Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34: Etupenkin lattiassa kaksi reikää (molemmin puolin)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Madfexx
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3646
    • Lempäälä

    E34: Etupenkin lattiassa kaksi reikää (molemmin puolin)

    Peseskelin tuossa viikko takaperin autoa, ja huomasin vahaussession jälkeen että tuota kytkinjalan lepuuttajaan pitkin valui vesipisaroita. Tutkin asiaa tarkemmin, ja totesin että jälkiasennetun varashälyttimen asennuksen yhteydessä yhtä läpivientikumia/tiivistettä oli leikelty niin että ulkoa näkyi pieni aukko suoraan sisälle. Raotin hieman lattiamattoa (joka oli kostea), ja huokasin helpottuneena. Pientä pintaruostetta oli nähtävissä, muuten kaikki ok.

    Tänään päivän kestäneen sadekelin jälkeen tutkiskelin jälleen jalkatilaa (korjasin läpivientikumin jo alkuviikosta), ja kiskaisin lattiamattoa hieman enemmän irti. Hieman lähempää penkkejä, reunasta, noin ratin kehän alareunan kohdalta, löytyi suht symmetrinen parin sormen mentävä reikä josta näkyi suoraan pihalle. Kiroilin itsekseni, ja koputtelin pohjaa reijän ympäriltä: onneksi tuntui olevan tervettä peltiä. Kiersin auton toiselle puolen, ja yllätyksekseni löysin vastaavan reijän aivan vastaavasta kohtaa.

    Voiko kyseiset reijät laitattaa surutta umpeen, vai onko kyseessä jonkinnäköiset tarpeelliset "ilmanvaihtoaukot" tai "vesireijät" jotka ovat vain päässeet ruostumaan hieman reunoiltaan? Muistaisin lukeneeni jostain vastaavista täältä foorumilta. Eli infoa kaivataan
    Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
    Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11
  • Arnolds
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3311
    • Kajjjaani

    #2
    Ei kai se mitään haittaa jos ne kiinni vedät vaikka migillä. Normaalisti niissä on peltiset peitelevyt(ilmeisesti sulla karisseet matkalle) jotka tietty voi korvata vaikka kumisilla. Ilmeisesti ne on tosiaan tarkoitettu veden poistoon, mutta ei sinne maton alle pitäis sitä vettä mennäkkään ja jos menee niin kyllä se pitää jo muutenkin sitten kuivattaa. Varsinkin mato on syytä ottaa pois ja kuivata kunnolla ettei jää kosteus muhimaan sen alla. Voi olla muuten edessä muutakin pientä projektia.
    F26 xDrive20d TwinPower

    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

    Comment

    • Madfexx
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 3646
      • Lempäälä

      #3
      Kiitoksia. Mitä ilmeisimmin on tosiaan jotain karissut matkalle niiden reikien kohdalta Mitenkäs mahtaa olla tuon maton irroittamisen laita, eli pitääkö tuota kojelautaa irroittaa pahasti ennen kuin maton saa käärittyä rullalle? Penkit nyt täytyy ainakin irroittaa...
      Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
      Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

      Comment

      • jakusa
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 515
        • Lempäälä

        #4
        Noista rei'istä tosiaan ollu juttua aiemmin, itellä kanssa vesi valui vasemman jalan tukea pitkin aikoinaan ja maantie näkyi. Penkit, vasemman jalan tuki ja "kynnyslista" ainakin irti ja pakottaa sitä lattiamattoa sivuun. Itse en purkanut mitään kojelautaa tms. Siinä matossa on jatkokohta juuri etupenkkien alla, helpottaa hommaa.
        -after all is said and done more is said than done-


        Comment

        • Madfexx
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3646
          • Lempäälä

          #5
          OK. Mulla tuossa tuo koko kojelaudan alusta purettuna, ja tuo kynnyslistakin osaksi irroitettuna. Sitä ei saa ilmeisesti liu'utettua kokonaan irti ennen kuin penkki on irroitettu. Kuulostaa hyvälle tuo maton jatkokohta... helpottanee sitten hommaa huomattavasti.
          Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
          Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

          Comment

          • Lakeson
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 649
            • Jyväskylä

            #6
            Originally posted by Madfexx
            OK. Mulla tuossa tuo koko kojelaudan alusta purettuna, ja tuo kynnyslistakin osaksi irroitettuna. Sitä ei saa ilmeisesti liu'utettua kokonaan irti ennen kuin penkki on irroitettu. Kuulostaa hyvälle tuo maton jatkokohta... helpottanee sitten hommaa huomattavasti.
            Leikkaa kardaanitunnelin kohdalta matto kahteen osaa, niin ei turhaan tarvii purkaa vänkärin puolta. Matto on varmaan imukykyisempi kuin ykskään terveysside.. kestää kuivaa.
            Ei mopolla mahottomia..

            Comment

            • jani73
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 4320
              • Turku

              #7
              Originally posted by Madfexx
              OK. Mulla tuossa tuo koko kojelaudan alusta purettuna, ja tuo kynnyslistakin osaksi irroitettuna. Sitä ei saa ilmeisesti liu'utettua kokonaan irti ennen kuin penkki on irroitettu.
              Kylä lähtee.
              Kokeile vaikka vetää ensin eteen niin paljon kuin menee ja taivuta sitä auton keskelle päin ja sitten taaksepäin....tai toisinpäin. Kyllä sä sen keksit miten se lähtee irti kun katsot niitä klipsejä.

              Comment

              • Madfexx
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 3646
                • Lempäälä

                #8
                Eli keskikonsolikin pitää purkaa:/ Nooh, kai se sitten siinä samalla menee...

                Koitin tosiaan vetää sitä listaa vain taaksepäin, joten pitää koittaa nyt sitten toiseen suuntaan.
                Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

                Comment

                • jakusa
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2004
                  • 515
                  • Lempäälä

                  #9
                  Kuinkahan hyvin tommoset märät lattiamatot("äänieristematot") kuivuvat semmosessa kerrostaloissa olevissa kuivaushuoneissa. Vai pitäsköhän ne tunkea johonkin kuivaimeen vai voiko tehokas kuivaus jotenkin vahingoittaa(kutistua?) noita.

                  Tänään puolentoistaviikon seisokin jälkeen autolla kun lähin liikenteeseen niin hetkessä takalasi ihan ummessa huurusta. Hieman pitemmän ajon jälkeen rupes housut tuntumaan kosteilta, oli penkit ihan kosteat. Sitte auto seiso ABC:n pihassa n. 10 min ni oli kaikki lasit sisältä vesihumun peitossa, siis ei mitään huurua vaan vettä.

                  Autona siis e34.
                  -after all is said and done more is said than done-


                  Comment

                  • XXX
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2005
                    • 54

                    #10
                    Originally posted by jakusa
                    Kuinkahan hyvin tommoset märät lattiamatot("äänieristematot") kuivuvat semmosessa kerrostaloissa olevissa kuivaushuoneissa. Vai pitäsköhän ne tunkea johonkin kuivaimeen vai voiko tehokas kuivaus jotenkin vahingoittaa(kutistua?) noita.
                    Käy ostamassa uudet eristematot Etolasta tai jostain vastaavasta kaupasta, onpahan ainakin kuivat.

                    Comment

                    • jakusa
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 515
                      • Lempäälä

                      #11
                      Originally posted by XXX
                      Käy ostamassa uudet eristematot Etolasta tai jostain vastaavasta kaupasta, onpahan ainakin kuivat.
                      Eipä taida olla kauhean halpaa ja voi pää hajota kun yrittää saada siitä siistin näköistä. Uudet alkuperäiset ehkä, mutta varmaan vielä kalliimmat.
                      -after all is said and done more is said than done-


                      Comment

                      • Juubi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2004
                        • 999

                        #12
                        Originally posted by jakusa
                        Kuinkahan hyvin tommoset märät lattiamatot("äänieristematot") kuivuvat semmosessa kerrostaloissa olevissa kuivaushuoneissa. Vai pitäsköhän ne tunkea johonkin kuivaimeen vai voiko tehokas kuivaus jotenkin vahingoittaa(kutistua?) noita.
                        Kuivasin omat e30 matot lämpökeskuksessa, kestävät kauan kuivua joten jos saavat olla kuivaushuoneessa päiviä niin sillaihan ne parhaiten kuivuu. Eikä tuo materiaali mihinkään kutistunut, kestää varmasti lämpöäkin kuivauksessa jos vaan saatavilla.

                        Omat matot oli jo kuitenkin niin märät että kun heitin ne piha-aidalle lepäämään niin vesinoro alkoi valua nurkasta.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎