Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kysymyksiä E34 535 -89

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MakeK
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 65
    • Itä-Suomi

    Kysymyksiä E34 535 -89

    Ostin tuollaisen E34 535:n ja nyt olisi muutama asia joka kaipaisi selvennystä. Koitin etsiä searchilla mutta ainakaan silmiini ei sattunut samankaltaisia threadeja. Joten siis kysymyksiin:

    1. Autossa on iso ajotietokone, joten eikös siihen mittariston "inforuutuun" (check control..?) pitäisi ajon aikana tulla näkyviin kulutukset yms. vilkkuviiksen päästä painamalla? Se nappi kyllä tuntuu ihan jämäkältä ja naksahtaa kun painaa, mutta mittaristoon ei tule mitään tekstiä.
    Jarrupalan kuluneisuudesta se kyllä valittaa kun laittaa virrat päälle, varmaankin jompikumpi antureille menevistä piuhoista poikki...

    2. Onkohan noissa kaikissa ollut lämmitettävät pissapojansuuttimet ja kuskinovenlukko? Toimii ilmeisesti kahvaa nostamalla vai..?

    3. Autossa on alkuperäinen Webasto. Tietääkö joku onko noissa erillinen bensapumppu lämmittimelle vai onko sille jossain erillinen polttoainesäiliö? Ostaessani auton, Webasto oli aivan mykkä, mutta kun vaihdoin sen takakontissa olevan akun niin sain lämmittimeenkin jotain eloa. Lähtee päälle ja paloilmapuhallinkin rupeaa pyörimään, mutta tuntuisi että ei saa bensaa koska ei rupea polttamaan.

    Näihin jos vastaukset saisin niin olisin kiitollinen.
  • mailman
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 8003
    • Vantaa

    #2
    Originally posted by MakeK
    1. Autossa on iso ajotietokone, joten eikös siihen mittariston "inforuutuun" (check control..?) pitäisi ajon aikana tulla näkyviin kulutukset yms. vilkkuviiksen päästä painamalla? Se nappi kyllä tuntuu ihan jämäkältä ja naksahtaa kun painaa, mutta mittaristoon ei tule mitään tekstiä.
    Jarrupalan kuluneisuudesta se kyllä valittaa kun laittaa virrat päälle, varmaankin jompikumpi antureille menevistä piuhoista poikki...
    Juuri näin sen pitäisikin toimia. Check Control antaa nuo virheilmot, ei OBC.
    Viiksen saat purettua mittausta varten hyvin helposti, ehkä siitä kannattaisi lähteä ja samalla tsekata kaikki liittimet?
    Oletko varma ettei jarrupalat ole oikeasti jo finaalissa? Se palojen anturi kun ottaa kontaktit, niin herjaa heittää. Jos olet varma että paloja on vielä jäljellä, niin sitten vain palat irti ja katsomaan sitä piuhan pätkää. Uusi maksaa pari euroa.

    Originally posted by MakeK
    3. Autossa on alkuperäinen Webasto. Tietääkö joku onko noissa erillinen bensapumppu lämmittimelle vai onko sille jossain erillinen polttoainesäiliö? Ostaessani auton, Webasto oli aivan mykkä, mutta kun vaihdoin sen takakontissa olevan akun niin sain lämmittimeenkin jotain eloa. Lähtee päälle ja paloilmapuhallinkin rupeaa pyörimään, mutta tuntuisi että ei saa bensaa koska ei rupea polttamaan.

    Näihin jos vastaukset saisin niin olisin kiitollinen.
    Itsellä E34 525 ja myös originaali webasto. Viime talvena ei Webasto oikein mitään sanonut, diagnoosi oli et bensapumppu paskana. Hinta töineen tasan 300e ja paikkana Voutilan Esso apinakehällä.
    Paljonko muuten sun takapaksin akku antoi virtaa/jännitettä silloin kun se ei toiminut? Ja paljonko tämä uusi nyt antaa?
    Last edited by mailman; 03-10-2005, 20:20.
    G01 ///M40i '19
    F48 xDrive20i ///M-Sport '18
    E39 ///M5 '00

    Comment

    • MakeK
      Bimmer Rookie
      • Sep 2005
      • 65
      • Itä-Suomi

      #3
      Originally posted by mailman
      Juuri näin sen pitäisikin toimia. Check Control antaa nuo virheilmot, ei OBC.
      Viiksen saat purettua mittausta varten hyvin helposti, ehkä siitä kannattaisi lähteä ja samalla tsekata kaikki liittimet?
      Oletko varma ettei jarrupalat ole oikeasti jo finaalissa? Se palojen anturi kun ottaa kontaktit, niin herjaa heittää. Jos olet varma että paloja on vielä jäljellä, niin sitten vain palat irti ja katsomaan sitä piuhan pätkää. Uusi maksaa pari euroa.



      Itsellä E34 525 ja myös originaali webasto. Viime talvena ei Webasto oikein mitään sanonut, diagnoosi oli et bensapumppu paskana. Hinta töineen tasan 300e ja paikkana Voutilan Esso apinakehällä.
      Paljonko muuten sun takapaksin akku antoi virtaa/jännitettä silloin kun se ei toiminut? Ja paljonko tämä uusi nyt antaa?
      Joo, sen kyllä tiesinkin että nuo virheilmot tulevat tuohon check controliin. Sitä vaan meinasin että onkohan kaikissa isolla ajotietokoneella varustetuissa se ominaisuus että niitä kulutuksia yms. saa scrollattua siinä check controllissa? Ilmeisesti siis on, tuossa minun autossa se ei vaan tosiaan toimi.

      Jarrupaloissa on kyllä pintaa. jotkut tarvikepalathan tuolla näytti olevan. Se piuha vaan oli jätetty palojen vaihdon yhteydessä roikkumaan irralleen... Oli sit vissiin jossain vaiheessa pyörinyt jarrulevyn ja sen suojakilven välissä... Kun kerta se piuha oli jo valmiiksi rikki, niin katkaisin sen hajonneen osan siitä pois ja yhdistin ne piuhat. Siltihän tuo herjaa vieläkin kun laittaa virrat päälle. Pitää jossain vaiheessa tutkia tarkemmin.

      Se edellinen Webaston akku ei kyllä antanut eikä ottanut enää yhtään virtaa. Näytti olevan 25 Ah. Tuo uusi on 28 Ah.

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Originally posted by MakeK
        2. Onkohan noissa kaikissa ollut lämmitettävät pissapojansuuttimet ja kuskinovenlukko? Toimii ilmeisesti kahvaa nostamalla vai..?
        Ovenlukon lämmitys toimii kahvaa nostamalla ja pissapoikien lämmitys virta päällä (ulkolämpötilan mukaan?). Sitä onko nuo vakiona kaikissa 535:ssa en tiedä, omassa ainakin nuo on.
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Erään bmw:n esitteen mukaan (oiskohan ollu -90?) on vakiona ollut lämmitettävät peilit, pissapojan suuttimet ja lukko 535:stä lähtien. Kaikkea muutakin ollu vakiona vaikka miten, kuten iso obc . Olis ollu kiva tietää nuo kun itse etsiskelin autoa, ei olisi tarvinnut tihrustaa myyntiteksteistä tommosia varusteita. Monessa kun olivat vielä mainitsematta vaikka löytyivätkin.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Kump
            Bimmer Rookie
            • Jan 2005
            • 83

            #6
            ....

            Ei taida päästä viiksestä kulutusta ja muita selaan niin kauan kun on joku vikailmotus päällä,itsellä ainakin näin 750il -87..(hoida ne jarrut ja sitten pelittää)

            Kump

            Comment

            • rocroc
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2003
              • 573
              • keminmaa

              #7
              Niin tai "kuittaa" vika ilmo pois mittariston napista, sitten muistaakseni pääsee selailemaan OBC:n juttujakin.

              Comment

              • mailman
                BTCF Member
                • Jul 2003
                • 8003
                • Vantaa

                #8
                Originally posted by rocroc
                Niin tai "kuittaa" vika ilmo pois mittariston napista, sitten muistaakseni pääsee selailemaan OBC:n juttujakin.
                Näin se menee.
                G01 ///M40i '19
                F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                E39 ///M5 '00

                Comment

                • MakeK
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2005
                  • 65
                  • Itä-Suomi

                  #9
                  Tuota itseasiassa juuri mietiskelinkin että pitää varmaan saada ne vikailmot pois ensin siitä. Pitää kokeilla tuota "kuittaustakin" jossain vaiheessa.
                  Ootteko muuten päässy miten pieniin kulutuksiin noilla 535:lla? Oma "ennätys" on n. 8 litraa sadalle matka-ajossa.
                  Sitten ongelmasta toiseen, välillä rupeaa lämpimänä käymään "ravistamalla" ja välillä jopa viidellä. Pitää ainakin aluksi vaihtaa nuo sytkävehkeet. Pelkkien tulppien vaihtokin auttoi jo huomattavasti. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?

                  Comment

                  • Leka
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 7701
                    • Vilppula

                    #10
                    Originally posted by MakeK
                    Ootteko muuten päässy miten pieniin kulutuksiin noilla 535:lla? Oma "ennätys" on n. 8 litraa sadalle matka-ajossa.
                    Sitten ongelmasta toiseen, välillä rupeaa lämpimänä käymään "ravistamalla" ja välillä jopa viidellä. Pitää ainakin aluksi vaihtaa nuo sytkävehkeet. Pelkkien tulppien vaihtokin auttoi jo huomattavasti. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?
                    Kyllä tuo n.8l/100km on RAUHALLISESSA matka-ajossa ihan saavutettavissa 535:lla, varsinkin kun hieman säätää ilmamäärämittaria. Jos virranjakajankansi ja pyörijä on vuodelta -89 niin ne ovat jo taatusti vaihtokunnossa...
                    sigpic

                    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                    Comment

                    • MakeK
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2005
                      • 65
                      • Itä-Suomi

                      #11
                      Originally posted by Leka
                      Kyllä tuo n.8l/100km on RAUHALLISESSA matka-ajossa ihan saavutettavissa 535:lla, varsinkin kun hieman säätää ilmamäärämittaria. Jos virranjakajankansi ja pyörijä on vuodelta -89 niin ne ovat jo taatusti vaihtokunnossa...
                      Joo, on varmasti jo vaihtokunnossa ja ne vaihdankin ensi tilassa. Kävin just äsken kysymässä paikallisesta varaosaliikkeestä pyörijää ja jakajan kantta. Jätinpä kyllä ainakin toistaiseksi ostamatta kun kuulin hinnan, kansi 127 euroa ja pyörijä 30 euroa. Varmastikin jostain toisesta liikkeestä lähtee halvemmalla, vaikka motonetistä jos ei täältäpäin löydy.
                      Vaikuttaako tuo ilmamäärämittarin säätö näissä bemarin koneissa niinkuin tuolla sivulla on kehuttu? Kokeilin nimittäin kerran yhteen ooppeliin samaista konstia ja tuloksena oli vain kasvanut kulutus. Ajossa/käynnissä ei suurempia muutoksia huomannut.

                      Comment

                      • an13
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2005
                        • 260

                        #12
                        Motonetissä maksaavat vähempi joo:
                        VIRRANJAKAJAN KANSI BMW 500-SARJA E34 89--96
                        520-535 --90 (johdot sivulle/ei M50-moottori). . .10-4575 50.29

                        PYÖRIJÄ BMW 500-SARJA E34 89--96
                        520-535 --90 (kiinnitys 3 ruuvilla/ei 24V-M50). . . 10-4901 14.80

                        Tietäisi vaan minkä merkkisiä tai laatuisia ovat, että pärjääkö ne orkkiksille?
                        ex-535iA E34

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #13
                          Eiköhän, kun ovat samaa valmistajaa :P.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • MakeK
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2005
                            • 65
                            • Itä-Suomi

                            #14
                            Edit: Cell kerkes eka

                            Comment

                            • Leka
                              BTCF Member
                              • Sep 2003
                              • 7701
                              • Vilppula

                              #15
                              Originally posted by MakeK
                              Vaikuttaako tuo ilmamäärämittarin säätö näissä bemarin koneissa niinkuin tuolla sivulla on kehuttu? Kokeilin nimittäin kerran yhteen ooppeliin samaista konstia ja tuloksena oli vain kasvanut kulutus. Ajossa/käynnissä ei suurempia muutoksia huomannut.
                              Kulutus matka-ajossa putosi n. 0,3-0,4l/100km löysäämällä jousta 3 pykälää. Suorituskyky ei ainakaan huonontunut...
                              sigpic

                              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎