520 E34 Välityssuhteista.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Koira-_
    Newbiemmer
    • Oct 2005
    • 5

    520 E34 Välityssuhteista.

    Nyt tarvis kova nyyppä kovasti apua. Ollaan varmaanki ostamassa e34 520 -90 bemarii. omistaja sanoi et välitykset vaihdelaatikossa "hieman" lyhyet eli sano et ykkönen käytännössä ihan turha.
    Kysyin sit et pitäskö laatikko vaihtaa/sen välityksii muutella vai mitä nii sano et perä vaa uusiks nii vois olla helpompi. Eli mistäs sit rupeen (vetoperää?) hankkimaan ja niit välityksii kattelee. Miten niit muutetaan/lasketaan tänne kiitos kaikkea mahdollista mikä vois helpottaaa minun tulevaa urakkaani jos tuo auto nyt ostetaan .
    Mielipiteitä, perusteluja ja kaikkee mahdollista kyseiseen asiaan liittyvää vaan tänne Kiitos!
  • alspe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 3399
    • Tre

    #2
    Kyllä sillä normillakin pääsee, yli 200 kulkee todellista. Mulla kiertää 520i -91 aika paljon motarivaiuhdissa(4000 rpm@138 km/h), mutta ei kulutus ole silti suurta. Teet vain hallaa itselles jos pidennät 2 litraisen välityksiä koska alavääntö on heikkoa näissä.
    G30 520d xDrive
    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10111
      • KVLA

      #3
      Näin se menee.Jos laitat siihen aavikkoperän,välitykse muuttuu kaikilla vaihteilla.Noilla moottoritehoilla ei liene järkevää isompia vaihteita enää "pidentää".

      Comment

      • Koira-_
        Newbiemmer
        • Oct 2005
        • 5

        #4
        mahtavaa ku tuli näin nopee vastauksia. Lisää kysymyksii tulee...
        Mites olis sitte laatikon vaihtaminen tai ykkös ja kakkos vaihteen rattaat tai jotain tommosta vai ootteko sitä mieltä et kannattaa antaa olla koko homman ja sillä pärjää iha noin vaa
        PS. omistaja just tosta sano et sil kans bout 130km/h huutaa kierrokset 4000 paikkeilla.
        Onks tosta ykkösestä ku siin on niin lyhyt välitys sit mitää käytännön hyötyä?
        Last edited by Koira-_; 12-10-2005, 12:11.

        Comment

        • Mc_Ozo
          Bimmer Rookie
          • Oct 2004
          • 141
          • Mikkeli

          #5
          Mulla kulkee bmw 520i m20b20 205/65/15 renkailla TASAN 102km/h ku kiekat viitosella 3000rpm eli 130+ km/h ku 4000rpm. Seur kesäks 205/75/15 renkaat, jos auton vielä pidän. Järkee?
          From zero to hero

          Comment

          • alspe
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 3399
            • Tre

            #6
            Kiertää kiertää, mutta eikö se just ole hyvä kun näissä on teho/vääntö 4000 rpm maissa? Hiukan ääntää, mutta ei se kulutukseen vaikuta ainakaan paljon. Vai ajattelitko, että kuluu moottori kun kiertää enempi?

            Samalla tavalla kiihtyvyys heikkenee jos renkaita isommaksi laitat.

            Ykkönen on aika lyhyt, mutta pystyy lähtemään melkein ilman kaasua paikalta. Ja kakkonenkin on sen verran lyhyt, että silläkin voi lähteä paikalta esim. pieneen alamäkeen.
            G30 520d xDrive
            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

            Comment

            Working...
            X