Announcement

Collapse
No announcement yet.

Casterista E34

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MasaYards
    Bimmer Rookie
    • Oct 2003
    • 93

    Casterista E34

    Autoon on uusittu kaikki etupään osat, paitsi iskarit ja jouset.
    Käytin tänään autoa 4pyöräsuuntauksessa, Oikean puolen caster heitti aika paljon, en muista tarkkaa arvoa nyt, toinen oli kuiten ohjearvoissa.
    Tutkiskelin oikeanpuolen tolppaa ja huomasin että sieltä puuttuu ylempi jousen tukikumi tai mikä muovi se nyt on, siitä yläpään laakerin ja jousen välistä.
    Voiko tämä aiheuttaa tuon casterin virheen, jota asentajan mukaan oli reilusti?
    Toinen mikä tuli mieleen on Alatukivarret, jotka jouduin laittamaan erimerkkiset. Toinen TRW ja toinen Lemförder. Voisiko näissä olla eroa niin että se vaikuttaisi tuohon casteriin. Itsestä ainakin tuntuis et tuo vois muuttaa vaan camberia..
    Kertokaa viisaammat?
  • DiisseliKiisseli
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 550
    • Uusimaa

    #2
    En tiedä casterista tai camberista mutta muuten:

    Sitä bemarin etupäätä korjanneena minä laittaisin ainakin molemmille puolille samanlaiset palikat, oli sitten lemfööderi tai joku muu. Kumpikin etupyörä on kumien varassa tukien päässä. Tuet itsessään ei tarjoa minkäänlaista vakautta vaan jokainen tuki luottaa siihen että muut tuet on kunnossa. Jos yhteenkin tukeen ilmaantuu välystä niin se alkaa syömään muita tukia, myös auton toiselta puolelta. Sen takia on tärkeää, että palikat on molemmilla puolilla samanlaiset.

    "Just my two cents." eli mun kaksi markkaa

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #3
      Originally posted by MasaYards
      Tutkiskelin oikeanpuolen tolppaa ja huomasin että sieltä puuttuu ylempi jousen tukikumi tai mikä muovi se nyt on, siitä yläpään laakerin ja jousen välistä.
      Sen yläkumin TÄYTYY olla paikoillaan. Tuossa kuvassa osa #8.
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • MasaYards
        Bimmer Rookie
        • Oct 2003
        • 93

        #4
        Originally posted by Leka
        Sen yläkumin TÄYTYY olla paikoillaan. Tuossa kuvassa osa #8.
        Juurikin tuo osa #8. Sitä ei siellä ole, toisella puolella kylläkin. Luuletko et toi aiheuttaa sen casterin heiton? Mitä tapahtuu jos tota ei ole?
        Aikomus on kyllä laittaa koko alusta uusiks. Tilasin Eibachin Pro Kitin, uudet Sachs pumput ja peräpäähän kaikki mahdolliset puslat ja nivelet, etupäässähän ne on jo vaihdettu Ilmeisesti samalla kannattaa vaihtaa kaikki nuo iskarien ala-, ylä-.pohjaanlyönti- ja suojakumit? Mites sitten tukilaakerit eteen/ taakse?
        Mitäs Leka arvelee tästä TRW/Lemförder yhdistelmästä?

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10045
          • KVLA

          #5
          Puhuiko asentaja varmasti Caster-kulmasta (siis missä oli tuo iso heitto)?Ja paljonko heittoa oli ohjearvoihin?

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎