Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käykö e32 750 jarrusatulat e34:een?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Raputurkki
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 545
    • Suomi

    Käykö e32 750 jarrusatulat e34:een?

    Eli käykö noi e32 750i:n jarrusatulat e34:een? Noilla amerikkalaisilla e34-sivuilla sanottiin, että käy, mutta onkohan asia tosissaan noin? Musta noi e32 750i:n satulat näyttää ainakin helvetin paljon isommilta ku e34 satulat. Sen tiedän, että jos vaihtaa noi 750:n satulat, ni täytyy laittaa isommat levytkin.

    Tartteeko satuloiden lisäks vaihtaa mitään muuta jarrujen osaa, jos haluaa parannella jarrutehoja isommilla levyillä?
  • HellFire
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 280
    • Turku

    #2
    Etupäähän sopii mun mielestä suoraan. Taka levyissä/satuloissa tais olla jotakin offset eroa, eli eivät sovi.
    I wanted a faster horse.

    Comment

    • ankkuli
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 938
      • Hyvinkää

      #3
      Originally posted by Raputurkki
      Musta noi e32 750i:n satulat näyttää ainakin helvetin paljon isommilta ku e34 satulat.

      Tartteeko satuloiden lisäks vaihtaa mitään muuta jarrujen osaa, jos haluaa parannella jarrutehoja isommilla levyillä?
      jos tarkotat tämän linkin takaa löytyviä taulukoita, niin kyllä pitää paikkaansa. pääsääntönä, että edessä sopii kaikki ristiin, mutta takana ei. eli eteen vaan 750 osat kiinni. taakse käy vaan 740 (tai 540) satula.

      se, minkä verran suuremmat ne satulat on riippuu tietty siitä, minkä kokoset on alkuperäset (tai jotain). jos alkuperäset on esim. 520i:n jäähdyttämättömillä levyillä, niin kyllä jo 302x28mm levylle tarkoitettu satula on ison näkönen.

      jos laitat yksimäntäisillä satuloilla olevat perusjarrut esim. 735/750i:stä, riittää se ihan takuulla kaikkeen normaaliajoon ja satunnaiseen "urheiluun". jos sulla on useampimäntäset (facelift 750 tai e31), on niissä vähän enemmän potentiaalia.

      mun käsittääkseni ei pääsylinterin vaihto ole tarpeen jos pysytään BMW-osissa, ainakin 525-735-750 on kaikissa sama pääsylinteri, pienemmistä malleista en tiedä. joidenkin tosi isojen jarrujen kanssa pitää ehkä vaihtaa sekin. jos oot laittamassa levyt+satulat+palat uusiksi, niin kannattaa ehkä panostaa teräspunosletkuihin (tai ainakin varmistaa että kumiletkut on moitteettomat) ja tietenkin kunnon nesteisiin.

      edit: muistikatkos, tulkintavika...
      Last edited by ankkuli; 03-11-2005, 19:48.
      Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

      Comment

      • Raputurkki
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2004
        • 545
        • Suomi

        #4
        Joo, just ton linkin infoa meinasin. Mulla on 535, mutta kiinnostais vaihtaa jarrut vastaamaan ainakin 540i:tä, tai jopa mielummin vielä m5 jarruja. Taakse ainakin pitäis saada jäähdytetyt levyt ja samalla tietysti on noita etulevyjä kans piristettävä.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎