E34 Ohjauslukko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Carman
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2002
    • 676
    • Vilppula

    E34 Ohjauslukko

    Kuinka mahtaa irrota tuollainen kuvan mukainen rattilukko?
    Lukkosylinteri on irrotettu, se tanko joka menee lukkosylinteriltä virtalukon pohjaan, oli poikki.

    Sain vapautettua rattilukonkin mutta silti ohjauslukko ei irtoa...

    Ja kyseessähän on -96 540i.
    Sama lukko näyttäisi olevan aika monessa muussakin mallissa.

    Jos jollakin on kokemusta irroittamisesta, niin kertokoon heti!
    Auto seisoo ajokelvottomana tallissa...
    Last edited by Carman; 25-04-2006, 19:35.
  • Luntti
    2Wheel Driver
    • Jul 2003
    • 5021
    • Yka

    #2
    Eli etkö saa sitä loppupätkää joka on poikki niin pois sieltä?
    Ja tiedoksi, että sitä pelkkää tankoa ei saa uutena erikseen.
    Mutta itse sain sen liimattua jollakin Loctiten liimalla. Kakskomponetti liimaa ja siitä tuli alumiinin väristä. Muuta en muista. Hyvin on kestänyt 2.5 vuotta.

    Edit: ahaa nyt hokasin. Eli olet ostanut jo uuden koko systeemin.
    Last edited by Luntti; 19-10-2005, 21:36.

    Comment

    • Velho
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2003
      • 267
      • Tampere

      #3
      Kyllä sen pitäisi irota kun avaa nuo katkokanta pultit kuvassa numero 11, mutta ei yleensä aukea helposti ilman hitsiä itse olen aina hitsannut kannan päälle M8 mutterin kiinni ja avaimella auki !
      Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
      Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit

      Comment

      • Carman
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2002
        • 676
        • Vilppula

        #4
        Originally posted by luntti
        Eli etkö saa sitä loppupätkää joka on poikki niin pois sieltä?
        Ja tiedoksi, että sitä pelkkää tankoa ei saa uutena erikseen.
        Mutta itse sain sen liimattua jollakin Loctiten liimalla. Kakskomponetti liimaa ja siitä tuli alumiinin väristä. Muuta en muista. Hyvin on kestänyt 2.5 vuotta.

        Edit: ahaa nyt hokasin. Eli olet ostanut jo uuden koko systeemin.
        Sain kyllä sen pätkän pois sieltä, mutta ajattelin laittaa kerrralla kunnolla, eli vaihtaa koko hoidon. Uutta en kyllä osta, koitan ehjän käytetyn löytää.

        Katkokantapultit on jo auki, lähti ihan meisselillä ja vasaralla pyöritellen, mutta siltikään ei lähde, tuntuu siitä suunnilleen viiksien kohdalta olevan kiinni, siinä on ilmeisesti joku laakeri, voiko se pitää kiinni.
        Toivottavasti ei tarvi koko rattiputkea irrottaa, katselin että aika kova homma olisi kun on kaikki sähkösäädöt yms tiellä

        Comment

        • Luntti
          2Wheel Driver
          • Jul 2003
          • 5021
          • Yka

          #5
          Niin no, vikahan ei ole kuin siinä poikkinaisessa tangossa. Miksi vaihdat kaikki?

          Comment

          • Carman
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2002
            • 676
            • Vilppula

            #6
            Originally posted by luntti
            Niin no, vikahan ei ole kuin siinä poikkinaisessa tangossa. Miksi vaihdat kaikki?
            Niin no, tosiaan
            Turhahan sitä on vaihtaa jos sen pelkän tangon voi sinne vaihtaa...
            Siellä oli irrallaan sellainen n. 1cm pitkä ja 2mm paksu tappi irtonaisena, mihinköhän se kuuluu?

            Comment

            Working...
            X