Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30B34 ecu ongelma/tyhjäkäynti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kpöllänen
    Newbiemmer
    • May 2018
    • 1
    • Finland

    M30B34 ecu ongelma/tyhjäkäynti

    Kokeillaas nyt tätäkin kanavaa jos irtois vastauksia

    Osaako joku kertoa mitä eroa ecuilla on moottorin toimintaan kun ei mistään tunnu tietoo löytvän?

    -150 -88 m30b34 manuaalista
    -179 -89 m30b34 automaatista

    Ja se isoin ongelma, bensapumppu morjesti lopullisesti ajon aikana ei oireita ennen sitä kaikki toimi normaalisti. Uusi pumppu kiinni ja tyhjäkäynti 1500/rpm kylmänä, lämpösenä seilaa 1300-1700 väliä.
    Ajossa toimii vedot tallella ei mitään ongelmaa. Tässä vaiheessa auton oma ecu kiinni -150.

    Vaihdoin -179 ecun kiinni ja kierrokset oikeella alueella 750/rpm. Mutta lopulta noin minuutin välein kone meinaa tukehtua ja ecu korjaa käynnin taas normaaliksi ja sama jatkuu.

    Kokeiltu eri tyhjäkäyntimoottorilla, maffilla, kaasuläppäkotelolla, lämpötila-anturit vaihdettu, imuvuotoja ei ole misään.

    Eniten hämää se että tyhjäkäynti on oikeella alueella -179 eculla. Joten onko ecusta yksinkertasesti hajonnut joku piiri mikä ohjaa tyhjäkäyntiä.

    Lisäksi bensapumpulla oli ollut 15A sulake, pitäisi olla 7,5A. Siitä mietin onko se voinut mahollisesti käräyttää eculta jotain, entiiä.

    Infoo kaivattais kiitos��
    Last edited by Kpöllänen; 12-05-2023, 13:22.
Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎