Koeajoin e34 M5 vm.94 viisivaihteisella laatikolla.
Ensimmäinen kysymys koskien lämpenemistä. Öljyt lämpesivät n.10min kuluttua vesien tultua lämpimiksi. Kuuluuko M5 lämpenemiseen kulua näin kauan? Tässä tapauksessa ei ehdi muuta kuin hissutella työmatkat :(.
Miten paljon moottori kestää kierrättämistä kylmänä? Kestääkö moottori mahdolliset koeajot kylmällä moottorilla? Vaikea arvailla malttaako kaikki odottaa lämpenemistä kun tullaan ämmää koeajamaan...
Öljyjen ollessa lämpimät piti koittaa miten M5 lähtee. Alle 3000rpm ei mitään merkittävää eroa tuntunut olevan verrattuna m40b18 moottoriin. Runsaan 3000rpm jälkeen alkoikin tapahtua. Kaikki puhelevat mahtavasta alaväännöstä, mutta itseäni se ei vakuuttanut. Odotin "dieselmäistä" alavääntöä.
Meno oli erittäin eleetöntä eikä mitään potkua tuntunut tulevan missään vaiheessa. Hieman niskassa tuntui kiihtyminen, jonka vain huomasi mittarista. 160km\h oops.
Nesteet eivät olleet sekaisin, mutta huomio kiinnittyi paisuntasäiliöön. Säiliöstä kuului pihinää. ja tarkempi tarkastelu näytty syyläristä juoksevan vettä paisuntasäiliöön.
Päljon kysymyksiä, mutta kai se johtuu kun sai ensimmäistä kertaa kokeilla Mvitosta. Hieman laimea tunnelma jäi autosta. Odotin sen olevan "räjähtävämpi", mutta kai tämä johtuu tasaisesta tehokäyrästä ja vaparista. Ja tietty oli paljon ennakkoluuloja.
Kiitos tietäjille etukäteen.
Jos kaikki menee nappiin, niin clubilla on mahdollisesti yksi onnellinen M5 omistaja lisää...
Ensimmäinen kysymys koskien lämpenemistä. Öljyt lämpesivät n.10min kuluttua vesien tultua lämpimiksi. Kuuluuko M5 lämpenemiseen kulua näin kauan? Tässä tapauksessa ei ehdi muuta kuin hissutella työmatkat :(.
Miten paljon moottori kestää kierrättämistä kylmänä? Kestääkö moottori mahdolliset koeajot kylmällä moottorilla? Vaikea arvailla malttaako kaikki odottaa lämpenemistä kun tullaan ämmää koeajamaan...
Öljyjen ollessa lämpimät piti koittaa miten M5 lähtee. Alle 3000rpm ei mitään merkittävää eroa tuntunut olevan verrattuna m40b18 moottoriin. Runsaan 3000rpm jälkeen alkoikin tapahtua. Kaikki puhelevat mahtavasta alaväännöstä, mutta itseäni se ei vakuuttanut. Odotin "dieselmäistä" alavääntöä.
Meno oli erittäin eleetöntä eikä mitään potkua tuntunut tulevan missään vaiheessa. Hieman niskassa tuntui kiihtyminen, jonka vain huomasi mittarista. 160km\h oops.
Nesteet eivät olleet sekaisin, mutta huomio kiinnittyi paisuntasäiliöön. Säiliöstä kuului pihinää. ja tarkempi tarkastelu näytty syyläristä juoksevan vettä paisuntasäiliöön.
Päljon kysymyksiä, mutta kai se johtuu kun sai ensimmäistä kertaa kokeilla Mvitosta. Hieman laimea tunnelma jäi autosta. Odotin sen olevan "räjähtävämpi", mutta kai tämä johtuu tasaisesta tehokäyrästä ja vaparista. Ja tietty oli paljon ennakkoluuloja.
Kiitos tietäjille etukäteen.
Jos kaikki menee nappiin, niin clubilla on mahdollisesti yksi onnellinen M5 omistaja lisää...
Comment