Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 BMW 525i kokemuksia??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • beemers
    BTCF Member
    • Oct 2005
    • 5136
    • Oulunsalo/Oulu

    E34 BMW 525i kokemuksia??

    Tänne jos heittelisitte kokemuksia kyseisestä autosta. Tyyppivikoja? Kulutuksia maantie ja matka-ajossa? Ja kohteita mitä kannattaa tarkastaa korista ja tekniikasta?

    Edit: Kokeilin jo searchia eikä se antanu mulle ainakaan kovin selvää kuvaa

    E36Ticompact -95 HELLROT
    -: orava : connection-

    EX:E30///M3 replica Tic
    EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi
  • heinonen85
    BTCF Member
    • Jan 2003
    • 1408
    • varkaus

    #2
    Itse kävin saksata puolisen vuotta sit hakemassa 525i 24v..
    Kulutus on aika pitkälti 8-12 litraa..
    Näissä muovimoottoreissa vaan nuo puolat vissiin heikkous.. itsellä on yksi mennyt "särki"
    **************
    * TEAM HooCee *
    **************
    e39 530d -00 Touring

    ex:
    e34 525i -92 Touring
    e34 525i -90
    e30 320i -88

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #3
      Originally posted by beemers
      Edit: Kokeilin jo searchia eikä se antanu mulle ainakaan kovin selvää kuvaa
      Kyllä haulla löytyi monta hyvää topiccia E34:n kulutuksista, tyyppiviosta ja M20B25/M50B25 moottoreistakin.

      E34 FAQ:ssa on myös aika paljon E34:n tyyppivikoja ja niiden korjauksia.
      Last edited by Leka; 23-10-2005, 22:01.
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • J. Kuusisto
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 860
        • Kauhajoki, Etelä-Pohjanmaa

        #4
        itsellä on -89 mallin 525i 12v
        ja mulla on palanut rahaa aivan liikaa remontteihin..
        auto on suomiauto ja oli ruosteinen, ei ole enää.
        kaikki puslat ja nivelet meni yhtäkkiä huonoksi. hinta noin 600€
        lämppärin kenno on vaihdettu. hinta 250€
        nokka-akseli ja keinuvivut vaihdettu. hinta 800€ (sis. kannen työstön)

        kulutus matka-ajossa 8-8,5l / 100km
        kulutus taajamassa 10-12l / 100km (yli kahdentoista litran ei mee sitte millään)

        kun mittarissa on 250-300tkm alkaa noi kansiongelmat..

        ajettavuudeltaan auto on mun mielestä loistava..

        ostohetkellä kannattaa kuunnella konetta, et miten paljon raksuttaa..
        samoin ajettaessa testata kääntelemällä nopeasti että tuleeko perä ns. "myöhässä"..
        e21 320 -79 (M50B25 Turbo)
        e28 M535i -85

        Comment

        • janson
          Newbiemmer
          • Jul 2005
          • 24

          #5
          Originally posted by J. Kuusisto
          itsellä on -89 mallin 525i 12v
          ja mulla on palanut rahaa aivan liikaa remontteihin..
          auto on suomiauto ja oli ruosteinen, ei ole enää.
          kaikki puslat ja nivelet meni yhtäkkiä huonoksi. hinta noin 600€
          lämppärin kenno on vaihdettu. hinta 250€
          nokka-akseli ja keinuvivut vaihdettu. hinta 800€ (sis. kannen työstön)

          kulutus matka-ajossa 8-8,5l / 100km
          kulutus taajamassa 10-12l / 100km (yli kahdentoista litran ei mee sitte millään)

          kun mittarissa on 250-300tkm alkaa noi kansiongelmat..

          ajettavuudeltaan auto on mun mielestä loistava..

          ostohetkellä kannattaa kuunnella konetta, et miten paljon raksuttaa..
          samoin ajettaessa testata kääntelemällä nopeasti että tuleeko perä ns. "myöhässä"..
          Onko muilla kokemuksia e34 ruosteen kanssa? Onko jo näytetty jo miggiä ja minkä vuotisiin jatkeisiin? Ja onko jotain erityisen arkaa paikkaa?

          Comment

          • jani73
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 4320
            • Turku

            #6
            Mulla on 91-alussa käyttöön otettu suomi-auto, eikä siinä niin paljon ruostetta ole että hitsata tarvitsisi.



            Comment

            • gangsta
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2004
              • 521
              • Nurmijärvi

              #7
              Originally posted by janson
              Onko muilla kokemuksia e34 ruosteen kanssa? Onko jo näytetty jo miggiä ja minkä vuotisiin jatkeisiin? Ja onko jotain erityisen arkaa paikkaa?
              ovien alahelmat olivat kukkineet maalinalta. Tuli nätisti näkyviin, kun rupesin alalistoja vaihtamaan. Kannattaa siis katsoa, onko nuo alalistat höröllään tahi pullistelleet ym. Mutta rahallahan noita ruosteita sitten korjataan.

              Kyllähän se näin on, että kun vähän vanhempaa autoo kattelee, joka on ollut suolauksen armoilla 11vuotta niin rupeehan se näkymään.


              Touring mallin takaluukku saa näissä Aidoissa-Suomi-Autoissa "rapean" kohtalon.

              Eipä tuota ruskeaa, ole löytynyt muualta, että -93 280tkm Suomea kiertäneenä aikas kova peltinenhän toi loppuen lopuksi on.

              vert. Opel Astra -97 mikä alkoi kukkimaan jo 3v. ja alle 90tkm. ja toinen hyvä verrokki oli ford focus -00 ~100tkm jo puhkes kukkaan. Ja kyllä autoja myös pestiin talvella ja vahattiin.


              Ainut kohta mikä tarvitsee hitsipillii on tuo tuplakattoluukku

              EDIT: ja kulutuksesta sen verran, että tomaatti touring 24tappinen kuluttaneen kaupungissa 13,7l ja maantiellä 8.1l
              Last edited by gangsta; 25-10-2005, 08:58.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎