Auto on -88 520i. Mikähän mahtaa olla paskana, kun usein ellei miltei aina, kun kytkintä käyttää, niin kuuluu väljyydestä kertova kolahdus. Missä on niin paljon väljyyttä? Missä voi olla? Eikö kytkin irrota tarpeeksi? Onko jossain väljäksi kuluvia niveliä? Liittyy kuitenkin voimansiirtoon.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e34 kolahtelu
Collapse
X
-
Yks mahdollinen on vetarit ja niistä se vänkärin puoleinen. Omasta 520i -88 meni aikoinaan vetoakseli. Oireili jonkin aikaa antamalla ihmeellistä kolahtavaa ääntä. Lopulta irtisanoi työn ehtosopimuksen kokonaan. On helppo vaihtaa itse jos tarvetta tulee.F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
-
-
Mulla itellä on saman lainen pirssi mutta 89. Ite oon tullu siihen johtopäätökseen että toi "kolahtelu" kuuluu perästä ku se on aika väljä. Kytkin ja paineasetelma on uusia eli en usko että se kytkimestäkään johtuu.Nyt: e61 lci 530da m-sport; e34 m5 3,8 -92
Ex:e39 540i 4,4 m62 6-gang -97; e30 320i 2,0 m20 -86
e30 320i 2,0 m20 -85 "Zender"; e34 520i 2,0 m20 -89
Comment
-
-
Noniinno...asiaa tutkiskelin aikani kuluksi. Autolla on melkoisen luotettava tausta ja kilometrejä 215 000 kertynyt.
Takakelkan puslat ja moottorin tyynyt vaihdettu kuittien mukaan 2000. Eli ne tuskin ovat syyllisiä tähän ongelmaan.
Mutta mutta...kun vaikkapa pienessä vauhdissa vaihtelee vaihteita niin lonksuu kovin mieluusti. Ja sitten, kun päästää kaasusta ja lisää huolimattomasti, niin klonks. Jossain on jotain paskana. Ei laatuauto tollasta tee normaalisti.
Ja sitten. Oikeastaan aina kun vauhdissa painaa kytkimen pohjaan vaihtaakseen vaihdetta niin naks/klonks taas. Mikä helvetti se on?
Pienessä vauhdissa kokeilin ykkösellä tahallani klonksuttaa sitä. Ja kyllä sillä testillä huomasi, että jossain on todellakin väljää.
Paljonko kulunut ristinivel voi vaikuttaa? Ainakin kardaanin ja vaihteiston välinen kiinnitys on ehjä.
Nyt on siis luultavasti ainakin se tuentavika pois pyyhitty.
Comment
-
-
Katteleppa se vänkärinpuoleinen vetoakseli. Siinä on ne "poskilaakerit" lliitokset toiset renkaan puolella ja perässä. Ne on kiinni muistaakseni 6:lla kuusiokolo mutterilla. Lähtee irti niin ettei tarte edes peräöljyjä poistaa. Siellä vetarin päissä on sitten suojakumien alla akselissa boorit ja epäilen, että sulta on menny ne jo osittain suoraks. Vastaavanlainen äänähtely oli myös omassa 520i:ssä epöilin kytkintä, pärää, kardaania ja lopulta vika löytyi tuosta vetoakselista. Saatais olla sama vika sulla.F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Originally posted by LajitoveriAuto on -88 520i. Mikähän mahtaa olla paskana, kun usein ellei miltei aina, kun kytkintä käyttää, niin kuuluu väljyydestä kertova kolahdus. Missä on niin paljon väljyyttä? Missä voi olla? Eikö kytkin irrota tarpeeksi? Onko jossain väljäksi kuluvia niveliä? Liittyy kuitenkin voimansiirtoon.
Comment
-
-
Minulla kuuluu vastaavaa metelöintiä. Tutkiskelin asiaa ja menin auton alle ja pyörittelin käsin kardaania. Kolahtelua kuuluu ja ainakin minun tapauksessani ääni kuuluu mielestäni vaihdelaatikosta. Mikä siellä voisi olla vikana? Ajattelin kyllä,että laatikon vaihto saa jäädä niin kauaksi aikaa, kunnes se lopullisesti hajoaa.
Luulisi, että jos kardaanin nivelissä on jotain vikaa, niin se ravistelisi aika pahasti.BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69
Comment
-
Comment