Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottorijarrutus hukassa!? (e34)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • IsoB
    Newbiemmer
    • Aug 2004
    • 7

    Moottorijarrutus hukassa!? (e34)

    e 34 535i
    Ongelman kuvaus: auton kulutusmittari ei näytä nollaa jalkaa pedaalilta nostettaessa, eli toisin sanoen polttoaineensyöttö ei katkea(?) Tämä tapahtuu ainoastaan silloin, kun moottori on saavuttanut oikean käyntilämpötilansa, ei koskaan kylmänä. Joskus viisari jää viipottamaan 2-4 litran seutuville, mutta ei suostu laskemaan kovassakaan moottorijarrutuksessa.

    Mistähän kohtaa vikaa kannattaisi etsiä?
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    #2
    kuusu

    pääseekö kaasunasentotunnistin tyhjäkäynti asentoon, ettei vaijeri olis liian kireällä.??
    Aprilia RSV4

    Comment

    • tmth
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 2194
      • Kangasala

      #3
      Mulla on satunnaisesti sama vika. Siis kyllä se moottorilla jarruttaa, mutta toi mittari varmaan elää välillä omaa elämäänsä, ainakin mulla.

      F10 & R55
      ex:
      E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

      Comment

      • BMW 325I avo
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 832
        • Tampere

        #4
        Mulla on hiukan samaa vikaa. Kylmänä se tekee tuota koko ajan, liittyisikö ryyppyyn jotenkin? Eli tuo on ok. Mutta moottori kun lämpeää, niin jos nostaa kaasua pikkuhiljaa ylös, niin mittari ei mene nollaan. Jos vähän rivakammin nostaa jalan kaasulta, niin sitten menee Ja selkeästi puuttuu moottorijarrutus, jos mittari ei mene nollaan.
        // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5856
          • Joccis City

          #5
          rivakasti

          veikkaisin just tota kaasunasento tunnistinta, eli hitaasti kaasunostettaessa ei kytkin toimi ja nopeasti nostettaessa kytkin toimii....
          boxin pitää saada tieto että kaasu on kokonaan pois päältä (tyhjäkäynti alueella) että se lopettaa ruiskuttamisen....
          Aprilia RSV4

          Comment

          • ///MJ
            BTCF Member
            • Jan 2004
            • 1869
            • Joensuu

            #6
            Voisiko myös johtua vuotavista suuttimista?
            F36 428iA GC M-Sport
            Z3 2.8i Roadster Myytävänä

            M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

            M: E36 328i osia

            M: E39 business cd ja info display

            M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

            Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

            Comment

            • Kyytsis
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 3472
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by BMW_///M
              Voisiko myös johtua vuotavista suuttimista?
              Tuskin, varmaan olisi muitakin ongelmia jos noin paljoa vuotaisivat.

              Kuulostaa aivan kaasuläpänasentoanturin vialta.

              Comment

              • IsoB
                Newbiemmer
                • Aug 2004
                • 7

                #8
                Hukassa edelleen...

                Kiitos vinkeistä!

                Sikäli kun vastauksianne luin, melkeinpä kallistun itsekin tuohon kaasuläpän anturiin vikaan... Nyt sitten uunona kysynkin, onko anturi itse suhteellisen helposti tarkistettavissa vai joutuuko auton viemään huoltoon?

                Comment

                • Kyytsis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 3472
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by IsoB
                  Kiitos vinkeistä!

                  Sikäli kun vastauksianne luin, melkeinpä kallistun itsekin tuohon kaasuläpän anturiin vikaan... Nyt sitten uunona kysynkin, onko anturi itse suhteellisen helposti tarkistettavissa vai joutuuko auton viemään huoltoon?
                  On tarkistettavissa ihan yleismittarilla, anturi löytyy siitä kaasuläppä akselilta, sellainen kämmenenkokoinen musta muovilaatikko. Siihen menee johto jossa kolme napaa, ota irti.

                  Pyydä kaveria kääntelemään kaasuläppää ääriasennosta toiseen kun mittaat napojen välistä vastusta, keskimmäinen ja toinen reuna pitäisi reagoida kun kaasu kiinni ja keskimmäinen ja toinen reuna kun kaasu täysin auki.

                  Voit myös ottaa johdon vain irti ja ajaa autolla, jos moottorijarrutus toimii samoin johto irti kuin johto kiinni, niin vika on myös paikallistettu.

                  t.Ville

                  Comment

                  • karhunkaa
                    Newbiemmer
                    • Aug 2005
                    • 9

                    #10
                    Mulla on vähän samaa vikaa eli ku yrittää jarruttaa moottorilla ni kulutusmittari ei mee nollaan. Yleensä tää tapahtuu ku nostaa kaasun pois hiljalleen, pari nopeempaa polkasuu ni viisari menee nollille.

                    Comment

                    • RiiQuu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 1367

                      #11
                      Originally posted by Kyytsis
                      Kuulostaa aivan kaasuläpänasentoanturin vialta.
                      Niin kuulostaa. Mutta muistakaa ottaa se throttle body (mikälie suomeksi ) kanssa auki! Siellä voi olla sellainen scheissekertymä, joka estää kaasuläppää menemästä kiinni/muuten vaan toimimasta herkästi. Nimim. kokemusta on! 15 vuoden aikana kertyy yllättävän paljon tavaraa sinne väliin..

                      Ja vielä sellainen pointti tähän että useissa Motroniceissa ei katkaise bensasyöttöä jos kierrokset on 1500 tai alle. Eli silloin neulakaan ei luonnollisesti mene nollaan.
                      "Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
                      - - -
                      E30 325i Cabrio M-Technic I 1990
                      Cäbi©

                      E36 M3 Coupé 1996
                      G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

                      Comment

                      • BMW 325I avo
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2004
                        • 832
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by RiiQuu
                        ...voi olla sellainen scheissekertymä... .
                        Ja kielitaidottomille scheisse = paska (throttlebodyä en tiedä...)

                        Originally posted by RiiQuu
                        ...Motroniceissa ei katkaise bensasyöttöä jos kierrokset on 1500 tai alle. Eli silloin neulakaan ei luonnollisesti mene nollaan.
                        Kiitos tiedosta. Tämä täsmää hyvin tähän omaan "ominaisuuteen".
                        Last edited by BMW 325I avo; 15-09-2005, 12:37.
                        // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                        Comment

                        • Xhawk
                          OBTCF Member
                          • Jul 2004
                          • 2326
                          • Kierrosalueella (hki)

                          #13
                          Originally posted by RiiQuu
                          ... throttle body (mikälie suomeksi )...
                          Kaasuläppärunko
                          "Position One, Position One"
                          Punainen miesten voimisteluauto

                          BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

                          Comment

                          • Kyytsis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2003
                            • 3472
                            • Helsinki

                            #14
                            Originally posted by RiiQuu
                            Niin kuulostaa. Mutta muistakaa ottaa se throttle body (mikälie suomeksi ) kanssa auki! Siellä voi olla sellainen scheissekertymä, joka estää kaasuläppää menemästä kiinni/muuten vaan toimimasta herkästi. Nimim. kokemusta on! 15 vuoden aikana kertyy yllättävän paljon tavaraa sinne väliin..

                            Ja vielä sellainen pointti tähän että useissa Motroniceissa ei katkaise bensasyöttöä jos kierrokset on 1500 tai alle. Eli silloin neulakaan ei luonnollisesti mene nollaan.
                            Throttle body = kaasuläppäkotelo.

                            Myös L-jetissä bensansyöttöä ei katkaista alle 1500rpm ettei kone sammuisi tyystin..

                            Comment

                            • Jusaus
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 1122
                              • Kajaani

                              #15
                              Mullakin kun kone on kylmä niin ei aina heti moottorijarrutoimi. Eli kulutuslukema jää siihen 4-6 litran kohdille ja n. 5 sekunnin päästä menee nollille ja tämän tunteekin selvästi kun sen moottorin jarruvoima kasvaa..
                              Nyk: GSX1300R -00
                              Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
                              ---------------------------------------------
                              -Official member of BTCF-Sauna Team-
                              ---------------------------------------------

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎