Onks kukaan säätäny mitään jos on vaihtanut perässä olevan laipan johon kardaani tulee? Meni tos perä paskaks ja ostin vissii jonku 7 sarjalaisen perän tilalle. No ei muuta mut ku ne laipat sit ei ollu samanlaisia, vaihoin sit vanhast peräst laipan siihen. Hienosti meni sinne mut ku yritti käsillä vääntää ni ihan yhtä puuta ei pyöri.. Vähän ku siirtoleukapihdeil otti kii ja pyöräytti ni sit pysty käsin pyörittää, mut heti ku vaik pariks sekunniks lopetit pyörittämisen ni taas yhtä puuta.. Kiinnitys mutterin vedin pulttikoneel täysii ja pistin perän kii.. hyvin toimii mut pitää vähä niinku laakeri ulinaa ei aluks mut täs muutamia kilsoja sit rupes vähä pitää ääntä ni tos ny satuin lukemaan tota sivua ja rupesin kelailee johtuiskohan se ny siitä sitten?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Perän säätöä? e34 540 93
Collapse
X
-
Jos irrotat ton laipan ja laitat takasin samaan perään esim. stefaa vaihtaessa tulee mutteri laittaa tarkasti samalle tiukkuudelle kuin ennenkin esim, laskemalla monestikko pyörähtää irrotettaessa ja silti on vaara et perä alkaa ääntää eli en yhtään ihmettele et peräsi ääntää jos olet vaihtanut laipan toisesta perästä ja vetäny mutterin kii koneella. Perä tarvisi nyt purkaa ja säätää hammaskosketukset jne. kohdillee (ammattilaisen hommaa) ja mahdollisesti hankkia uusia laakereita tms, jos siis haluat sen äänettömäksi.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
-
-
Originally posted by oilnoseKiinnitys mutterin vedin pulttikoneel täysii ja pistin perän kii.. hyvin toimii mut pitää vähä niinku laakeri ulinaa ei aluks mut täs muutamia kilsoja sit rupes vähä pitää ääntä ni tos ny satuin lukemaan tota sivua ja rupesin kelailee johtuiskohan se ny siitä sitten?
Comment
-
-
Siellä perän sisällä pienen vetopyörän akselissa on ryppyrengas, jolla säädetään sen hammaskosketus/välys. Eli olet nyt kiskonut mutterin liian tiukalle, ryppyrengas litistynyt lisää.. välykset pielessä.
Joudut nyt purkamaan perän ja ostamaan uuden ryppyrenkaan ja asennuspalvelun sille.
Kerran ollaan itse perä purettu ja välykset ja hammaskosketukset säädetty, tarkkaa hommaa mutta vieläkin on perä ollut hiljaa kop kop..X5 E53 3.0d
Comment
-
-
Mutta jos sillä on tuon "pulttipyssyoperaation" jälkeen ajeltu(hammaskosketukset pielessä), ei ko.murikka enään muutu täysin äänettömäksi vaikka se säädössä kävisikin(siedettäväksi ehkä). Jokainen nyt ajettu kilometri pahentaa tilannetta joten ajot seis ja koettaa pelastaa mitä pelastettavissa on.
Comment
-
-
Lainataas tätä vähäse. Niin tein saman laipan vaihdon lukkoperää vaihtaessa tietämättä tästä että on noin tarkka sen laippa homman kanssa. oireet on vaan erilaisia. Ei ollut mitään ongelmaa pyöritellä perää irrallaan pyöri ihan nätisti käsin eikä tökkinyt tms. perä ääntää mutta vain "moottori jarrutuksissa" eli heti kun kaasun päästää ja ääni hiukan voimistuu kytkintä painaessa. onko tässäkin tapauksessa välykset perseellään? vai voiko johtua muusta ei tietoa perän historiasta?:think
Comment
-
-
Originally posted by Ahro View PostLainataas tätä vähäse. Niin tein saman laipan vaihdon lukkoperää vaihtaessa tietämättä tästä että on noin tarkka sen laippa homman kanssa. oireet on vaan erilaisia. Ei ollut mitään ongelmaa pyöritellä perää irrallaan pyöri ihan nätisti käsin eikä tökkinyt tms. perä ääntää mutta vain "moottori jarrutuksissa" eli heti kun kaasun päästää ja ääni hiukan voimistuu kytkintä painaessa. onko tässäkin tapauksessa välykset perseellään? vai voiko johtua muusta ei tietoa perän historiasta?:think
Mutta onhan tuo melko tarkkaa.
Comment
-
Comment