleisin syy korkeussäädön toimimattomuuteen taitaa olla se ettei sitä käytetä säännöllisesti jolloin säätö jumiutuu.

          Polttimoiden vaihtohan neuvotaan käyttöohjekirjassa...
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • Kentsu
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 1397
            • Tuusula

            #6
            Originally posted by JuRi
            Millä systeemillä ne valojen säädöt (kojelaudassa se säätöpyörä) toimii kun auto kuormitetaan esim. peräpäästä? Näyttäisi siltä, että minulla se säätö ei toimi ollenkaan.
            Taas asiaan liittyen sairaasta mielikuvituksesta pulpahti kysymys: Jos autossa on tasonsäätö perspäässä (leveling device, ilmajouset jne.), onko tuo valojen korkeussäätö pakollinen ja onko se varusteena noissa autoissa? Periaatteessahan valojen korkeussäätöä ei silloin tartte kun takapuoli on kuormasta riippumatta "levelissä".
            Ex: 523iA '97, 520iA '89
            /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎