E34 ei pysy käynnissä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Redain
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 504
    • Turku

    E34 ei pysy käynnissä

    Mikä vikana kun auto ei pysy käynnissä?

    Tänä aamuna kun olin menossa toihin niin yht äkkiä ABS-valo syttyi palamaan ja aloin ihmetellä "WTF?" koitin jarruja ja toimi moitteettomasta. Sitten meni soitin pimeeksi ja melkeen samantien mittaristo meni kokonaan pimeäksi. (ihan niinkuin auto olisi paikoillaan ilman virtoja.) Jonka jälkeen auto alkoi pahasti nykimään epätasaisella vedolla koska ei meinanut pysyä käynnissä ja lopuski sammui.
    Yritin uudestaan käynnistää mutta ei mitään tietoa missään, ei edes yrittänyt pyörittää startti-moottoria. (ihan kuin akku olisi ollut tyhjä)
    odottelin hetken ja koitin uudelleen.
    Auto lähti käymään, yritin ottaa kierroksia mutta eipä ottanut kuin 3000-4000 rmp jonka jälkeen sammutin auton.
    Hetken aikaa kun odottelin siinä ja polttelin tupakkia jonka jälkeen yritin käynnistää auton uudelleen. Auto lähti käyntiin moitteettomasti (ei edes harkinnut) jonka jälkeen koitin uudelleen ottaako se kierroksia jolloin se otti kaikki mitä nyt se saakin...
    lähdin ajamaan ja eipä tarvinnut ajaa kun 200 m niin tapahtui sama kuvio kuin ekalla kerralla, auto sammui.

    Tätä jatkui 3 kertaa ja aina matka jonka pääsin eteenpäin oli 200 - 250 m jonka jälkeen soitin isälleni hinaus apua että saisin auton omaan talliin.

    Onko kenelläkään mitään tietoa/kokemusta kyseisestä ongelmasta?
    Kun tarvis saada auto nopeasti uudelleen ajoon että pääsis kulkemaan

    Ja auto oli E34 525i vm91.
    Verhoilutyöt, vikakoodin luenta, hiekkapuhallustyöt Turku, Rauma seudulla. Yhteydet yv tai Redain(at)gmail.com
  • paelli
    BTCF Member 2006
    • Sep 2005
    • 27
    • Vantaa

    #2
    Voisko olla laturin hiilet entiset ja/tai jännitteensäätäjä? Entinen voortti teki samaa ja vaihdoin koko jännitteensäätäjän hiilineen, rupes toimii.

    Comment

    • Henry
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 744
      • Kannus

      #3
      Jäikö mittarivalot tai esim: takavalot palamaan vaikka valokatkatkasiasta pois päältä?
      Mercedes-Benz cls 350
      530DA E60
      Ex:
      Audi A6 2.7 biturbo quattro
      523IA E39
      520 E34 2Kpl
      535 E34

      Comment

      • Redain
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 504
        • Turku

        #4
        Originally posted by Henry
        Jäikö mittarivalot tai esim: takavalot palamaan vaikka valokatkatkasiasta pois päältä?
        Ei jäänyt mikään valo palamaan kun sammutti katkaisemesta.
        Hätä vilkut kun oli päällä niin kuskin puolimmaiset vilkut vilkutti niinkun rele olisi palanut mutta hantin puolella ei ollut minkäänkään näköistä eloa, mutta nekin alkoi toimimaan kun laitoin/sain auton käymään
        Verhoilutyöt, vikakoodin luenta, hiekkapuhallustyöt Turku, Rauma seudulla. Yhteydet yv tai Redain(at)gmail.com

        Comment

        • Henry
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2004
          • 744
          • Kannus

          #5
          Kannattais tarkastaa ne johdot mikkä nousee autosta takakontinluukkuun, ne johdot menee siin kunkinpuolen "saranassa" sellasessa muovikotelossa, jos niistä ois joku(jotkut)johdot haurastuneet, tai poikki asti menneet.Ne on joskus tehny tuota, ja auton koko sähkö puoli mennyt sekasin.Näitä on sattunu ainakin muutamissa autoissa.
          Mercedes-Benz cls 350
          530DA E60
          Ex:
          Audi A6 2.7 biturbo quattro
          523IA E39
          520 E34 2Kpl
          535 E34

          Comment

          • Jusaus
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1122
            • Kajaani

            #6
            Mullakin hävitti satunnaisesti virtoja aika samalla tavalla, kun päävirtasulake oli palanut, mutta palaset ottivat vielä vähän kiinni toisiinsa..

            Mutta laturia veikkaan minäkin, kuukausi sitten vaihdoin oman laturin uuteen kun se hajosi. Ekana sytty absivalo, sitten alkaa valot himmentyä jokapuolella autoa, mittaristo sammuu kokonaan. Ja sittenpä vähänajan päästä autokin sammu..

            Syy: Laturin hiiliä ei ollut juuri mitään jäljellä, ja laturissa laakerivika. A1 varaosalaturi makso 70e, ostin semmosen ja loppu ongelmat.
            Nyk: GSX1300R -00
            Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
            ---------------------------------------------
            -Official member of BTCF-Sauna Team-
            ---------------------------------------------

            Comment

            • Jezuz
              Bimmer Rookie
              • Aug 2005
              • 165
              • Varkaus

              #7
              Originally posted by 320i
              Mikä vikana kun auto ei pysy käynnissä?

              Tänä aamuna kun olin menossa toihin niin yht äkkiä ABS-valo syttyi palamaan ja aloin ihmetellä "WTF?" koitin jarruja ja toimi moitteettomasta. Sitten meni soitin pimeeksi ja melkeen samantien mittaristo meni kokonaan pimeäksi. (ihan niinkuin auto olisi paikoillaan ilman virtoja.) Jonka jälkeen auto alkoi pahasti nykimään epätasaisella vedolla koska ei meinanut pysyä käynnissä ja lopuski sammui.
              Yritin uudestaan käynnistää mutta ei mitään tietoa missään, ei edes yrittänyt pyörittää startti-moottoria. (ihan kuin akku olisi ollut tyhjä)
              odottelin hetken ja koitin uudelleen.
              Auto lähti käymään, yritin ottaa kierroksia mutta eipä ottanut kuin 3000-4000 rmp jonka jälkeen sammutin auton.
              Hetken aikaa kun odottelin siinä ja polttelin tupakkia jonka jälkeen yritin käynnistää auton uudelleen. Auto lähti käyntiin moitteettomasti (ei edes harkinnut) jonka jälkeen koitin uudelleen ottaako se kierroksia jolloin se otti kaikki mitä nyt se saakin...
              lähdin ajamaan ja eipä tarvinnut ajaa kun 200 m niin tapahtui sama kuvio kuin ekalla kerralla, auto sammui.

              Tätä jatkui 3 kertaa ja aina matka jonka pääsin eteenpäin oli 200 - 250 m jonka jälkeen soitin isälleni hinaus apua että saisin auton omaan talliin.

              Onko kenelläkään mitään tietoa/kokemusta kyseisestä ongelmasta?
              Kun tarvis saada auto nopeasti uudelleen ajoon että pääsis kulkemaan

              Ja auto oli E34 525i vm91.
              Itselle kävi viimeviikolla aivan samalla tavalla !!

              Eli virta loppui, vaihdoin hiili/jännitteen tasaaja paketin (on bosch mallin laturi)
              jonka jälkeen on toiminut moitteetta !

              Älä osta kl-varaosasta sitä jännitteen säädintä, koska maksaa 2*enemmän kuin jostain autosähköliikkeestä !
              Pimpanos Los Poslinos

              Comment

              • Redain
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 504
                • Turku

                #8
                No nii... nyt on ongelma saatu käsiteltyä ja huomenna ostamaan varaosia niin nähdään mitä/mikä on vikana :P

                Kiittää ja kumartaa kaikille neuvon/vinkkien avun annosta
                Verhoilutyöt, vikakoodin luenta, hiekkapuhallustyöt Turku, Rauma seudulla. Yhteydet yv tai Redain(at)gmail.com

                Comment

                Working...
                X