E34 525TD Ratkennut käynnistymis ongelma

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mako81
    Newbiemmer
    • Jan 2005
    • 17
    • Tampere

E34 525TD Ratkennut käynnistymis ongelma

Käynnistymis ongelma alkoi tääs yksi kaunis päivä aivan yhtäkkiä. Sai sahata tooosi pitkän startin ennen kuin lähti ja tällöinkin tosi vaikeasti. Aivan sama oliko lämmin vai kylmä kone. Vikaa etsiessä huomasin että ilmaa meni aika reilusti suodattimelta lähtevässä läpinäkyvässä putkessa. Vaihdoin suodattimen, joka oli vain puolillaan naftaa eli tavaraa ei tullut tarpeeksi tankilta. Korjaamolla sitten selvisi että siirtopumppu oli sökö. Eli kone lähti käymään pitkän sahauksen jälkeen vasta kun jakajanpumppu oli saanut imettyä vähän ainetta tankista.

Nyt kun siirtopumppu vaihdettu näyttäisi että nykiminenkin olisi hävinnyt, tosin pari lyhyttä ajoa vasta takana et ei pidä vielä hurrata. Nykimistä ilmeni isolla vaihteella kiihdytettäessä ja välillä tasakaasulla ajettaessa. esim. jos ajoi 60km/h nelosella ja kiihdytti pienellä kaasun lisäyksellä niin alko nykimään.
  • samiharju
    Bimmer Rookie
    • Jun 2003
    • 63
    • Ilimajoki

mitäs maksoi uusi pumppu ja mistä ostit? oliko iso savotta vaihtaa?
    www.voorttimies.org

Comment

• jontta
      Newbiemmer
      • Feb 2004
      • 16
      • yka

Mä tein just saman operaation tds:ään. Pumppu tais maksaa 129e paikalliselta "bmw" firmalta (pumppu tais tulla kl-varaosilta sinne). Vaihtaminen kannattaa tehdä ihan itse, oli helppo. Aikaa meni puoli tuntia (josta suurin osa peräkontin tyhjentämiseen).

-Sieltä peräkontin maton alta kaivo ainoa lokeron auki jossa oli ruuvit. Alta paljastu koho (pa-mittari),
      *siitä letkut irti (merkkaa kumpi on kumpi, ulos - paluu),
      *sähköt irti,
      *koho ylös,
      -letkun perässä käsi sinne polttoaineen sekaan josta vaikka sormikopelolla löytyy pumppu.
      *puristaa klipsit irti ja vetää pumpun pois (sullahan on jo uusi mallina nii siitä näkee

sama homma päinvastoin ja homma pelaa!

ps. kukahan se nyt neuvois mua mite tds automaattilaatikon arpominen lopetetaan?

Comment

• jpeltoma
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 600
        • pirkanmaa

Miten se sun automaagi arpoo?

Eniveis, mä sain oman automaatin rauhoittuun kahdella öljynvaihdolla (suodatin kerran) ja sillä että automaattilaatikon boksista kuitattiin "viat" merkkihuollossa.En tiedä vaikka olisivat samalla päivittäneet softan koko laatikkoon. SItä kannattaa kysyä.
        Mulla on 1994.
        __________________________________________________ ________________________
        Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

Comment

• jontta
          Newbiemmer
          • Feb 2004
          • 16
          • yka

Originally posted by jpeltoma
          Miten se sun automaagi arpoo?

Eniveis, mä sain oman automaatin rauhoittuun kahdella öljynvaihdolla (suodatin kerran) ja sillä että automaattilaatikon boksista kuitattiin "viat" merkkihuollossa.En tiedä vaikka olisivat samalla päivittäneet softan koko laatikkoon. SItä kannattaa kysyä.
          Mulla on 1994.
          arpoo sillee että ku vauhti on >85km/h, laatikko alkaa kevyesti nytkytteleen kierroksia parilla sadalla. (kylmänä melkein 1000:lla kierroksella, ja tuntuu niinku jarrut iskis pohjaa ) joo mitenkäs kuitataan laatikosta viat ku testeri sano että "ei automaattivaihdelaatikkoa, tai valitsin ei P tai N asennossa"? ja sit leviteltii käsiä.. auto 95

Comment

• samiharju
            Bimmer Rookie
            • Jun 2003
            • 63
            • Ilimajoki

arpooko kesä ja talvikumeilla? joissain uudemmissa vitosissa on ollu ongelmaa et on väärän kokoiset renkaat ja siks loota arpoo..
            www.voorttimies.org

Comment

• Tom1s
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2002
              • 669
              • .

Originally posted by jontta

ps. kukahan se nyt neuvois mua mite tds automaattilaatikon arpominen lopetetaan?
              Kannattaa vaihtaa öljyt ja suodatin ja samalla katsoa onko magneettiin tullut ylimääräistä.Toki pelkkä öljynvaihtokin voi jo auttaa.

Itsellä oli pannan "servosta" puoliksi hajonnut seekerisokka joka oli magneetissa. Tuo on sellanen pyöreä palikka venttiilikoneiston yläpuolella(vaatii venttiilikoneiston pois oton) ja sieltä pääsi paineet karkuun.
              Eli mulla arpoi viimeistä vaihdetta tosta 85km/h ->ylöspäin ja paheni jatkuvasti korjaantui kun vaihdoin tuohon uudet O-renkaat ja seekerisokan.
              F31 328i M-Sport

Comment

Working...
              X