Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20b25 mäntä kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ripa787
    Bimmer Rookie
    • Aug 2017
    • 54
    • Kankaanpää

    M20b25 mäntä kysymyksiä

    Olisi aikomus rakentaa m20b25 lohkosta kone itselle
    Hyllys löytyy m54 135mm veivit olisiko jollakin tietäjällä
    Tiedossa mitkä männät tähän kannattais laittaa
    Auto käy e85 joten puristukset olis hyvä saada yli 10 tienoille mieluiten 11

    Tulee olemaan vapari joten ei viitsisi takomäntiin investoida
    Last edited by Ripa787; 22-02-2022, 11:02.
    e34 89 520i
    Ex e36 316
    Ex e36 328i
    Ex e90 330i
    Ex e36 318i
    Ex e39 520i
    e34 93 520i

    kolarikorjaukset, maalaus, huollot, lasivaihdot, vikakoodienluku
  • Agee-
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2010
    • 594
    • Jns

    #2
    Originally posted by Ripa787 View Post
    Olisi aikomus rakentaa m20b25 lohkosta kone itselle
    Hyllys löytyy m54 135mm veivit olisiko jollakin tietäjällä
    Tiedossa mitkä männät tähän kannattais laittaa
    Auto käy e85 joten puristukset olis hyvä saada yli 10 tienoille mieluiten 11

    Tulee olemaan vapari joten ei viitsisi takomäntiin investoida
    Mulla oli aikoinaan M50 135mm veivit, M52B28 sinkkuvanos männät, M21 kampiakseli ja -731 kansi.

    Kampiakselista et maininnut mitään, joten tuo yllä oleva tosiaan toimii vain tuolla pitkällä iskulla.
    VW T5 -08
    XC70 -05
    Superb -11

    Comment

    • Ripa787
      Bimmer Rookie
      • Aug 2017
      • 54
      • Kankaanpää

      #3
      Originally posted by Agee- View Post
      Mulla oli aikoinaan M50 135mm veivit, M52B28 sinkkuvanos männät, M21 kampiakseli ja -731 kansi.

      Kampiakselista et maininnut mitään, joten tuo yllä oleva tosiaan toimii vain tuolla pitkällä iskulla.

      Juu tarkotus olisi käyttää m20b25 omaa kampea
      Veivit tulee m54 motista saman mittaset mitä alkuperäset vähä kevyemmät varmaanki

      Enkä muutenkaa halua mitään stroukkia tehdä et puristukset haluaisin vaan nostaa männillä m50 ja m40 mäntiä kattelin niissä vt vähän korkeampi
      e34 89 520i
      Ex e36 316
      Ex e36 328i
      Ex e90 330i
      Ex e36 318i
      Ex e39 520i
      e34 93 520i

      kolarikorjaukset, maalaus, huollot, lasivaihdot, vikakoodienluku

      Comment

      • MasterGuruOFengines
        Newbiemmer
        • Jun 2010
        • 26
        • Panelia

        #4
        Originally posted by Ripa787 View Post
        Juu tarkotus olisi käyttää m20b25 omaa kampea
        Veivit tulee m54 motista saman mittaset mitä alkuperäset vähä kevyemmät varmaanki

        Enkä muutenkaa halua mitään stroukkia tehdä et puristukset haluaisin vaan nostaa männillä m50 ja m40 mäntiä kattelin niissä vt vähän korkeampi
        Jos olet tekemässä viinakonetta niin miltei ainoa kombinaatio on M52B25TU männät E39 / E46 koneiset ja kiertokanget pitää olla 140 mm jokka löytyy vaikka M50B20 Sinkkuvanos. Tuo 75 mm isku on hieman haasteellinen. Eli joutuu koneistamaan lohkon päältä pois noin 1,5 mm jotta saat rutut ylös.
        tämä ajatus tehty F-ryhmäläiseen 2500 cc M52 lohkoon. Vakio OEM tiivarilla tietty eli 1,75 mm puristettuna.

        Toki joudut koneistamaan venttiilinkolot 2 - valve kohtiin männissä. tuolla M20 / 885 kannnella.
        nykyiset: E39 523i -00, E39 "520"ia - 96, 525iA Ex. Diblomat -89, 520i M50 -90 ( tuned ), 520i tbo Mosselmann - 88 M20B27

        Ex. 323i -81, 628iA -82, E28 535i -86, 520i -90

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎