Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 -88 takapään aurauskulmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nurminen81
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 47

    e34 -88 takapään aurauskulmat

    Eli kävin säätämässä aurauskulmat, mutta takarenkaiden kulmia ei pysty säätämään. Ne on hieman pielessä. Onko se vaan nostettava kädet ilmaan ja ostettava uusia renkaita useammin!? Eikö niitä mitenkään saa säädettyä?
    E34 520
    E21 320 ex
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    Takapyörien aurauskulmat pysyvät paikoillaan tukivarsien niveltangoilla ja puslilla, tuossa kuvassa osat 2 ja 6. Jos noissa on väljyttä niin silloin aurauskulmat on taatusti mitä sattuu. Niveltangoista lisää tässä theardissa.
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • nurminen81
      Bimmer Rookie
      • Jul 2004
      • 47

      #3
      Originally posted by Leka
      Takapyörien aurauskulmat pysyvät paikoillaan tukivarsien niveltangoilla ja puslilla, tuossa kuvassa osat 2 ja 6. Jos noissa on väljyttä niin silloin aurauskulmat on taatusti mitä sattuu. Niveltangoista lisää tässä theardissa.
      Mitä jos auto on madallettu niin aiheuttaako se myös niiden kulmien heiton?
      E34 520
      E21 320 ex

      Comment

      • jmn78
        Bimmer Rookie
        • Oct 2003
        • 117
        • uusimaa

        #4
        Originally posted by nurminen81
        Mitä jos auto on madallettu niin aiheuttaako se myös niiden kulmien heiton?
        Kyllä! Tosin BMW:hen tehdään kulmat aina kuormattuna, joten jos autoa madallettu esim 30-35mm niin se pysyy useimmiten raja-arvojen sisäpuolella. Jos madallettu "todella" paljon niin camberit menevät takaa yli sallittujen arvojen ja takarenkaat kuluvat nopeammin sisäreunasta. Tälle asialle ei voi mitään. (ellei teetä säädettäviä tukivarsia jotka ovat laittomat meillä täällä suomesa!)
        Vain suunnaton tietämättömyys voi johtaa täydelliseen ymmärtämättömyyteen!!!!!!

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Taakse saa ihan bmw:n omia epäkeskopuslia, ne kun pistää ja vielä oikeaan asentoon niin taas on kulmat kohdallaan. Omat on odottamassa, ensin pitäisi vaan keksiä mistä toinen puoli on antanut periksi kun on ihan vintallaan .
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • nurminen81
            Bimmer Rookie
            • Jul 2004
            • 47

            #6
            Originally posted by Cell
            Taakse saa ihan bmw:n omia epäkeskopuslia, ne kun pistää ja vielä oikeaan asentoon niin taas on kulmat kohdallaan. Omat on odottamassa, ensin pitäisi vaan keksiä mistä toinen puoli on antanut periksi kun on ihan vintallaan .
            Juu löysin tällaisen tekstin pätkän:
            "Takapyörien aurauksen säätö tapahtuu erityisillä tukivarsien kiinnityspisteisiin asennettavilla epäkeskoholkeilla. Kuten voi arvata, tämä työ on hyvin tarkkaa ja ammattitaitoa vaativaa puhaa, mistä syystä se on ehdottomasti viisainta teettää vain valtuutetussa BMW-korjaamossa"
            E34 520
            E21 320 ex

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎