E34 jäähdytysneste häviää -> kuskin lattia märkä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hevimies
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1456
    • Savonlinna

    E34 jäähdytysneste häviää -> kuskin lattia märkä

    Searchia kokeilin eikä nykäissyt. Toinen samankaltainen topicci löytyi mutta tuntuu kuolleen pystyyn. Asiaan...

    M50B25 E34 Touring syö jäähdytysnestettä ja eilen huomasin että kusikin lattia on märkä. Taitaa olla lämppärin kenno tai joku o-rengas finaalissa? Autossa on manuaali-ilmastointi. Muistelen jossain törmänneeni kennon vaihto-ohjeisiin, löytyisikö linkkiä? Taitaa prkl purattaa koko kojelaudan.. Nyt on kaikki hyvät neuvot ja poppakonstit arvossaan!
  • Zoui
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 6350
    • Tampere

    #2
    En nyt het hätään sitä ohjetta löytänyt, mutta kyllä siinä aika paljon purkamaan joutuu. Eli kojelaudan alaosat ja keskikonsolia ainakin pois paikaltaan.

    Elämä on pihakivestä.

    Comment

    • roadster
      Bimmer Rookie
      • Jul 2004
      • 133

      #3
      Jotain apua...

      Tuosta viestiketjusta vois löytyä jotain, ellet ole jo lukenut...

      E36 320iA Coupe, vm.-92

      Comment

      • Hevimies
        Bimmer Enthusiast
        • May 2004
        • 1456
        • Savonlinna

        #4
        Originally posted by roadster
        Tuosta viestiketjusta vois löytyä jotain, ellet ole jo lukenut...

        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=19287
        Keskustelivat E36:sta mutta Gonzalesin postaus "Lämppärinkennon o-renkaathan ne, tyyppivika... Kun tiputat ratin alapuolelta sen "suojapahvin" pois, niin näkyy kaksi putkea jotka tulee yläviistosta konetilan puolelta kennolle. Siitä kennon ja näiden putkien liitoksesta löytyy nää o-renkaat... Tuo ikkunoiden huurtuminen vaikuttas siltä että kosteutta on reilusti ja tämä kannattaa kattoo ensimmäisenä. Onko lattiamatto märkä kuskinpuolella kaasupolkimen tienoilta??" vastaa kyllä täysin ongelmaani ja nimenomaan tuolla kaasupolkimen luona näytti olleen suurin kosetus.

        Comment

        • alspe
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 3399
          • Tre

          #5
          Mulla on Siemens-kennolla oleva lämmityslaite, ei ilmastointia. Ei siinä ainakaan joudu ottamaan paljon kojelautaa pois kun hieman miettii, ettei tee turhaa työtä. Keskikonsolia takaa alkaen irroittamaan ja vetämään sitä taakse päin. Kuskin jalkatilasta pahvit ym. härpäkkeet pois niin alkaa kennon päätyä näkyä ja voit käsin koitella vuotaako.
          G30 520d xDrive
          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

          Comment

          • jakusa
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 515
            • Lempäälä

            #6
            Originally posted by jakusa
            Sama homma ku kennon poistossa Eli keskikonsoli, radio /lämpötilansäätöhärpäkkeet, ajotietokone/kellosetti ja hanskalokero pois. Sit kennon suoja tms pois edestä ja saa lämppärin kennon esiin. Putket irti ja kenno pois sieltä. Pelkät tiivisteet voi ehkä saada vaihdettua ilman kennon irroitusta...

            Bentleyn manuaali oli apuna mutta ei sitä välttämättä tarvitse, tuossa e32 vastaava menee lähes samalla tavalla
            Itse siis käytin kennon testattavana liikkeessä vuodon varalta, siksi otin sen irti.
            -after all is said and done more is said than done-


            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #7
              Tuossa vielä yksi E32:n purkuohje avuksi.
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              Working...
              X