Kokeillaanpas josko täältä löytyisi vinkkejä jarrupääsylinterin huoltoon kun intterwebistä ei tunnu tämmöiseen löytyvän vastauksia
Hommasin E34 M5 3.8 jarrupääsylinterin (Girling) tiivistesarjan ja pistin sylinterin palasiksi. Sinällään tämä pikkuprojekti eteni kovinkin näppärästi siihen asti kunnes tuli eteen "kakkosmännän" vapautus (jarrupääsylinterin sisään katsoessa taaempi, eli auton kulkusuunnassa etummainen mäntä).
Männän palautusjousi painaa mäntää jonkinsortin lukitusta vasten, mutta useamman hetken jarrupääsylinteriä käsissä pyöritettyäni ja mäntää ees-taas paineltuani en saa päähäni minkämoisesta lukituksesta on kyse
Vahva veikkaus kohdistuisi etummaiseen jarrunestesäiliön kupissa olevaan tappiin mutta se ei tunnu liikkuvan mihinkään eikä kehtaisi alkaa sitä kovasti vasaroimaan ennenkuin on varmuus mitä on tekemässä. Toinen veikkaus olisi pyöräyttää mäntää esim. 90-astetta (männän päässä sivuissa on hahlot) mutta tätä varten pitäisi askarrella sopiva työkalu ettei menisi sylinterin seinämät kovin naarmuille.. työkalua ei taas kehtaisi ihan turhanpäiten alkaa väkertelemään.
Kaikenkaikkiaan yllättävänkin puhtaassa kunnossa sisuskalut tämmöisessä 28v vanhassa jarrupääsylinterissä, hieman toki tummaa jarrunestettä ja kumitiivisteiden hippusia muttei mitään huolestuttavaa. Näinpä tämän voisi myös ilman kakkosmännän tiivisteiden uusimistakin pistää kasaan, mutta mukavahan nekin olisi nyt vaihtaa kun osa on puoliksi purettuna pöydällä.
Ideas welcome!
RealOEM part # https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=34_0216
Hommasin E34 M5 3.8 jarrupääsylinterin (Girling) tiivistesarjan ja pistin sylinterin palasiksi. Sinällään tämä pikkuprojekti eteni kovinkin näppärästi siihen asti kunnes tuli eteen "kakkosmännän" vapautus (jarrupääsylinterin sisään katsoessa taaempi, eli auton kulkusuunnassa etummainen mäntä).
Männän palautusjousi painaa mäntää jonkinsortin lukitusta vasten, mutta useamman hetken jarrupääsylinteriä käsissä pyöritettyäni ja mäntää ees-taas paineltuani en saa päähäni minkämoisesta lukituksesta on kyse
Vahva veikkaus kohdistuisi etummaiseen jarrunestesäiliön kupissa olevaan tappiin mutta se ei tunnu liikkuvan mihinkään eikä kehtaisi alkaa sitä kovasti vasaroimaan ennenkuin on varmuus mitä on tekemässä. Toinen veikkaus olisi pyöräyttää mäntää esim. 90-astetta (männän päässä sivuissa on hahlot) mutta tätä varten pitäisi askarrella sopiva työkalu ettei menisi sylinterin seinämät kovin naarmuille.. työkalua ei taas kehtaisi ihan turhanpäiten alkaa väkertelemään.
Kaikenkaikkiaan yllättävänkin puhtaassa kunnossa sisuskalut tämmöisessä 28v vanhassa jarrupääsylinterissä, hieman toki tummaa jarrunestettä ja kumitiivisteiden hippusia muttei mitään huolestuttavaa. Näinpä tämän voisi myös ilman kakkosmännän tiivisteiden uusimistakin pistää kasaan, mutta mukavahan nekin olisi nyt vaihtaa kun osa on puoliksi purettuna pöydällä.
Ideas welcome!
RealOEM part # https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=34_0216
Comment